Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (11.12 - 15.12)

2023.12.18

Pisaliśmy o coraz większym zapotrzebowaniu na ekspertów ds. AI oraz o 5 miesiącach istnienia marketplace Black Red White. Informowaliśmy, że Polacy chętnie korzystają z BNPL i rat na święta oraz że UOKiK sprawdza OLX i stawia serwisowi zarzuty. Zastanawialiśmy się też, jak poznać i zrozumieć potrzeby klienta sklepu internetowego. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że InPost nawiązuje współpracę z Capgemini i że TYLKO otrzymało ponad 7,5-milionowe dofinansowanie od EBI. Wspominaliśmy o jednej z najciekawszych akcji przedświątecznych 2023 roku i o płatnościach odroczonych w Google Pay. Pisaliśmy, że Polacy coraz częściej wysyłają paczki zagranicę – nie tylko do Europy i że płatności Mokka są dostępne w kolejnych sklepach. Radziliśmy, jak zachęcić klientów do powrotu po zakupie i zastanawialiśmy się, dlaczego Polacy zwracają produkty zamówione online. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat organizacji noworocznych wyprzedaży.

Coraz większe zapotrzebowanie na ekspertów ds. AI. Czy sztuczna inteligencja zdominuje rynek pracy?

Z nowego raportu „Global AI Hiring” możemy się dowiedzieć, że eksperci zajmujący się sztuczną inteligencją są coraz bardziej potrzebni na rynku pracy. Badanie opracował Deel – globalny dostawca rozwiązań technologicznych dla rekrutacji. Jakie informacje pojawiły się w raporcie?

https://ecomersy.pl/coraz-wieksze-zapotrzebowanie-na-ekspertow-ds-ai-czy-sztuczna-inteligencja-zdominuje-rynek-pracy

Polacy chętnie korzystają z BNPL i rat na święta – zobacz wyniki badania Comfino

Z badania zleconego przez bramkę płatniczą Comfino wynika, że podczas świątecznych zakupów co trzeci ankietowany zamierza skorzystać z rat (27,2%) lub płatności odroczonych (30,2%).

https://ecomersy.pl/polacy-chetnie-korzystaja-z-bnpl-i-rat-na-swieta-zobacz-wyniki-badania-comfino

UOKiK sprawdza OLX. Są zarzuty wobec serwisu

Serwis OLX otrzymał zarzuty od UOKiK – chodzi o brak rzetelności w systemie zamieszczania opinii oraz rzekomo nieprawidłowy sposób ustalania ocen. Co jeszcze wiemy na ten temat?

https://ecomersy.pl/uokik-sprawdza-olx-sa-zarzuty-wobec-serwisu

Marketplace Black Red White ma już 5 miesięcy. Czy platforma dobrze sobie radzi?

Po kilku miesiącach od startu marketplace’u Black Red White dokonuje podsumowań i przedstawia swoje wyniki – zdecydowanie jest się czym pochwalić, zwłaszcza że to pierwsza w Polsce platforma z kategorii Dom i Ogród.

https://ecomersy.pl/marketplace-black-red-white-ma-juz-5-miesiecy-czy-platforma-dobrze-sobie-radzi

Jak poznać i zrozumieć potrzeby klienta sklepu internetowego?

Kluczowym elementem każdej strategii marketingowej jest zrozumienie i skuteczne zaspokojenie potrzeb klienta. W branży e-commerce, gdzie konkurencja jest zacięta, a użytkownicy mają szeroki dostęp do różnorodnych ofert, jednym z najważniejszych aspektów staje się umiejętność identyfikowania ich oczekiwań. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy skupić się na metodach, które mogą pomóc e-przedsiębiorcom identyfikować, odpowiednio interpretować i efektywnie reagować na potrzeby klientów.

https://ecomersy.pl/jak-poznac-i-zrozumiec-potrzeby-klienta-sklepu-internetowego

InPost znowu idzie do przodu. Tym razem nawiązuje współpracę z Capgemini

Capgemini, światowy lider w dziedzinie konsultingu, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, ogłosił rozpoczęcie współpracy z InPostem. Nowa umowa pozwoli firmie logistycznej na optymalizację, automatyzację i standaryzację kluczowych procesów biznesowych.

https://ecomersy.pl/inpost-znowu-idzie-do-przodu-tym-razem-nawiazuje-wspolprace-z-capgemini

TYLKO z ponad 7,5-milionowym dofinansowaniem od EBI

Firma meblowa TYLKO – jeden z najważniejszych polskich startupów ostatnich lat – zawarła umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI) na kwotę 7,5 mln euro. Inwestycja ta pozwoli na dalsze prace nad innowacyjnym oprogramowaniem do projektowania i wizualizacji mebli.

