Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

2022.07.12

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

Frisco.pl i barbora.pl

Do tej pory ceny produktów cały czas się zwiększały. Mówimy tutaj o 70-80 zł więcej rok do roku. W lipcu można jednak zaobserwować pewną zmianę. Dla przykładu, 50 artykułów w sklepie frisco.pl kosztuje obecnie 333 zł, a w czerwcu było to 334,5. Mamy więc do czynienia ze spadkiem o 1,5 zł. Z kolei rok temu za tę samą liczbę towarów zapłacilibyśmy ok. 283 zł, czyli 50 zł mniej. Z kolei marka Barbora (barbora.pl) oferuje 50 produktów za 349 zł wobec 361 zł w czerwcu. Trzeba jednak wspomnieć, że ceny spadły przede wszystkim w wyniku promocji na herbatę, parówki i pomidory. W lutym br. zapłacilibyśmy za te same zakupy 323 zł, czyli o 26 zł mniej.

Auchan, Drive Intermarche i Carrefour

Jeżeli chodzi o e-sklep marki Auchan, lipcowe ceny są większe o 4 zł niż w czerwcu. W ubiegłym miesiącu 50 produktów z Koszyka kosztowało 310 zł, teraz natomiast kosztuje 314 zł. Z kolei rok temu zapłacilibyśmy za nie 263 zł, co oznacza 51-złotową podwyżkę. Dostawa z auchan.pl kosztuje 14,90 zł. Sklep Drive Intermarche oferuje 50 artykułów w cenie 361 zł, w porównaniu z 368 zł w czerwcu, widać więc obniżkę o 7 zł. W 2021 roku takie zakupy wyniosłyby klienta 316 zł, czyli 46 zł mniej. W e-sklepie carrefour.pl ceny cały czas rosną. W czerwcu za 50 produktów konsument zapłaciłby 351,5 zł, w lipcu zapłaci 362 zł. Mamy do czynienia z podwyżką o 11 zł mdm. Rok temu podobne zakupy kosztowałyby 290 zł – o 72 zł mniej.

Stokrotka, Polomarket, Spar i E.Leclerc

Również w sklepie internetowym marki Stokrotka ceny wciąż się zwiększają. W czerwcu za 50 towarów z Koszyka klienci płacili 349 zł, w tym miesiącu płacą 365,5 zł, a więc ponad 16 zł więcej. Można zaobserwować zwiększenie cen papryki, oleju, margaryny oraz sera gouda. Rok temu takie zakupy wyniosłyby 300 zł – 65,5 zł mniej. Jeżeli chodzi o Polomarket, firma proponuje zakupy spożywcze za 372 zł. Są one droższe o 9 zł niż w czerwcu. W porównaniu z 2021 rokiem, mamy do czynienia ze zwiększeniem cen o 77 zł rdr. Natomiast w e-sklepie spar.pl za 50 produktów z Koszyka zapłacimy obecnie 398 zł, czyli o 2 zł mniej niż w czerwcu. Rok temu konsumenci zapłaciliby 315 zł, czyli o 83 zł mniej. Ostatnim badanym sklepem internetowym był E.Leclerc, który oferuje zakupy za 409,5 zł wobec 405,5 zł w czerwcu. Rok temu kosztowały one 330 zł (o 79 zł mniej).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...