Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Halloween już 31.10! Przygotuj sklep na noc obniżek

2022.09.20

Halloween to co prawda amerykańskie święto, jednak na przestrzeni lat stało się popularne również w Polsce. Wielu z nas ceni sobie mroczny klimat, który mu towarzyszy, oraz wszelkiego rodzaju dekoracje, akcesoria i inne produkty nawiązujące do tego wydarzenia. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym! Zaplanuj na ten czas specjalną kampanię reklamową i przygotuj dla swoich klientów atrakcyjne rabaty. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Halloween w e-commerce

To święto jest doskonałą okazją, by zorganizować promocje z nutką humoru. Nie sposób zaprzeczyć, że Halloween na stałe zagościło w kalendarzu wyprzedaży, dzięki czemu stwarza znakomitą szansę na wzrost zysków i dotarcie do nowych konsumentów. Wiedzą o tym najwięksi na rynku gracze, którzy szykują obniżki na najstraszniejszy dzień (a właściwie noc) w roku. Ty także powinieneś dołączyć do ich grona! Pamiętaj, że koniec października to okres, kiedy jest już naprawdę zimno, a za parę dni będą startować zimowe i świąteczne kolekcje. Dlatego warto zadbać o to, aby wyprzedać jesienne modele i zwiększyć zainteresowanie nowościami. Odpowiednio zorganizowane działania reklamowe bez wątpienia pomogą Ci osiągnąć ten cel.

Organizacja kampanii w sklepie i na Facebooku

Chcielibyśmy udzielić Ci kilku praktycznych wskazówek. Po pierwsze, kampanię halloweenową zaplanuj wcześniej – najlepiej zacząć już 14 dni przed. Bardzo ważne jest, by mieć pomysł na promocję. Zaproponuj swoim klientom średnie wyprzedaże, czyli obniżki w wysokości 15-30%. Niech trwają przez cały poniedziałek 31 października lub – dodatkowo – cały weekend poprzedzający (29-30 października). Można się bowiem spodziewać, że w sobotę i niedzielę więcej osób zdecyduje się na zakupy (głównie przez większą ilość czasu wolnego). Nie zapominaj też o reklamie w social mediach, przede wszystkim na Facebooku, który wciąż pozostaje najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Kampanię na tym portalu zacznij planować już na kilka dni przed jej rozpoczęciem, ponieważ administratorzy muszą mieć czas, aby zaakceptować Twoje zamiary. Gotowe bannery zamieść już w dniu startu.


Zobacz też: Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści


Posty w social mediach – przykłady

Jeżeli chodzi o posty w social mediach, postaw głównie na kreatywność, gry słowne i chwytliwe hasła. Odbiorcy muszą czuć się zaintrygowani, by chcieć odwiedzić Twój sklep internetowy w okresie halloweenowym. Pokaż im, jak wiele mogą zyskać! Podrzucamy kilka pomysłów: „Straaaaszne obniżki w XXXXXX! Specjalnie na Halloween przygotowaliśmy dla Was rabat -XX% na wszystko! Dacie się skusić?”; „Cukierek albo… rabat? Specjalnie na halloweenową noc obniżamy ceny bestsellerowych sukienek z naszego butiku. Zamówcie coś do pracy, na randkę albo na co dzień!”; „Halloween sale! –XX% na wszystko! Szukasz pomysłu na stylizację z charakterem? Połącz dopasowane spodnie z zamszu z białą koszulą oversize i załóż do tego botki na wysokim obcasie. Z pewnością będziesz wyglądała oszałamiająco! Wszystkie modele do tej stylizacji zamówisz w naszym butiku!”.

Wpisy blogowe i dodatkowe pomysły

Zdecyduj się również na opublikowanie celnie dobranych wpisów blogowych – umieszczaj je regularnie na swojej stronie internetowej. Możesz zacząć od początku października i budować napięcie przez cały miesiąc. Teksty powinny dotyczyć późnojesiennych trendów, takich jak ciepłe płaszcze, swetry i kardigany bądź kozaki czy botki. Jeżeli chcesz wprowadzić w życie dodatkowe pomysły, rekomendujemy zmianę wyglądu witryny na halloweenową (czyli umieszczenie na nich elementów kojarzących się z tym świętem, np. kościotrupów, dyń, duszków czy cukierków) czy dodanie halloweenowego akcentu do e-mail marketingu (głównie chodzi o newsletter).

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...