#PrasówkaEcomersy (20.05–24.05)
Zastanawialiśmy się, czy będzie nowy właściciel 5.10.15, pisaliśmy także o kolejnych zarzutach wobec platformy Temu. Wspominaliśmy o sukcesach finansowych marki Tatuum i jej zmianie w spółkę akcyjną. Informowaliśmy, że marka Wittchen kontynuuje ekspansję i wchodzi do Niemiec oraz że nowy concept store New Balance powstał w Krakowie. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że Sescom otrzymało wsparcie od nterprise Investors Fund IX i że ruszyła nowa kampania promocyjna DPD Polska. Pisaliśmy o wynikach Kuboty oraz ERLI w pierwszym kwartale 2024 roku. Wspominaliśmy, że nowe biuro SEMPIRE zostało otwarte w Poznaniu oraz że Joanna Pawłowska-Tomczak została nowym dyrektorem strategicznym w Medializer. Nie mogliśmy zapomnieć o rebrandingu butiku internetowego Agrafka w LoveUs. Informowaliśmy, że m-commerce rośnie w siłę na podstawie najnowszych danych Tpay. Pisaliśmy też, że Polacy chętnie kupują używane produkty. Sprawdziliśmy również, jak poradziło sobie Allegro w I. kwartale 2024 roku.
Będzie nowy właściciel 5.10.15?
Spółka Monnari Trade, właściciel sieci franczyzowej 5.10.15., podpisała list intencyjny w sprawie przejęcia ponad 50 proc. akcji spółki Komex. Dokument wyraża zainteresowanie umową sprzedaży przez Hemoca akcji spółki Komex – właściciela marki 5.10.15.
https://ecomersy.pl/bedzie-nowy-wlasciciel-51015
Kolejne zarzuty wobec Temu. Chińska platforma ma coraz większe problemy w Europie
Unijne organizacje konsumenckie naciskają, aby Komisja Europejska wszczęła śledztwo wobec chińskiej platformy sprzedażowej Temu. Zarzucają jej handel podróbkami, produktami bez atestów i manipulowanie konsumentami, w tym podsuwanie im droższych towarów.
https://ecomersy.pl/kolejne-zarzuty-wobec-temu-chinska-platforma-ma-coraz-wieksze-problemy-w-europie
Tatuum – sukcesy finansowe i zmiana w spółkę akcyjną
Spółka KAN – właściciel sieci sklepów odzieżowych Tatuum – może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi. W 2023 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły ponad 290,7 mln zł, a zysk netto to ok. 23,4 mln zł. KAN udało się zamienić straty w osiągniecia, a teraz snuje ambitne plany ekspansji zagranicznej.
https://ecomersy.pl/tatuum-sukcesy-finansowe-i-zmiana-w-spolke-akcyjna
Wittchen nie tylko w Polsce. Marka kontynuuje ekspansję i wchodzi do Niemiec
Znana polska marka Wittchen otworzyła swój pierwszy salon w Niemczech, w najbliższych miesiącach pierwszy sklep stacjonarny zostanie uruchomiony także na terenie Austrii, a w Rumunii pojawią się kolejne salony. Wittchen realizuje 3-etapową strategię, która zakłada zagraniczną ekspansję.
https://ecomersy.pl/wittchen-nie-tylko-w-polsce-marka-kontynuuje-ekspansje-i-wchodzi-do-niemiec
Nowy concept store New Balance w Krakowie. Takiego jeszcze w Polsce nie było
Amerykańska marka New Balance zaprezentowała nowy koncept salonu stacjonarnego, którego polscy konsumenci jeszcze nie doświadczyli. Ten rodzaj przestrzeni możemy spotkać w największych modowych stolicach europejskich i światowych. Chodzi o model Uncommon Common, a salon został otwarty w krakowskim centrum handlowym Bonarka.
https://ecomersy.pl/nowy-concept-store-new-balance-w-krakowie-takiego-jeszcze-w-polsce-nie-bylo
Wsparcie dla Sescom. Szybszy rozwój i ekspansja zagraniczna
Enterprise Investors Fund IX (EIF IX) podpisał przedwstępną umowę przejęcia większościowego pakietu akcji w Sescom, z którego usług korzystają najbardziej znane marki, takie jak Mango, LPP czy Douglas. Planowane jest przeprowadzenie przymusowego wykupu oraz wycofanie jej akcji z obrotu giełdowego.
