Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł
Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.
Najwyższy skumulowany roczny wskaźnik wzrostu
E-grocery okaże się najszybciej rosnącym segmentem rynku e-commerce. Jego skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 ma sięgnąć aż 20,2%, tym samym przewyższając takie kategorie, jak (14,1%), zdrowie i uroda (12,3%), książki i media (11,7%), sport i rekreacja (11,6%), produkty dziecięce (10,7%) oraz elektronika i AGD (10%).
Wartości poszczególnych kategorii
Z kolei największą wartość na polskim rynku handlu internetowego w 2027 roku będzie miała elektronika i AGD (41 mld zł). Dalsze miejsce zajmie moda (35 mld zł), a następnie dom i ogród (23 mld zł), zdrowie i uroda (21 mld zł), motoryzacja (18 mld zł), książki i media (14 mld zł), produkty spożywcze i chemia gospodarcza (13 mld zł).
Przyszłość rynku e-commerce
Z badań Strategy&Polska możemy się również dowiedzieć, że tylko w 2022 roku rynek e-commerce w Polsce zwiększy wartość o 18,6% (do 109 mld zł, w porównaniu z zeszłorocznymi 92 mld zł). W przyszłym roku będzie on wart 124 mld zł, a w 2027 – 187 mld zł. Z tego powodu podwyższy się też udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej w Polsce (w 2022 – 13,6%, w 2023 – 14,4%, w 2027 – 17%).