Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (11-15.07.2022 r.)

2022.07.18

Pisaliśmy o tym, że TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę oraz że start up Pergamin cały czas się rozwija, pozyskując kolejne fundusze. Zastanawialiśmy się, czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać, a także o ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce według raportu Strategy&Polska. Opublikowaliśmy artykuł na temat spadków na rynku e-commerce i trwałych zmian w logistyce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Appkomaty zastępują Paczkomaty (na razie w Warszawie i Krakowie) oraz że Apaczka.pl przejęła serwisy TaniKurier.com i TaniKurier.eu. Pisaliśmy również o tym, że rynek e-grocery gwałtownie rośnie, a w przyszłości może być wart nawet 13 mld zł. Podzieliliśmy się także informacjami, że Staffly otrzymuje 2 mln zł dofinansowania i że 3P Consulting Group mierzy się z zarzutami od UOKiK. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat zwrotów w sklepie internetowym.

TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę

TikTok Shop nie będzie dostępny w Stanach Zjedonocznych ani w Europie. Opcja pozwalająca na prowadzenie livestreamingu połączonego z zakupami online nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, mimo sukcesu w krajach azjatyckich.

https://ecomersy.pl/tiktok-shop-nie-rozszerzy-swojej-platformy-na-usa-i-europe

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

https://ecomersy.pl/czy-ceny-w-sklepach-internetowych-zaczna-spadac

O ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce?

Raport Strategy&Polska Według przewidywań, do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł. Ponad połowa tej kwoty (54%) ma pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). Tak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska.

https://ecomersy.pl/o-ile-wzrosnie-wartosc-rynku-e-commerce-w-polsce-raport-strategypolska

Pergamin cały czas się rozwija. Startup pozyskuje kolejne fundusze

Polski startup Pergamin zajmuje się automatyzacją zarządzania umowami. Firmie udało się pozyskać 5 mln zł w rundzie seed, której przewodził niemiecki fundusz Sunfish Partners. Zdobyte środki posłużą do międzynarodowego rozwoju.

https://ecomersy.pl/pergamin-caly-czas-sie-rozwija-startup-pozyskuje-kolejne-fundusze

Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce

Nawyki konsumenckie, które zostały wypracowane podczas pandemii, nie zniknęły wraz w końcem lockdownu. Na dobre zadomowiły się w świecie e-commerce, znacząco wpływając na logistykę i łańcuchy dostaw. Liczy się przede wszystkim ich wydajność. Widać to głównie na przykładzie branży fashion, która jest największym segmentem internetowego handlu. Największym wyzwaniem staje się zwiększanie standardu obsługi zwrotu zamówień.

https://ecomersy.pl/spadki-na-rynku-e-commerce-i-trwale-zmiany-w-logistyce

Appkomaty zastępują Paczkomaty. Na razie w Warszawie i Krakowie

Od lipca w Warszawie i Krakowie działają appkomaty InPost, czyli nowe maszyny przeznaczone do nadawania i odbierania przesyłek. Są to nowe modele Paczkomatów, pozwalające na realizowanie różnych zadań jednym kliknięciem.

https://ecomersy.pl/appkomaty-zastepuja-paczkomaty-na-razie-w-warszawie-i-krakowie 

Apaczka.pl przejęła serwisy TaniKurier.com i TaniKurier.eu

Właściciel platformy logistycznej Apaczka.pl przejął dwa serwisy wysyłkowe: TaniKurier.com i TaniKurier.eu. Celem było umocnienie pozycji firmy jako lidera na rynku rozwiązań logistycznych.

https://ecomersy.pl/apaczkapl-przejela-serwisy-tanikuriercom-i-tanikuriereu

Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł

Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.

https://ecomersy.pl/rynek-e-grocery-gwaltownie-rosnie-moze-byc-wart-nawet-13-mld-zl

Staffly otrzymuje 2 mln zł dofinansowania

Staffly, start up związany z HR Tech, pozyskał 2 mln zł dofinansowania. Firma zajmuje się weryfikacją kluczowych cech osobowości kandydatów na stanowiska niskiego i średniego szczebla. Wykorzystuje do tego testy psychometryczne, opracowane przez zespół ekspertów – psychologów, trenerów karier czy socjologów.

https://ecomersy.pl/staffly-otrzymuje-2-mln-zl-dofinansowania

3P Consulting Group z zarzutami od UOKiK

Firma 3P Consulting Group musi zmierzyć się z zarzutami naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, które zostały postawione przez prezesa UOKiK. W materiałach szkoleniowych, które udostępniała m.in. na YouTubie, nie informowała odbiorców o ich sponsorowanym charakterze.

https://ecomersy.pl/3p-consulting-group-z-zarzutami-od-uokik

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które będą odpowiadać zarówno Tobie, jak i konsumentom. Jak to zrobić?

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-37-zwroty-w-sklepie-internetowym-know-how

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...