Prawie 90% Polaków kupuje online. Co najczęściej wybierają?
Zgodnie z najnowszym raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” już 88% Polaków robi zakupy w Internecie. Ponad połowa ankietowanych z grupy, która kupuje online (59%) najczęściej zamawia w sieci odzież i obuwie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?
Buty i ubrania chętnie kupowane przez Internet
Opcja bezproblemowego zwrotu towaru sprawia, że większość chętnie kupuje ubrania i buty bez ich mierzenia – aż 59% respondentów z grupy kupującej online stwierdziło, że to właśnie te artykuły najczęściej zamawiają przez Internet. Ponad dwie trzecie Polaków kupujących w sieci (35%) zamawia w ten sposób kosmetyki, a co trzeci (29%) elektronikę. Mniejszą popularnością cieszą się leki i suplementy diety (23%) oraz sprzęt RTV i AGD (22%). Najrzadziej w ten sposób zamawiana jest biżuteria (6% ankietowanych kupujących w sieci).
Co kobiety kupują online, a co mężczyźni?
Rodzaj produktów najchętniej kupowanych online różni się w zależności od płci. Najbardziej popularne wśród Polek kupujących online kategorie to moda oraz produkty beauty. Blisko trzy czwarte (73%) z nich woli zamawiać w sieci ubrania lub buty, a 53% kosmetyki. W tych kategoriach odsetek mężczyzn wynosi odpowiednio 44 i 14%. Panowie kupujący online częściej od Pań kupują w sieci elektronikę oraz sprzęty RTV i AGD. Jedna trzecia mężczyzn kupujących w sieci zamawia je online w porównaniu do 12% kobiet. Panowie także częściej kupują w Internecie sprzęt sportowy – tę odpowiedź wybrało 23% ankietowanych mężczyzn, którzy robią zakupy online, oraz 6% kobiet kupujących w sieci.
Zakupy spożywcze – lepiej stacjonarnie?
W badaniu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” co dziewiąty respondent z grupy, która robi zakupy online, odpowiedział, że artykuły spożywcze częściej kupuje w tradycyjny sposób (91%). Nie jest to zaskoczenie głównie przez wzgląd na potencjalny lęk przed nieświeżą żywnością czy chęć wyboru produktu na własną rękę. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupu ubrań. Artykuły z tej kategorii Polacy kupują chętniej online niż stacjonarnie (49% w porównaniu do 41%).