Rozległe plany Zalando. Powstanie cały ekosystem e-commerce?
Zalando – firma-gigant z branży e-commerce – ogłosiło nową strategię, która ma zrewolucjonizować cały rynek mody i lifestyle w Europie. Marka chce stworzyć paneuropejski ekosystem e-commerce, oferujące swoje usługi konsumentom i innym sklepom internetowym. Co, jak na razie, wiadomo o tym pomyśle?
Nowe pomysły na rozwój
Obecnie Zalando mierzy się ze spadkami sprzedaży, dlatego firma szuka nowych sposobów na wzrost. Jej nowa strategia zakłada udostępnienie własnej infrastruktury, technologii i logistyki innym sklepom internetowym, umożliwiając im w ten sposób szybszy i łatwiejszy rozwój. Zalando chce również wzmocnić własną pozycję detalisty, oferując szeroki wybór produktów i usług dla klientów. Nowa strategia wyznacza plan rozwoju firmy do 2028 roku, a głównym celem jest osiągnięcie średniorocznego wzrostu o 5-10% w ujęciu GMV i przychodów w ciągu najbliższych pięciu lat.
B2C i B2B – skupienie na obu segmentach
Celem Zalando jest również osiągnięcie (w dłuższej perspektywie) 15% udziału w europejskim rynku mody, wartym obecnie 450 miliardów euro. Strategia firmy na lata 2023-2028 skupia się na wysokiej jakości i personalizacji w segmencie B2C. Zalando planuje też zwiększenie wykorzystania platformy przez klientów dzięki oferowanym treściom i rozrywce związanej z modą oraz stylem życia. Spółka intensywnie rozwija także segment B2B poprzez platformę ZEOS, która ma ułatwić handel elektroniczny w całej Europie.