Dzisiaj mamy: Niedziela, 27 Listopad 2022

O ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce? Raport Strategy&Polska

2022.07.12

Według przewidywań, do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł. Ponad połowa tej kwoty (54%) ma pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). Tak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska.

Główne wnioski

Udział rynku e-commerce w branży detalicznej osiągnie poziom 17%, a największe marketplace’y (takie jak Allegro czy Amazon) będą miały większy udział w handlu online (wzrost z 45% do 55% w 2027 roku). W latach 2020-2021 zwiększenie popularności sprzedaży internetowej wynikało z zamknięcia sklepów stacjonarnych, natomiast w latach 2022-2023 funkcję siły napędowej tego rynku przejmuje wzrost cen produktów połączony ze słabnącym popytem konsumenckim, jednak do 2024 roku zakładana jest stabilizacja warunków makroekonomicznych.

Czego oczekują klienci?

Kluczowe wyzwania, przed którymi stoją sklepy internetowe, to: rozwój nowych kanałów sprzedaży, poprawa efektywności łańcucha dostaw oraz świadome zarządzanie cyklem życia klientów. Najważniejsze staje się szybkie zaspokojenie potrzeb zakupowych konsumentów. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszy się ostatnio q-commerce, czyli ekspresowy handel. Wiele osób oczekuje również darmowej dostawy. Aby nie pozostać w tyle, konieczne może okazać się eksperymentowanie z nowymi modelami biznesowymi.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...
#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

2022.10.28
Chcesz, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy mogły lepiej poznać stworzoną przez Ciebie markę? Zależy Ci, aby potencjalni klienci zapamiętali najważniejsze informacje, a przy tym poczuli się zachęceni do pozostania na stronie? W takim razie powinieneś się przekonać, jaki potencjał kryje w sobie zakładka „O nas”. Co warto w niej...