Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

#PrasówkaEcomersy (11-15.07.2022 r.)

2022.07.18

Pisaliśmy o tym, że TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę oraz że start up Pergamin cały czas się rozwija, pozyskując kolejne fundusze. Zastanawialiśmy się, czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać, a także o ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce według raportu Strategy&Polska. Opublikowaliśmy artykuł na temat spadków na rynku e-commerce i trwałych zmian w logistyce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Appkomaty zastępują Paczkomaty (na razie w Warszawie i Krakowie) oraz że Apaczka.pl przejęła serwisy TaniKurier.com i TaniKurier.eu. Pisaliśmy również o tym, że rynek e-grocery gwałtownie rośnie, a w przyszłości może być wart nawet 13 mld zł. Podzieliliśmy się także informacjami, że Staffly otrzymuje 2 mln zł dofinansowania i że 3P Consulting Group mierzy się z zarzutami od UOKiK. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat zwrotów w sklepie internetowym.

TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę

TikTok Shop nie będzie dostępny w Stanach Zjedonocznych ani w Europie. Opcja pozwalająca na prowadzenie livestreamingu połączonego z zakupami online nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, mimo sukcesu w krajach azjatyckich.

https://ecomersy.pl/tiktok-shop-nie-rozszerzy-swojej-platformy-na-usa-i-europe

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

https://ecomersy.pl/czy-ceny-w-sklepach-internetowych-zaczna-spadac

O ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce?

Raport Strategy&Polska Według przewidywań, do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł. Ponad połowa tej kwoty (54%) ma pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). Tak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska.

https://ecomersy.pl/o-ile-wzrosnie-wartosc-rynku-e-commerce-w-polsce-raport-strategypolska

Pergamin cały czas się rozwija. Startup pozyskuje kolejne fundusze

Polski startup Pergamin zajmuje się automatyzacją zarządzania umowami. Firmie udało się pozyskać 5 mln zł w rundzie seed, której przewodził niemiecki fundusz Sunfish Partners. Zdobyte środki posłużą do międzynarodowego rozwoju.

https://ecomersy.pl/pergamin-caly-czas-sie-rozwija-startup-pozyskuje-kolejne-fundusze

Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce

Nawyki konsumenckie, które zostały wypracowane podczas pandemii, nie zniknęły wraz w końcem lockdownu. Na dobre zadomowiły się w świecie e-commerce, znacząco wpływając na logistykę i łańcuchy dostaw. Liczy się przede wszystkim ich wydajność. Widać to głównie na przykładzie branży fashion, która jest największym segmentem internetowego handlu. Największym wyzwaniem staje się zwiększanie standardu obsługi zwrotu zamówień.

https://ecomersy.pl/spadki-na-rynku-e-commerce-i-trwale-zmiany-w-logistyce

Appkomaty zastępują Paczkomaty. Na razie w Warszawie i Krakowie

Od lipca w Warszawie i Krakowie działają appkomaty InPost, czyli nowe maszyny przeznaczone do nadawania i odbierania przesyłek. Są to nowe modele Paczkomatów, pozwalające na realizowanie różnych zadań jednym kliknięciem.

https://ecomersy.pl/appkomaty-zastepuja-paczkomaty-na-razie-w-warszawie-i-krakowie 

Apaczka.pl przejęła serwisy TaniKurier.com i TaniKurier.eu

Właściciel platformy logistycznej Apaczka.pl przejął dwa serwisy wysyłkowe: TaniKurier.com i TaniKurier.eu. Celem było umocnienie pozycji firmy jako lidera na rynku rozwiązań logistycznych.

https://ecomersy.pl/apaczkapl-przejela-serwisy-tanikuriercom-i-tanikuriereu

Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł

Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.

https://ecomersy.pl/rynek-e-grocery-gwaltownie-rosnie-moze-byc-wart-nawet-13-mld-zl

Staffly otrzymuje 2 mln zł dofinansowania

Staffly, start up związany z HR Tech, pozyskał 2 mln zł dofinansowania. Firma zajmuje się weryfikacją kluczowych cech osobowości kandydatów na stanowiska niskiego i średniego szczebla. Wykorzystuje do tego testy psychometryczne, opracowane przez zespół ekspertów – psychologów, trenerów karier czy socjologów.

https://ecomersy.pl/staffly-otrzymuje-2-mln-zl-dofinansowania

3P Consulting Group z zarzutami od UOKiK

Firma 3P Consulting Group musi zmierzyć się z zarzutami naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, które zostały postawione przez prezesa UOKiK. W materiałach szkoleniowych, które udostępniała m.in. na YouTubie, nie informowała odbiorców o ich sponsorowanym charakterze.

https://ecomersy.pl/3p-consulting-group-z-zarzutami-od-uokik

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które będą odpowiadać zarówno Tobie, jak i konsumentom. Jak to zrobić?

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-37-zwroty-w-sklepie-internetowym-know-how

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...