Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

2022.07.12

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

Frisco.pl i barbora.pl

Do tej pory ceny produktów cały czas się zwiększały. Mówimy tutaj o 70-80 zł więcej rok do roku. W lipcu można jednak zaobserwować pewną zmianę. Dla przykładu, 50 artykułów w sklepie frisco.pl kosztuje obecnie 333 zł, a w czerwcu było to 334,5. Mamy więc do czynienia ze spadkiem o 1,5 zł. Z kolei rok temu za tę samą liczbę towarów zapłacilibyśmy ok. 283 zł, czyli 50 zł mniej. Z kolei marka Barbora (barbora.pl) oferuje 50 produktów za 349 zł wobec 361 zł w czerwcu. Trzeba jednak wspomnieć, że ceny spadły przede wszystkim w wyniku promocji na herbatę, parówki i pomidory. W lutym br. zapłacilibyśmy za te same zakupy 323 zł, czyli o 26 zł mniej.

Auchan, Drive Intermarche i Carrefour

Jeżeli chodzi o e-sklep marki Auchan, lipcowe ceny są większe o 4 zł niż w czerwcu. W ubiegłym miesiącu 50 produktów z Koszyka kosztowało 310 zł, teraz natomiast kosztuje 314 zł. Z kolei rok temu zapłacilibyśmy za nie 263 zł, co oznacza 51-złotową podwyżkę. Dostawa z auchan.pl kosztuje 14,90 zł. Sklep Drive Intermarche oferuje 50 artykułów w cenie 361 zł, w porównaniu z 368 zł w czerwcu, widać więc obniżkę o 7 zł. W 2021 roku takie zakupy wyniosłyby klienta 316 zł, czyli 46 zł mniej. W e-sklepie carrefour.pl ceny cały czas rosną. W czerwcu za 50 produktów konsument zapłaciłby 351,5 zł, w lipcu zapłaci 362 zł. Mamy do czynienia z podwyżką o 11 zł mdm. Rok temu podobne zakupy kosztowałyby 290 zł – o 72 zł mniej.

Stokrotka, Polomarket, Spar i E.Leclerc

Również w sklepie internetowym marki Stokrotka ceny wciąż się zwiększają. W czerwcu za 50 towarów z Koszyka klienci płacili 349 zł, w tym miesiącu płacą 365,5 zł, a więc ponad 16 zł więcej. Można zaobserwować zwiększenie cen papryki, oleju, margaryny oraz sera gouda. Rok temu takie zakupy wyniosłyby 300 zł – 65,5 zł mniej. Jeżeli chodzi o Polomarket, firma proponuje zakupy spożywcze za 372 zł. Są one droższe o 9 zł niż w czerwcu. W porównaniu z 2021 rokiem, mamy do czynienia ze zwiększeniem cen o 77 zł rdr. Natomiast w e-sklepie spar.pl za 50 produktów z Koszyka zapłacimy obecnie 398 zł, czyli o 2 zł mniej niż w czerwcu. Rok temu konsumenci zapłaciliby 315 zł, czyli o 83 zł mniej. Ostatnim badanym sklepem internetowym był E.Leclerc, który oferuje zakupy za 409,5 zł wobec 405,5 zł w czerwcu. Rok temu kosztowały one 330 zł (o 79 zł mniej).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...