Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (12.09-16.09 r.)

2022.09.26

Pisaliśmy o tym, że estoński Paywerk zadebiutował na polskim rynku z płatnościami odroczonymi. Radziliśmy, jak przygotować sklep na halloweenową noc obniżek. Informowaliśmy, że MODIVO SA wprowadza Papieropaki, czyli przyjazne środowisku opakowania oraz że polscy klienci ABOUT YOU skorzystają z płatności Klarny. Opublikowaliśmy wywiad z Moniką Blezień-Ruszaj, CEO w BeautyEko, na temat ekologicznych opakowań w e-commerce. Pisaliśmy też o ułatwieniach dla start upów na platformie Allegro Pay Business i o pierwszych urodzinach Klarny w Polsce. Zastanawialiśmy się, co niesie ze sobą nowa aktualizacja Google dla strategii SEO – Google Helpful Content. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że BLIK Płacę później jest w fazie testów i poznać wyniki konkursu e-Commerce Polska awards. Podzieliliśmy się również danymi GUS na temat wzrostu sprzedaży detalicznej w sierpniu 2022. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobrych i złych technikach pozycjonowania.

Estoński Paywerk zadebiutował na polskim rynku. Oferuje płatności odroczone

Kolejny fintech wkracza na polski rynek, by zaoferować klientom usługę BNPL, czyli odroczone płatności. Tym razem jest to estoński Paywerk, który zadebiutował w naszym kraju we wrześniu. Firma planuje współpracę z bankami oraz instytucjami pożyczkowymi.

https://ecomersy.pl/estonski-paywerk-zadebiutowal-na-polskim-rynku-oferuje-platnosci-odroczone

Halloween już 31.10! Przygotuj sklep na noc obniżek

Halloween to co prawda amerykańskie święto, jednak na przestrzeni lat stało się popularne również w Polsce. Wielu z nas ceni sobie mroczny klimat, który mu towarzyszy, oraz wszelkiego rodzaju dekoracje, akcesoria i inne produkty nawiązujące do tego wydarzenia. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym! Zaplanuj na ten czas specjalną kampanię reklamową i przygotuj dla swoich klientów atrakcyjne rabaty. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

https://ecomersy.pl/halloween-juz-3110-przygotuj-sklep-na-nic-obnizek

Papieropaki – przyjazne środowisku opakowania MODIVO SA

Papieropaki to specjalne, ekologiczne opakowania, które zostały wprowadzone do obiegu przez MODIVO SA. Są one w 100% biodegradowalne i podlegają recyklingowi. Klienci składający zamówienia na platformie już otrzymują swoje przesyłki w Papieropakach.

https://ecomersy.pl/papieropaki-przyjazne-srodowisku-opakowania-modivo-sa

Polscy klienci ABOUT YOU skorzystają z płatności Klarny

Platforma modowa ABOUT YOU rozwija współpracę ze szwedzkim fintechem Klarna, aby udostępnić polskim klientom wygodne, elastyczne metody płatności. Wśród nich znalazła się usługa BNPL. W ramach uczczenia partnerstwa obie firmy zaprezentują specjalną, różową edycję wyselekcjonowanych ubrań oraz dodatków.

https://ecomersy.pl/polscy-klienci-about-you-skorzystaja-z-platnosci-klarny

Ekologiczne opakowania w e-commerce. Czy warto? - wywiad z Moniką Blezień - Ruszaj, CEO w BeautyEko

Ekologia zajmuje coraz ważniejsze miejsce w naszym życiu. Nic więc dziwnego, że klienci coraz większą wagę przykładają do opakowań i paczek, w których pakowane oraz przesyłane są towary. Jakie jest znacznie ekologii w e-commerce? Jesteście ciekawi, czy to rzeczywiście się opłaca oraz co wspólnego z e-sprzedażą ma green washing? Zapraszamy na wywiad, którego gościem jest Monika Blezień – Ruszaj, CEO w firmie BeautyEko.

https://ecomersy.pl/ekologiczne-opakowania-w-e-commerce-czy-warto-wywiad-z-monika-blezien-ruszaj-ceo-w-beautyeko

Ułatwienia dla start upów na platformie Allegro Pay Business

Allegro Pay Business uruchamia nową usługę dla start upów, które już od pierwszego dnia swojej działalności zyskają limit w wysokości 3 tys. zł do wykorzystania przy płatnościach odroczonych. Środki te mogą wykorzystać na zakup wyposażenia czy innych produktów niezbędnych do funkcjonowania firmy.

https://ecomersy.pl/ulatwienia-dla-start-upow-na-platformie-allegro-pay-business

Google Helpful Content – co niesie ze sobą nowa aktualizacja Google dla strategii SEO?

Nowa aktualizacja wyszukiwarki Google sprawiła, że w branży SEO zrobiło się gorąco. Nazwana na blogu Google „aktualizacją dotyczącą przydatnej treści” w krótkim czasie wymusi konieczność zmiany strategii SEO na wszystkich zajmujących się contentem. Teksty tworzone typowo pod SEO stracą pozycję w rankingu, a wyżej punktowane będą treści niosące dla odbiorców rzeczywistą wartość.

https://ecomersy.pl/google-helpful-content-co-niesie-ze-soba-nowa-aktualizacja-google-dla-strategii-seo

Pierwsze urodziny Klarny w Polsce

Klarna świętuje swoje pierwsze urodziny w Polsce. W ciągu roku fintech zdążył obsłużyć milion klientów, podjąć współpracę z 4 tys. sklepów internetowych wprowadzić wiele udogodnień dla swoich użytkowników. Najważniejszą decyzją było nawiązanie kooperacji z Grupą LPP oraz MODIVO (eobuwie).

https://ecomersy.pl/pierwsze-urodziny-klarny-w-polsce

BLIK Płacę później w fazie testów

Jakiś czas temu wspominaliśmy, że BLIK rozszerza swoje usługi o płatności odroczone. Pomysł ten na pewno zostanie wprowadzony w życie – opcja będzie nosić nazwę BLIK Płacę później. W ramach testów z tego narzędzia mogli skorzystać klienci Banku Millenium. Oprócz tego, płatności są obsługiwane przez Przelewy24. Jako pierwszy sklep wprowadzi je sieć MediaMarkt.

https://ecomersy.pl/blik-place-pozniej-w-fazie-testow

Wzrost sprzedaży detalicznej w sierpniu 2022. Dane GUS

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2022 wzrosła o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Z kolei w zestawieniu z lipcem br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 1%. W miesiącach od stycznia do sierpnia 2022 zaobserwowano taki sam wzrost jak w roku 2021 – o 7,3%.

https://ecomersy.pl/wzrost-sprzedazy-detalicznej-w-sierpniu-2022-dane-gus

Znamy wyniki konkursu e-Commerce Polska awards

W czwartek 22 września br. odbyła się jubileuszowa Gala Dekady prestiżowego konkursu e-Commerce Polska awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. W tym roku odnotowano rekordową liczbę zgłoszeń. Przyznano nagrody w 23 kategoriach, 6 wyróżnień oraz nagrodę dla najlepszego z najlepszych, czyli Best In. Gratulujemy laureatom!

https://ecomersy.pl/znamy-wyniki-konkursu-e-commerce-polska-awards

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które z nich są skuteczniejsze?

https://ecomersy.pl/ecomesybasic-47-white-hat-seo-i-black-hat-seo-czyli-dobre-i-zle-techniki-pozycjonowania

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...