Dzisiaj mamy: Czwartek, 25 Kwiecień 2024

O ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce? Raport Strategy&Polska

2022.07.12

Według przewidywań, do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł. Ponad połowa tej kwoty (54%) ma pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). Tak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska.

Główne wnioski

Udział rynku e-commerce w branży detalicznej osiągnie poziom 17%, a największe marketplace’y (takie jak Allegro czy Amazon) będą miały większy udział w handlu online (wzrost z 45% do 55% w 2027 roku). W latach 2020-2021 zwiększenie popularności sprzedaży internetowej wynikało z zamknięcia sklepów stacjonarnych, natomiast w latach 2022-2023 funkcję siły napędowej tego rynku przejmuje wzrost cen produktów połączony ze słabnącym popytem konsumenckim, jednak do 2024 roku zakładana jest stabilizacja warunków makroekonomicznych.

Czego oczekują klienci?

Kluczowe wyzwania, przed którymi stoją sklepy internetowe, to: rozwój nowych kanałów sprzedaży, poprawa efektywności łańcucha dostaw oraz świadome zarządzanie cyklem życia klientów. Najważniejsze staje się szybkie zaspokojenie potrzeb zakupowych konsumentów. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszy się ostatnio q-commerce, czyli ekspresowy handel. Wiele osób oczekuje również darmowej dostawy. Aby nie pozostać w tyle, konieczne może okazać się eksperymentowanie z nowymi modelami biznesowymi.

Polecamy