TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę
TikTok Shop nie będzie dostępny w Stanach Zjedonocznych ani w Europie. Opcja pozwalająca na prowadzenie livestreamingu połączonego z zakupami online nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, mimo sukcesu w krajach azjatyckich.
Na początek Wielka Brytania
Projekt wystartował w UK w grudniu 2021 roku. Jego głównym założeniem było dostarczanie rozrywki podczas zakupów na żywo. Użytkownicy mogli od razu zamawiać rekomendowane produkty. Wielka Brytania to pierwszy nieazjatycki rynek, na którym pojawił się TikTok Shop. Okazało się jednak, że wcale nie przyjął się tak dobrze, jak zakładano.
Powody porażki
Influencerzy zaczęli więc rezygnować z prowadzenia transmisji, tłumacząc, że TikTok wymaga od nich reklamowania towarów niskiej jakości i spędzania w pracy wielu godzin, a przy tym oferuje niskie wynagrodzenie. Problematyczne stało się również zapanowanie nad zamówieniami i łańcuchami dostaw. Rynek ten wciąż jest młody.