Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł

2022.07.14

Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.

Najwyższy skumulowany roczny wskaźnik wzrostu

E-grocery okaże się najszybciej rosnącym segmentem rynku e-commerce. Jego skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 ma sięgnąć aż 20,2%, tym samym przewyższając takie kategorie, jak (14,1%), zdrowie i uroda (12,3%), książki i media (11,7%), sport i rekreacja (11,6%), produkty dziecięce (10,7%) oraz elektronika i AGD (10%).

Wartości poszczególnych kategorii

Z kolei największą wartość na polskim rynku handlu internetowego w 2027 roku będzie miała elektronika i AGD (41 mld zł). Dalsze miejsce zajmie moda (35 mld zł), a następnie dom i ogród (23 mld zł), zdrowie i uroda (21 mld zł), motoryzacja (18 mld zł), książki i media (14 mld zł), produkty spożywcze i chemia gospodarcza (13 mld zł).

Przyszłość rynku e-commerce

Z badań Strategy&Polska możemy się również dowiedzieć, że tylko w 2022 roku rynek e-commerce w Polsce zwiększy wartość o 18,6% (do 109 mld zł, w porównaniu z zeszłorocznymi 92 mld zł). W przyszłym roku będzie on wart 124 mld zł, a w 2027 – 187 mld zł. Z tego powodu podwyższy się też udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej w Polsce (w 2022 – 13,6%, w 2023 – 14,4%, w 2027 – 17%).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...