Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Wzrost sprzedaży detalicznej w sierpniu 2022. Dane GUS

2022.09.23

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2022 wzrosła o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Z kolei w zestawieniu z lipcem br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 1%. W miesiącach od stycznia do sierpnia 2022 zaobserwowano taki sam wzrost jak w roku 2021 – o 7,3%.

Porównanie sierpnia 2022 i sierpnia 2021

W sierpniu br. wzrost sprzedaży detalicznej (w porównaniu z sierpniem 2021) odnotowały jednostki z następujących grup: „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 13,7%), „pozostałe” (o 10,9%), „tekstylia, odzież, obuwie” (o 8,4%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,4%). Z kolei spadek zarejestrowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 14,2%).

Zestawienie lipca 2022 i sierpnia 2022

W porównaniu z lipcem br. zaobserwowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 6,6%. Udział sprzedaży online w sprzedaży ogólnej zwiększył się z 8,4% w lipcu br. do 8,9% w sierpniu br. Dotyczy to przede wszystkim takich grup, jak „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,5% do 22,2%) oraz „meble, rtv, agd” (z 16,1% do 16,6%). Spadek odnotowała grupa „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,8% do 21,1%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...