Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Rynek e-grocery gwałtownie rośnie. Może być wart nawet 13 mld zł

2022.07.14

Wartość polskiego rynku e-grocery osiągnie w 2027 roku wartość 13 mld zł. Z kolei w tym roku kategorie produktów spożywczych i chemii gospodarczej kupowanych online wyniosą 5 mld zł. Tak wynika z prognoz Strategy&Polska.

Najwyższy skumulowany roczny wskaźnik wzrostu

E-grocery okaże się najszybciej rosnącym segmentem rynku e-commerce. Jego skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 ma sięgnąć aż 20,2%, tym samym przewyższając takie kategorie, jak (14,1%), zdrowie i uroda (12,3%), książki i media (11,7%), sport i rekreacja (11,6%), produkty dziecięce (10,7%) oraz elektronika i AGD (10%).

Wartości poszczególnych kategorii

Z kolei największą wartość na polskim rynku handlu internetowego w 2027 roku będzie miała elektronika i AGD (41 mld zł). Dalsze miejsce zajmie moda (35 mld zł), a następnie dom i ogród (23 mld zł), zdrowie i uroda (21 mld zł), motoryzacja (18 mld zł), książki i media (14 mld zł), produkty spożywcze i chemia gospodarcza (13 mld zł).

Przyszłość rynku e-commerce

Z badań Strategy&Polska możemy się również dowiedzieć, że tylko w 2022 roku rynek e-commerce w Polsce zwiększy wartość o 18,6% (do 109 mld zł, w porównaniu z zeszłorocznymi 92 mld zł). W przyszłym roku będzie on wart 124 mld zł, a w 2027 – 187 mld zł. Z tego powodu podwyższy się też udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej w Polsce (w 2022 – 13,6%, w 2023 – 14,4%, w 2027 – 17%).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...