Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

O ile wzrośnie wartość rynku e-commerce w Polsce? Raport Strategy&Polska

2022.07.12

Według przewidywań, do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł. Ponad połowa tej kwoty (54%) ma pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). Tak wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska.

Główne wnioski

Udział rynku e-commerce w branży detalicznej osiągnie poziom 17%, a największe marketplace’y (takie jak Allegro czy Amazon) będą miały większy udział w handlu online (wzrost z 45% do 55% w 2027 roku). W latach 2020-2021 zwiększenie popularności sprzedaży internetowej wynikało z zamknięcia sklepów stacjonarnych, natomiast w latach 2022-2023 funkcję siły napędowej tego rynku przejmuje wzrost cen produktów połączony ze słabnącym popytem konsumenckim, jednak do 2024 roku zakładana jest stabilizacja warunków makroekonomicznych.

Czego oczekują klienci?

Kluczowe wyzwania, przed którymi stoją sklepy internetowe, to: rozwój nowych kanałów sprzedaży, poprawa efektywności łańcucha dostaw oraz świadome zarządzanie cyklem życia klientów. Najważniejsze staje się szybkie zaspokojenie potrzeb zakupowych konsumentów. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszy się ostatnio q-commerce, czyli ekspresowy handel. Wiele osób oczekuje również darmowej dostawy. Aby nie pozostać w tyle, konieczne może okazać się eksperymentowanie z nowymi modelami biznesowymi.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...