Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł

2022.07.14

Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.

Najwyższy skumulowany roczny wskaźnik wzrostu

E-grocery okaże się najszybciej rosnącym segmentem rynku e-commerce. Jego skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 ma sięgnąć aż 20,2%, tym samym przewyższając takie kategorie, jak (14,1%), zdrowie i uroda (12,3%), książki i media (11,7%), sport i rekreacja (11,6%), produkty dziecięce (10,7%) oraz elektronika i AGD (10%).

Wartości poszczególnych kategorii

Z kolei największą wartość na polskim rynku handlu internetowego w 2027 roku będzie miała elektronika i AGD (41 mld zł). Dalsze miejsce zajmie moda (35 mld zł), a następnie dom i ogród (23 mld zł), zdrowie i uroda (21 mld zł), motoryzacja (18 mld zł), książki i media (14 mld zł), produkty spożywcze i chemia gospodarcza (13 mld zł).

Przyszłość rynku e-commerce

Z badań Strategy&Polska możemy się również dowiedzieć, że tylko w 2022 roku rynek e-commerce w Polsce zwiększy wartość o 18,6% (do 109 mld zł, w porównaniu z zeszłorocznymi 92 mld zł). W przyszłym roku będzie on wart 124 mld zł, a w 2027 – 187 mld zł. Z tego powodu podwyższy się też udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej w Polsce (w 2022 – 13,6%, w 2023 – 14,4%, w 2027 – 17%).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...