Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Czy ceny w sklepach internetowych zaczną spadać?

2022.07.12

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, niektóre e-sklepy oferują w lipcu niższe ceny niż w ubiegłym miesiącu. Analiza pochodzi z 4 lipca 2022 roku. Jest ona prowadzona od 12 lat. Tendencje zniżkowe pojawiły się po raz pierwszy od roku. Nie są to duże spadki, co najwyżej kilkuzłotowe, ale mogą oznaczać odwrócenie dotychczasowego trendu. Jednak w porównaniu z 2021 rokiem płacimy za zakupy o ponad 20% więcej.

Frisco.pl i barbora.pl

Do tej pory ceny produktów cały czas się zwiększały. Mówimy tutaj o 70-80 zł więcej rok do roku. W lipcu można jednak zaobserwować pewną zmianę. Dla przykładu, 50 artykułów w sklepie frisco.pl kosztuje obecnie 333 zł, a w czerwcu było to 334,5. Mamy więc do czynienia ze spadkiem o 1,5 zł. Z kolei rok temu za tę samą liczbę towarów zapłacilibyśmy ok. 283 zł, czyli 50 zł mniej. Z kolei marka Barbora (barbora.pl) oferuje 50 produktów za 349 zł wobec 361 zł w czerwcu. Trzeba jednak wspomnieć, że ceny spadły przede wszystkim w wyniku promocji na herbatę, parówki i pomidory. W lutym br. zapłacilibyśmy za te same zakupy 323 zł, czyli o 26 zł mniej.

Auchan, Drive Intermarche i Carrefour

Jeżeli chodzi o e-sklep marki Auchan, lipcowe ceny są większe o 4 zł niż w czerwcu. W ubiegłym miesiącu 50 produktów z Koszyka kosztowało 310 zł, teraz natomiast kosztuje 314 zł. Z kolei rok temu zapłacilibyśmy za nie 263 zł, co oznacza 51-złotową podwyżkę. Dostawa z auchan.pl kosztuje 14,90 zł. Sklep Drive Intermarche oferuje 50 artykułów w cenie 361 zł, w porównaniu z 368 zł w czerwcu, widać więc obniżkę o 7 zł. W 2021 roku takie zakupy wyniosłyby klienta 316 zł, czyli 46 zł mniej. W e-sklepie carrefour.pl ceny cały czas rosną. W czerwcu za 50 produktów konsument zapłaciłby 351,5 zł, w lipcu zapłaci 362 zł. Mamy do czynienia z podwyżką o 11 zł mdm. Rok temu podobne zakupy kosztowałyby 290 zł – o 72 zł mniej.

Stokrotka, Polomarket, Spar i E.Leclerc

Również w sklepie internetowym marki Stokrotka ceny wciąż się zwiększają. W czerwcu za 50 towarów z Koszyka klienci płacili 349 zł, w tym miesiącu płacą 365,5 zł, a więc ponad 16 zł więcej. Można zaobserwować zwiększenie cen papryki, oleju, margaryny oraz sera gouda. Rok temu takie zakupy wyniosłyby 300 zł – 65,5 zł mniej. Jeżeli chodzi o Polomarket, firma proponuje zakupy spożywcze za 372 zł. Są one droższe o 9 zł niż w czerwcu. W porównaniu z 2021 rokiem, mamy do czynienia ze zwiększeniem cen o 77 zł rdr. Natomiast w e-sklepie spar.pl za 50 produktów z Koszyka zapłacimy obecnie 398 zł, czyli o 2 zł mniej niż w czerwcu. Rok temu konsumenci zapłaciliby 315 zł, czyli o 83 zł mniej. Ostatnim badanym sklepem internetowym był E.Leclerc, który oferuje zakupy za 409,5 zł wobec 405,5 zł w czerwcu. Rok temu kosztowały one 330 zł (o 79 zł mniej).

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...