https://ecomersy.pl/tylko-z-ponad-75-milionowym-dofinansowaniem-od-ebi

Najciekawsza akcja przedświąteczna 2023 roku? Komputronik szuka „najgrzeczniejszego człowieka na Ziemi”

Komputronik – sieć sklepów ze sprzętem elektronicznym i komputerowym – rozpoczął jedną z najbardziej oryginalnych akcji przedświątecznych. Szuka w niej „najgrzeczniejszego człowieka na Ziemi”, który otrzyma od firmy 10 tys. zł w formie darowizny. Z kolei zgłaszający mogą zyskać 500 zł. Co jeszcze wiemy o tej nietypowej kampanii?

https://ecomersy.pl/najciekawsza-akcja-przedswiateczna-2023-roku-komputronik-szuka-najgrzeczniejszego-czlowieka-na-ziemi

Polacy coraz częściej wysyłają paczki zagranicę – nie tylko do Europy

Zgodnie z najnowszymi danymi DHL Express polscy konsumenci coraz częściej wysyłają zagraniczne przesyłki świąteczne, a najpopularniejszymi kierunkami są Niemcy i Wielka Brytania. Coraz większą popularność zyskują też Stany Zjednoczone oraz Turcja.

https://ecomersy.pl/polacy-coraz-czesciej-wysylaja-paczki-zagranice-nie-tylko-do-europy

Płatności Mokka dostępne w kolejnych sklepach

Płatności Mokka pojawiły się w sklepach TECNO-Store.pl i SimplyBuy.pl, które oferują elektronikę użytkową. Dzięki temu klienci mogą korzystać z usługi BNPL i rozkładać swoje płatności na raty.

https://ecomersy.pl/platnosci-mokka-dostepne-w-kolejnych-sklepach

Polacy czują niepokój w związku ze świątecznymi wydatkami – nowe badanie Klarny

Zgodnie z nowym raportem Klarny aż 69% Polaków przyznaje, że podwyżki cen wpłyną na ich świąteczne wydatki, a 33% martwi się o swoje wydatki w trakcie świąt. Francja, Niemcy i Polska to trzy kraje w Europie, w których największy odsetek konsumentów ma już zaplanowany bożonarodzeniowy budżet.

https://ecomersy.pl/polacy-czuja-niepokoj-w-zwiazku-ze-swiatecznymi-wydatkami-nowe-badanie-klarny

Strategie remarketingowe. Jak zachęcić klientów do powrotu po zakupie?

Moment, w którym kupujący otrzyma swoje zamówienie, nie musi być końcem relacji z konsumentem, a wręcz nie powinien! Raz zdobyci klienci są niezwykle cenni dla każdego sklepu internetowego, dlatego warto zachęcać ich do ponownych zakupów. Właśnie do tego służą strategie remarketingowe – w dzisiejszym artykule chcielibyśmy Ci o nich opowiedzieć. Wspólnie zastanowimy się, czym w ogóle jest remarketing, i jak można go wykorzystać, by zwiększyć sprzedaż. Sprawdź!

https://ecomersy.pl/strategie-remarketingowe-jak-zachecic-klientow-do-powrotu-po-zakupie

Płatności odroczone w Google Pay. Na razie tylko projekt pilotażowy

Operator usługi Google Pay nawiązał współpracę z firmami specjalizującymi się w płatnościach odroczonych: Zip oraz Affirm. Zapowiedziano już pilotaż nowej opcji, która pojawi się na początku w Stanach Zjednoczonych, i to już w styczniu 2024. Co jeszcze wiemy o BNPL w Google Pay?

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-w-google-pay-na-razie-tylko-projekt-pilotazowy

Dlaczego Polacy zwracają produkty zamówione online? Czy można temu zapobiec?

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” możemy się dowiedzieć, że niemal 60% Polaków zdarzyło się zwrócić produkt zamówiony online przynajmniej raz, a ¾ z tej grupy oddało taki towar w ciągu ostatniego roku. Jako przyczyny ankietowani najczęściej wskazują na niewłaściwy rozmiar albo wymiary produktu (64%).

https://ecomersy.pl/dlaczego-polacy-zwracaja-produkty-zamowione-online-czy-mozna-temu-zapobiec

#Ecomersy Basic #107: Jak zorganizować noworoczne wyprzedaże?

Nowy Rok to nie tylko czas celebracji, ale również doskonała okazja dla przedsiębiorców, by zorganizować atrakcyjną wyprzedaż, przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Warto wykorzystywać gorące okresy w e-commerce, aby utrzymywać zainteresowanie konsumentów i pokazywać im, że mają na co czekać. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się kluczowym zagadnieniom związanym z noworocznymi wyprzedażami. Czy jesteś gotowy do działania?

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-107-jak-zorganizowac-noworoczne-wyprzedaze

Polecamy