Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

3P Consulting Group z zarzutami od UOKiK

2022.07.15

Firma 3P Consulting Group musi zmierzyć się z zarzutami naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, które zostały postawione przez prezesa UOKiK. W materiałach szkoleniowych, które udostępniała m.in. na YouTubie, nie informowała odbiorców o ich sponsorowanym charakterze.

Co jest zawarte w materiałach szkoleniowych?

3P Consulting Group zajmuje się prowadzeniem szkoleń finansowo-inwestycyjnych. Promuje przy tym usługi brokerskie świadczone przez Vantage Global Limited. Gdy kursanci zdecydują się skorzystać z jej oferty, 3P Consulting Group otrzymuje wynagrodzenie. Nie wszyscy jednak o tym wiedzą – w szkoleniach nie są oznaczane treści reklamowe, przez co klienci zostają wprowadzeni w błąd.

Dlaczego zostały postawione zarzuty?

Odbiorcy mogą przypuszczać, że pozytywne opinie na temat Vantage Global Limited wynikają jedynie z pozytywnych doświadczeń szkoleniowców. W swoich materiałach nie wspominają oni o wadach i ryzyku inwestycyjnym, wskazują tylko na zalety rachunków inwestycyjnych. Spółce 3P Consulting Group grozi więc kara do 10% rocznego obrotu. Koszty może ponieść też sam prezes (do 2 mln zł).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...