M-commerce rośnie w siłę. Najnowsze dane Tpay
Z nowego badania opublikowanego przez Tpay wynika, że już ponad połowa badanych Polaków sięga po aplikacje mobilne, by zrobić zakupy. Mobile commerce staje się coraz bardziej popularne, a branża cały czas staje przed nowymi wyzwaniami.
Aplikacje nie tylko dla największych
Według danych Tpay 65% konsumentów robi zakupy na smartfonie, przy czym ponad połowa korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Sklepy szybko dostrzegły ten trend i zaczęły inwestować we własne aplikacje mobilne, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Nie tylko największe platformy mają swoje aplikacje, coraz częściej wdrażają je także mniejsze e-sklepy. Okazuje się jednak, że nie wystarczy uruchomić apkę, by zadowolić kupujących. Musi ona spełniać określone wymagania, aby odbiorca chciał jej używać. Aż 80% użytkowników rezygnuje z korzystania z aplikacji mobilnych już po ich pierwszym użyciu.
Dlaczego konsumenci rezygnują z mobile?
Zgodnie z badaniem Gemius z 2023 roku niewygodne wypełnianie formularzy (34%), kłopoty z dokonaniem płatności (26%) i zbyt małe litery (23%) to jedne z głównych problemów, na jakie napotykają e-konsumenci, robiąc zakupy mobilnie. Niewielki ekran telefonu jest wyzwaniem, jeżeli chodzi o prezentowanie produktów. Aż 46% osób robiących zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych twierdzi, że zdarza im się rozpocząć zakupy na telefonie, a zakończyć je na komputerze. Konsumenci zwracają też uwagę na formy płatności – według danych Tpay 81% e-kupujących kieruje się w tym względzie szybkością i wygodą.