Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Halloween już 31.10! Przygotuj sklep na noc obniżek

2022.09.20

Halloween to co prawda amerykańskie święto, jednak na przestrzeni lat stało się popularne również w Polsce. Wielu z nas ceni sobie mroczny klimat, który mu towarzyszy, oraz wszelkiego rodzaju dekoracje, akcesoria i inne produkty nawiązujące do tego wydarzenia. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym! Zaplanuj na ten czas specjalną kampanię reklamową i przygotuj dla swoich klientów atrakcyjne rabaty. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Halloween w e-commerce

To święto jest doskonałą okazją, by zorganizować promocje z nutką humoru. Nie sposób zaprzeczyć, że Halloween na stałe zagościło w kalendarzu wyprzedaży, dzięki czemu stwarza znakomitą szansę na wzrost zysków i dotarcie do nowych konsumentów. Wiedzą o tym najwięksi na rynku gracze, którzy szykują obniżki na najstraszniejszy dzień (a właściwie noc) w roku. Ty także powinieneś dołączyć do ich grona! Pamiętaj, że koniec października to okres, kiedy jest już naprawdę zimno, a za parę dni będą startować zimowe i świąteczne kolekcje. Dlatego warto zadbać o to, aby wyprzedać jesienne modele i zwiększyć zainteresowanie nowościami. Odpowiednio zorganizowane działania reklamowe bez wątpienia pomogą Ci osiągnąć ten cel.

Organizacja kampanii w sklepie i na Facebooku

Chcielibyśmy udzielić Ci kilku praktycznych wskazówek. Po pierwsze, kampanię halloweenową zaplanuj wcześniej – najlepiej zacząć już 14 dni przed. Bardzo ważne jest, by mieć pomysł na promocję. Zaproponuj swoim klientom średnie wyprzedaże, czyli obniżki w wysokości 15-30%. Niech trwają przez cały poniedziałek 31 października lub – dodatkowo – cały weekend poprzedzający (29-30 października). Można się bowiem spodziewać, że w sobotę i niedzielę więcej osób zdecyduje się na zakupy (głównie przez większą ilość czasu wolnego). Nie zapominaj też o reklamie w social mediach, przede wszystkim na Facebooku, który wciąż pozostaje najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Kampanię na tym portalu zacznij planować już na kilka dni przed jej rozpoczęciem, ponieważ administratorzy muszą mieć czas, aby zaakceptować Twoje zamiary. Gotowe bannery zamieść już w dniu startu.


Zobacz też: Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści


Posty w social mediach – przykłady

Jeżeli chodzi o posty w social mediach, postaw głównie na kreatywność, gry słowne i chwytliwe hasła. Odbiorcy muszą czuć się zaintrygowani, by chcieć odwiedzić Twój sklep internetowy w okresie halloweenowym. Pokaż im, jak wiele mogą zyskać! Podrzucamy kilka pomysłów: „Straaaaszne obniżki w XXXXXX! Specjalnie na Halloween przygotowaliśmy dla Was rabat -XX% na wszystko! Dacie się skusić?”; „Cukierek albo… rabat? Specjalnie na halloweenową noc obniżamy ceny bestsellerowych sukienek z naszego butiku. Zamówcie coś do pracy, na randkę albo na co dzień!”; „Halloween sale! –XX% na wszystko! Szukasz pomysłu na stylizację z charakterem? Połącz dopasowane spodnie z zamszu z białą koszulą oversize i załóż do tego botki na wysokim obcasie. Z pewnością będziesz wyglądała oszałamiająco! Wszystkie modele do tej stylizacji zamówisz w naszym butiku!”.

Wpisy blogowe i dodatkowe pomysły

Zdecyduj się również na opublikowanie celnie dobranych wpisów blogowych – umieszczaj je regularnie na swojej stronie internetowej. Możesz zacząć od początku października i budować napięcie przez cały miesiąc. Teksty powinny dotyczyć późnojesiennych trendów, takich jak ciepłe płaszcze, swetry i kardigany bądź kozaki czy botki. Jeżeli chcesz wprowadzić w życie dodatkowe pomysły, rekomendujemy zmianę wyglądu witryny na halloweenową (czyli umieszczenie na nich elementów kojarzących się z tym świętem, np. kościotrupów, dyń, duszków czy cukierków) czy dodanie halloweenowego akcentu do e-mail marketingu (głównie chodzi o newsletter).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...