https://ecomersy.pl/wsparcie-dla-sescom-szybszy-rozwoj-i-ekspansja-zagraniczna
Kubota w I. kwartale 2024 – duże wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem
Kubota, polska marka odzieżowa i obuwnicza sprzedająca kultowe klapki, zakończyła pierwszy kwartał 2024 roku, notując przychody ze sprzedaży na poziomie 5,3 mln zł netto. To blisko 56% więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Zysk netto w pierwszych miesiącach 2024 roku wyniósł prawie 350 tys. zł i był o 117% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
https://ecomersy.pl/kubota-w-i-kwartale-2024-duze-wzrosty-w-porownaniu-z-zeszlym-rokiem
Ruszyła kampania DPD Polska. Kierowana głównie do młodych
DPD Polska rozpoczyna nową kampanię reklamową usług logistycznych OOH (Out-Of-Home), która jest kierowana głównie do osób z pokolenia Z. Działania promocyjne prowadzone w oparciu o nowy język i warstwę wizualną wystartowały online 14 maja.
https://ecomersy.pl/ruszyla-kampania-dpd-polska-kierowana-glownie-do-mlodych
ERLI w I. kwartale 2024 – spektakularne wyniki marketplace’u
Druga najpopularniejsza w Polsce platforma typu marketplace, ERLI, zakończyła I. kwartał 2024 roku z przytupem. W tym okresie spółka podwoiła liczbę transakcji oraz przychód netto, a obrót (GMV) wzrósł o 90% rdr. Dzięki temu EBITDA wyniosła ponad 3,2 mln zł. ERLI planuje do 2025 roku zainwestować ponad pół miliarda złotych na rozwój oraz działania marketingowe.
https://ecomersy.pl/erli-w-i-kwartale-2024-spektakularne-wyniki-marketplaceu
Nowe biuro SEMPIRE w prestiżowej lokalizacji
Agencja SEMPIRE, która jest częścią Grupy Shoper, otwiera nowe biuro w Poznaniu. W związku ze zmienioną lokalizacją uruchomione zostanie także nowe centrum kompetencyjne, które skupi się na promocji biznesów w programach typu Chat GPT, Microsoft Copilot, Google Gemini oraz w wyszukiwarkach internetowych wykorzystujących sztuczną inteligencję.
https://ecomersy.pl/nowe-biuro-sempire-w-prestizowej-lokalizacji
Odzieżowy butik internetowy w nowej odsłonie: od Agrafki do LoveUs
Czy chcesz poznać historię butiku odzieżowego LoveUs, który przeszedł rebranding w ciągu zaledwie 10 dni? Marka ta jest przykładem ogromnego zaangażowania i siły współpracy między właścicielką a agencją reklamową. LoveUs to dowód na to, że determinacja i umiejętność dostosowywania się do zmiennych warunków prowadzą do sukcesu na rynku e-commerce. Pokrótce przedstawiamy drogę, jaką przeszła Agrafka i w jaki sposób stała się e-sklepem LoveUs.
https://ecomersy.pl/odziezowy-butik-internetowy-w-nowej-odslonie-od-agrafki-do-loveus
Joanna Pawłowska-Tomczak nowym dyrektorem strategicznym w Medializer!
Agencja marketingowa Medializer intensywnie się rozwija – Joanna Pawłowska-Tomczak właśnie objęła stanowisko Strategy Director. Tym samym przejęła dużą część obowiązków CEO Medializer Gabriela Besty, który zyska więcej przestrzeni na skupienie się na intensywnym rozwoju agencji.
https://ecomersy.pl/joanna-pawlowska-tomczak-nowym-dyrektorem-strategicznym-w-medializer
M-commerce rośnie w siłę. Najnowsze dane Tpay
Z nowego badania opublikowanego przez Tpay wynika, że już ponad połowa badanych Polaków sięga po aplikacje mobilne, by zrobić zakupy. Mobile commerce staje się coraz bardziej popularne, a branża cały czas staje przed nowymi wyzwaniami.
https://ecomersy.pl/m-commerce-rosnie-w-sile-najnowsze-dane-tpay
Polacy chętnie kupują używane produkty – najważniejsze wnioski z badania Santander Consumer Banku
Kupowanie produktów z drugiego obiegu to bardzo ważny trend, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Okazuje się, że już 7 na 10 Polaków kupuje produkty używane – tak wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania”.
Allegro w I. kwartale 2024 – rozwój za granicą, więcej kupujących
Allegro dzieli się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2024 roku – okazuje się, że tempo wzrostu rentowności znacznie przyspieszyło, a międzynarodowy rozwój jest cały czas kontynuowany. Zwiększyła się także liczba kupujących.
https://ecomersy.pl/allegro-w-i-kwartale-2024-rozwoj-za-granica-wiecej-kupujacych