Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Wzrost sprzedaży detalicznej w sierpniu 2022. Dane GUS

2022.09.23

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2022 wzrosła o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Z kolei w zestawieniu z lipcem br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 1%. W miesiącach od stycznia do sierpnia 2022 zaobserwowano taki sam wzrost jak w roku 2021 – o 7,3%.

Porównanie sierpnia 2022 i sierpnia 2021

W sierpniu br. wzrost sprzedaży detalicznej (w porównaniu z sierpniem 2021) odnotowały jednostki z następujących grup: „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 13,7%), „pozostałe” (o 10,9%), „tekstylia, odzież, obuwie” (o 8,4%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,4%). Z kolei spadek zarejestrowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 14,2%).

Zestawienie lipca 2022 i sierpnia 2022

W porównaniu z lipcem br. zaobserwowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 6,6%. Udział sprzedaży online w sprzedaży ogólnej zwiększył się z 8,4% w lipcu br. do 8,9% w sierpniu br. Dotyczy to przede wszystkim takich grup, jak „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,5% do 22,2%) oraz „meble, rtv, agd” (z 16,1% do 16,6%). Spadek odnotowała grupa „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,8% do 21,1%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...