Strategie remarketingowe. Jak zachęcić klientów do powrotu po zakupie?
Moment, w którym kupujący otrzyma swoje zamówienie, nie musi być końcem relacji z konsumentem, a wręcz nie powinien! Raz zdobyci klienci są niezwykle cenni dla każdego sklepu internetowego, dlatego warto zachęcać ich do ponownych zakupów. Właśnie do tego służą strategie remarketingowe – w dzisiejszym artykule chcielibyśmy Ci o nich opowiedzieć. Wspólnie zastanowimy się, czym w ogóle jest remarketing, i jak można go wykorzystać, by zwiększyć sprzedaż. Sprawdź!
Remarketing – co to jest?
Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej skoncentrowanej na ponownym dotarciu do osób, które miały wcześniej kontakt z marką – odwiedziły stronę internetową, ale nie dokonały zakupu, bądź złożyły zamówienie w e-sklepie. Celem remarketingu jest utrzymanie zainteresowania klienta, przypomnienie mu o ofercie lub produktach danej marki oraz skłonienie go do powrotu i dokonania pożądanej akcji, takiej jak finalizacja zakupu czy ponowne złożenie zamówienia. Remarketing opiera się na analizie zachowań użytkowników, do czego wykorzystuje ciasteczka, które śledzą aktywność online. Dzięki tym informacjom firmy mogą dostosować sposób komunikacji do konkretnych potrzeb i zainteresowań potencjalnych klientów.
Remarketing w wyszukiwarce Google
Remarketing w Google Ads – jednym z najważniejszych programów reklamowych w sieci – jest potężnym narzędziem, które umożliwia firmom dotarcie do wcześniejszej publiczności w przemyślany sposób, zwiększając szanse na konwersję i budując trwałe relacje z klientami. Aby rozpocząć taką kampanię w Google Ads, konieczne jest zainstalowanie specjalnego tagu remarketingowego na stronie internetowej, który służy do śledzenia aktywności użytkowników. Po jego uruchomieniu można tworzyć różne listy remarketingowe w panelu programu – pozwalają one na segmentację odbiorców na podstawie ich zachowań w witrynie. Remarketing w Google Ads dzielimy na statyczny i dynamiczny. Pierwszy z nich prezentuje jeden przekaz reklamowy, niezależnie od tego aktywności na stronie, z kolei drugi pozwala na wyświetlanie użytkownikom konkretnych produktów, które wcześniej zobaczyli.
Zobacz też: Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?
Remarketing na Facebooku – jak wygląda?
Aby rozpocząć kampanię remarketingową na Facebooku, musisz zainstalować na swojej stronie internetowej Piksel Facebooka – narzędzie umożliwiające śledzenie aktywności użytkowników. Na podstawie zebranych przez nie danych można przygotowywać listy remarketingowe obejmujące osoby, które odwiedziły Twój e-sklep, dokonały zakupu czy zapisały się do newslettera. W systemie reklamowym Facebooka (Facebook Ads) wybierzesz odpowiednią grupę docelową i z łatwością dokonasz personalizacji, aby jak najlepiej dostosować przekaz reklamowy do jej upodobań oraz potrzeb. Facebook Ads pozwala też na licytowanie i konfigurowanie wydatków na treści promocyjne.
Jak sprawić, by klient chciał do Ciebie wrócić?
Aby zachęcić klienta do ponownych zakupów w Twoim sklepie internetowym, warto stosować zróżnicowane metody i strategie remarketingowe. Zawsze stawiaj na spersonalizowane oferty, które są odpowiednio dopasowane do poprzednich wyborów kupującego – tutaj dobrze sprawdzają się powiązane produkty. Jeżeli masz taką możliwość, wprowadź do swojego e-sklepu program lojalnościowy, który nagradza stałych konsumentów. Staraj się też informować poprzednich klientów o wszelkiego rodzaju nowościach, promocjach czy rabatach, przypominaj o sobie drogą mailową.