Dzisiaj mamy: Czwartek, 2 Maj 2024

#PrasówkaEcomersy (18.03–22.03)

2024.03.25

Pisaliśmy o spadkach akcji w LPP w związku z aferą z Hindenburg Research oraz o nowej kampanii reklamowej BLIK-a. Informowaliśmy, że Allegro ma nowego dyrektora niewykonawczego i że sztuczna inteligencja zostanie poddana regulacjom przez Parlament Europejski. Wspominaliśmy, że prawie 90% Polaków kupuje online, zastanawialiśmy się też, dlaczego trzeba dbać o prawidłowe stany magazynowe w sklepie internetowym. Nasi czytelnicy mogli się też dowiedzieć, że Allegro.sk jest już dostępne dla kupujących i sprzedawców. Pisaliśmy o końcu HalfPrice w Internecie i o zawieszeniu działalności przez Femi Stories. Informowaliśmy, że Orlen Paczka będzie działać w soboty i niektóre niedziele oraz że zakupy na mobile stają się coraz popularniejsze. Zastanawialiśmy się też, czym jest „phygital” na podstawie badania Future Mind. Wspominaliśmy, że BLIK bez kodu jest dostępy na Erli. Pisaliśmy również o rozległych planach Zalando i zastanawialiśmy się, jak poradziła sobie EKIPA Holding S.A. w 2023 roku. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat wiosny w e-commerce.

Spadki akcji w LPP. Afera z Hindenburg Research

Do prokuratury zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę LPP SA, jej akcjonariuszy i inwestorów giełdowych. Jego podstawą są nieprawdziwe bądź zmanipulowane informacje opublikowane w raporcie amerykańskiej firmy Hindenburg Research, która twierdzi, że LPP tylko z pozoru opuściło rynek rosyjski.

https://ecomersy.pl/spadki-akcji-w-lpp-afera-z-hindenburg-research

Nowy dyrektor niewykonawczy w Allegro.eu. To nie jedyne zmiany

We wtorek 12 marca br. Rada Dyrektorów Allegro.eu poinformowała o rezygnacji Pawła Padusińskiego ze stanowiska dyrektora niewykonawczego. Decyzja wejdzie w życie od dnia najbliższego zwyczajnego walnego zgromadzenia.

https://ecomersy.pl/nowy-dyrektor-niewykonawczy-w-allegroeu-to-nie-jedyne-zmiany

Era BLIK-a – nowa kampania reklamowa marki

Jedna z najważniejszych metod płatności w Polsce – BLIK – działa na rynku od 2015 roku, czyli już niemal 10 lat. Od tamtej pory rynek bezgotówkowy i zwyczaje płatnicze Polaków znacznie się zmieniły, dlatego możemy mówić o podziale na czasy przed i w erze BLIK-a. W swojej najnowszej kampanii reklamowej marka pokazuje różnice między tymi okresami.

https://ecomersy.pl/era-blik-a-nowa-kampania-reklamowa-marki

Prawie 90% Polaków kupuje online. Co najczęściej wybierają?

Zgodnie z najnowszym raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” już 88% Polaków robi zakupy w Internecie. Ponad połowa ankietowanych z grupy, która kupuje online (59%) najczęściej zamawia w sieci odzież i obuwie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?

https://ecomersy.pl/prawie-90-polakow-kupuje-online-co-najczesciej-wybieraja

Dlaczego trzeba dbać o prawidłowe stany magazynowe w sklepie internetowym?

Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, należy zadbać o każdy element niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Jednym z nich jest oczywiście magazynowanie produktów, które wymaga odpowiednio zintegrowanego systemu logistycznego. Jeżeli nie zatroszczysz się o tę kwestię, Twój biznes może nie rozwijać się tak, jak byś tego chciał. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy krótki poradnik, na co warto zwracać szczególną uwagę i jak radzić sobie z różnymi zagrożeniami. Sprawdź koniecznie!

https://ecomersy.pl/dlaczego-trzeba-dbac-o-prawidlowe-stany-magazynowe-w-sklepie-internetowym

Sztuczna inteligencja poddana regulacjom. Nowe przepisy Parlamentu Europejskiego

Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące sztucznej inteligencji – rozporządzenie ma chronić obywateli przed nadużyciami. Ma ono ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa mieszkańców Unii Europejskiej. Co warto wiedzieć na ten temat?

https://ecomersy.pl/sztuczna-inteligencja-poddana-regulacjom-nowe-przepisy-parlamentu-europejskiego

Allegro.sk dostępne dla kupujących i sprzedawców

Słowacka wersja platformy Allegro już działa – mieszkańcy tego kraju mają dostęp do 100 mln ofert. To dziesięciokrotnie więcej niż w jakimkolwiek innym sklepie internetowym działającym na terenie Słowacji. Spółka planuje dalszy rozwój międzynarodowy – które państwa będą następne?

