Debiut Kuboty na giełdzie NewConnect
Producent klapków, Kubota, zadebiutował na rynku alternatywnym NewConnect w poniedziałek, 21 listopada br. Akcje firmy zostały wprowadzone na giełdę, jednak już na starcie ich wycena spadła z 13 zł do 10 zł. Cały biznes można więc szacować na ok. 14 mln zł.
Przychody i zyski
Kubota to 14. spółka debiutująca w tym roku na rynku NewConnect – warszawskiej giełdzie. Całość tegorocznych przychodów firmy ze sprzedaży szacowana jest na ok. 20 mln zł, z kolei zysk operacyjny wynosi 905 tys. zł. W pierwszym półroczu 2022 roku zysk netto osiągnął liczbę 244 tys. zł, natomiast w 2021 roku był na poziomie 147 tys. zł.
Parę dodatkowych informacji
Marka ma dosyć burzliwą historię – została reaktywowana w 2018 roku, przez Alinę Sztoch, Joannę Kwiatkowską, Piotra Kwiatkowskiego oraz Wacława Mikłaszewskiego. W tym momencie Kubota czerpie 75% przychodów ze sprzedaży hurtowej. Pozostałe 25% stanowi sprzedaż detaliczna. Firma posiada własny sklep internetowy, jej oferta jest też obecna w Decathlonie i Empiku oraz na Allegro i Amazonie.
Źródło zdjęcia: screen - https://kubotastore.pl/relacje-inwestorskie