Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Grudzień 2022

TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę

2022.07.11

TikTok Shop nie będzie dostępny w Stanach Zjedonocznych ani w Europie. Opcja pozwalająca na prowadzenie livestreamingu połączonego z zakupami online nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, mimo sukcesu w krajach azjatyckich.

Na początek Wielka Brytania

Projekt wystartował w UK w grudniu 2021 roku. Jego głównym założeniem było dostarczanie rozrywki podczas zakupów na żywo. Użytkownicy mogli od razu zamawiać rekomendowane produkty. Wielka Brytania to pierwszy nieazjatycki rynek, na którym pojawił się TikTok Shop. Okazało się jednak, że wcale nie przyjął się tak dobrze, jak zakładano.

Powody porażki

Influencerzy zaczęli więc rezygnować z prowadzenia transmisji, tłumacząc, że TikTok wymaga od nich reklamowania towarów niskiej jakości i spędzania w pracy wielu godzin, a przy tym oferuje niskie wynagrodzenie. Problematyczne stało się również zapanowanie nad zamówieniami i łańcuchami dostaw. Rynek ten wciąż jest młody.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...