https://ecomersy.pl/allegrosk-dostepne-dla-kupujacych-i-sprzedawcow

Koniec HalfPrice. A przynajmniej w sieci

Popularna sieć sklepów z odzieżą HalfPrice, która należy do Grupy CCC, zamyka swój sklep internetowy. Oznacza to, że zostały niecałe 2 tygodnie na zrobienie zakupów online – serwis przestanie działać 1 kwietnia br. Nie wiadomo, dlaczego firma podjęła taką decyzję.

https://ecomersy.pl/koniec-halfprice-a-przynajmniej-w-sieci

Femi Stories zawiesza działalność. Spółka wystawiona na sprzedaż

Polska marka odzieżowa Femi Stories znika z rynku. Firma jeszcze kilka lat temu odnosiła sukcesy, a jej wyniki finansowe były imponujące. Teraz, w obliczu milionowych strat, właściciel podjął decyzję o zamknięciu sklepów stacjonarnych i online. Femi Stories trafiło na sprzedaż.

https://ecomersy.pl/femi-stories-zawiesza-dzialalnosc-spolka-wystawiona-na-sprzedaz

Orlen Paczka dogania InPost. Będzie działać w soboty i niektóre niedziele

Orlen Paczka to usługa odbioru i nadawania przesyłek, w ramach której działa już 5 tys. automatów paczkowych i kilkanaście tys. punktów odbioru na terenie całej Polski. 11 tys. z nich obsługiwanych jest również w soboty, a Orlen informuje, że odbiory i dostawy będą realizowane w najbliższą niedzielę handlową – 24 marca br.

https://ecomersy.pl/orlen-paczka-dogania-inpost-bedzie-dzialac-w-soboty-i-niektore-niedziele

Zakupy na mobile coraz popularniejsze. Analiza OLX

Polacy coraz chętniej robią zakupy na urządzeniach mobilnych, a mobile commerce cały czas zyskuje na popularności. W 2023 co piąty Polak korzystał z opcji zakupów przez aplikacje mobilne kilka razy w tygodniu. Jakie produkty najchętniej wybierają konsumenci? Tego możemy dowiedzieć się z analizy OLX „W komunikacji miejskiej, poczekalni i w domu, czyli jak Polacy robią zakupy poprzez aplikacje mobilne”.

https://ecomersy.pl/zakupy-na-mobile-coraz-popularniejsze-analiza-olx

Czym jest „phygital”? Future Mind wyjaśnia w nowym badaniu

Polacy coraz lepiej radzą sobie w świecie „phygital”, który łączy doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, chociaż nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Wyniki nowego raportu Future Mind pt. „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz” pokazują, że średnio 2/3 Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat rzeczywisty z cyfrowym, ale tylko jedna trzecia faktycznie z nich korzysta.

https://ecomersy.pl/czym-jest-phygital-future-mind-wyjasnia-w-nowym-badaniu

BLIK bez kodu dostępy na Erli. Tylko dzisiaj trwa promocja

Klienci marketplace’u Erli mogą już płacić za swoje zakupy BLIK-iem bez podawania kodu – transakcja one-click jest szybsza i wygodniejsza od standardowej metody. W trakcie finalizacji zakupów wystarczy wybrać opcję bez kodu – wtedy wyświetla się komunikat z aplikacji bankowej informujący o konieczności autoryzacji płatności.

https://ecomersy.pl/blik-bez-kodu-dostepy-na-erli-tylko-dzisiaj-trwa-promocja

Rozległe plany Zalando. Powstanie cały ekosystem e-commerce?

Zalando – firma-gigant z branży e-commerce – ogłosiło nową strategię, która ma zrewolucjonizować cały rynek mody i lifestyle w Europie. Marka chce stworzyć paneuropejski ekosystem e-commerce, oferujące swoje usługi konsumentom i innym sklepom internetowym. Co, jak na razie, wiadomo o tym pomyśle?

https://ecomersy.pl/rozlegle-plany-zalando-powstanie-caly-ekosystem-e-commerce

EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?

EKIPA Holding S.A., notowana na NewConnect firma należąca do znanego influencera o pseudonimie Wujek Łuki (Łukasz Wojtyca), opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,2 mln zł, a osiągnięte w tym okresie przychody – 55,6 mln zł.

https://ecomersy.pl/ekipa-holding-sa-w-2023-roku-jak-poradzila-sobie-firma-influencerow

#EcomersyBasic #114: Wiosna w e-commerce. Wysoki sezon dla branży odzieżowej

Wraz z nadejściem wiosny pojawiło się wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców działających w e-commerce, a szczególnie w branży odzieżowej, która z każdym kolejnym sezonem przechodzi przemiany. Warto wykorzystać zbliżające się okazje (majówka, Boże Ciało, wakacje), kiedy klienci i klientki będą poszukiwać świeżych stylizacji i modowych inspiracji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć obroty w sklepie internetowym.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-114-wiosna-w-e-commerce-wysoki-sezon-dla-branzy-odziezowej

Polecamy