Czym jest „phygital”? Future Mind wyjaśnia w nowym badaniu
Polacy coraz lepiej radzą sobie w świecie „phygital”, który łączy doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, chociaż nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Wyniki nowego raportu Future Mind pt. „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz” pokazują, że średnio 2/3 Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat rzeczywisty z cyfrowym, ale tylko jedna trzecia faktycznie z nich korzysta.
Badanie Future Mind
Technologia z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu, w związku z czym firma Future Mind postanowiła przeprowadzić badanie, aby sprawdzić, jak Polacy odnajdują się w świecie „phygital”. Termin ten pochodzi od słów „physical” i „digital”, opisując synergię świata fizycznego i cyfrowego, która ma ułatwić codzienne czynności i tworzyć spersonalizowane, interaktywne doświadczenia. Wyniki raportu pokazują, że najbardziej cenione są rozwiązania ułatwiające życie. Smartwatche i cyfrowe bilety zostały określone jako najprzydatniejsze przez 89 i 87% ankietowanych. Niemal wszyscy badani wiedzą, czym są kasy samoobsługowe i płatności mobilne. Ich niepokój budzą natomiast technologie dotykające ciała – 17% odczuwa w związku z nimi zagrożenie, 15% odczuwa stres, 15% chce unikać takich rozwiązań.
Entuzjazm, sceptycyzm czy jeszcze inne podejście?
Blisko 40% Polaków ma sceptyczne podejście wobec cyfrowych nowości, z kolei 30% reaguje na nie entuzjazmem. Obserwatorzy reprezentują prawie ¼ uczestników badania, a 11% to Pragmatycy, czyli osoby wykorzystujące technologie wówczas, gdy widzą w nich realną wartość. 37 proc. Entuzjastów to osoby w wieku 15-26 lat. Mieszkają oni głównie w aglomeracjach wojewódzkich (43%), co zapewnia im lepszy dostęp do innowacji. Z kolei Sceptycy, którzy reprezentują największą część respondentów z grupą 63% osób powyżej 42. roku życia, częściej żyją poza głównymi ośrodkami miejskimi.