Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

2022.07.12

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

Frisco.pl i barbora.pl

Do tej pory ceny produktów cały czas się zwiększały. Mówimy tutaj o 70-80 zł więcej rok do roku. W lipcu można jednak zaobserwować pewną zmianę. Dla przykładu, 50 artykułów w sklepie frisco.pl kosztuje obecnie 333 zł, a w czerwcu było to 334,5. Mamy więc do czynienia ze spadkiem o 1,5 zł. Z kolei rok temu za tę samą liczbę towarów zapłacilibyśmy ok. 283 zł, czyli 50 zł mniej. Z kolei marka Barbora (barbora.pl) oferuje 50 produktów za 349 zł wobec 361 zł w czerwcu. Trzeba jednak wspomnieć, że ceny spadły przede wszystkim w wyniku promocji na herbatę, parówki i pomidory. W lutym br. zapłacilibyśmy za te same zakupy 323 zł, czyli o 26 zł mniej.

Auchan, Drive Intermarche i Carrefour

Jeżeli chodzi o e-sklep marki Auchan, lipcowe ceny są większe o 4 zł niż w czerwcu. W ubiegłym miesiącu 50 produktów z Koszyka kosztowało 310 zł, teraz natomiast kosztuje 314 zł. Z kolei rok temu zapłacilibyśmy za nie 263 zł, co oznacza 51-złotową podwyżkę. Dostawa z auchan.pl kosztuje 14,90 zł. Sklep Drive Intermarche oferuje 50 artykułów w cenie 361 zł, w porównaniu z 368 zł w czerwcu, widać więc obniżkę o 7 zł. W 2021 roku takie zakupy wyniosłyby klienta 316 zł, czyli 46 zł mniej. W e-sklepie carrefour.pl ceny cały czas rosną. W czerwcu za 50 produktów konsument zapłaciłby 351,5 zł, w lipcu zapłaci 362 zł. Mamy do czynienia z podwyżką o 11 zł mdm. Rok temu podobne zakupy kosztowałyby 290 zł – o 72 zł mniej.

Stokrotka, Polomarket, Spar i E.Leclerc

Również w sklepie internetowym marki Stokrotka ceny wciąż się zwiększają. W czerwcu za 50 towarów z Koszyka klienci płacili 349 zł, w tym miesiącu płacą 365,5 zł, a więc ponad 16 zł więcej. Można zaobserwować zwiększenie cen papryki, oleju, margaryny oraz sera gouda. Rok temu takie zakupy wyniosłyby 300 zł – 65,5 zł mniej. Jeżeli chodzi o Polomarket, firma proponuje zakupy spożywcze za 372 zł. Są one droższe o 9 zł niż w czerwcu. W porównaniu z 2021 rokiem, mamy do czynienia ze zwiększeniem cen o 77 zł rdr. Natomiast w e-sklepie spar.pl za 50 produktów z Koszyka zapłacimy obecnie 398 zł, czyli o 2 zł mniej niż w czerwcu. Rok temu konsumenci zapłaciliby 315 zł, czyli o 83 zł mniej. Ostatnim badanym sklepem internetowym był E.Leclerc, który oferuje zakupy za 409,5 zł wobec 405,5 zł w czerwcu. Rok temu kosztowały one 330 zł (o 79 zł mniej).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...