Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (10.10-14.10 r.)

2022.10.17

Pisaliśmy o tym, że aplikacja mobilna delio już dostępna dla wszystkich klientów. Zastanawialiśmy się, czy e-Pack, czyli ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku, zrewolucjonizuje rynek e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że InPost odprowadził gigantyczny podatek w wysokości 222 mln zł. Opublikowaliśmy artykuł o końcu live shoppingu na Facebooku i o tym, gdzie szukać alternatyw. Podzieliliśmy się wnioskami z raportu PrestaShop na temat cyberbezpieczeństwa oraz wywiadem z Kingą Tobałą, Starszą Specjalistką ds. marketingu w Sky-Shop.pl, na temat dropshippingu w e-commerce. Pisaliśmy, że Bakalland i Purella łączą się w jedną markę – FoodWell. Informowaliśmy również o wielkiej loterii InPostu pod hasłem #KrótkaPiłka oraz o współpracy marki TATUUM z Klarną. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat marketingu afiliacyjnego.

Aplikacja mobilna delio już dostępna dla wszystkich klientów

Konsumenci zyskali dostęp do aplikacji mobilnej delio – supermarketu online należącego do spółki Lite e-Commerce, za którą odpowiada Żabka. To znaczne udogodnienie dla klientów, ponieważ wcześniej można było robić zakupy jedynie za pośrednictwem strony internetowej.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-delio-juz-dostepna-dla-wszystkich-klientow

E-Pack, czyli ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku – czy zrewolucjonizuje rynek e-commerce?

E-Pack to nazwa prototypu inteligentnego opakowania wielokrotnego użytku, który został opracowany przez naukowców związanych z Poznańskim Instytutem Technologicznym. Projekt ten ma być nowoczesnym, rewolucyjnym rozwiązaniem dla branży e-commerce.

https://ecomersy.pl/e-pack-czyli-ekologiczne-opakowanie-wielokrotnego-uzytku-czy-zrewolucjonizuje-rynek-e-commerce

Aż 222 mln - InPost chwali się odprowadzeniem gigantycznego podatku

Rafał Brzoska zwraca uwagę na kwestię wysokości podatku, jaki jego firma wpłaciła do polskiego budżetu w 2021 roku – było to 222 mln, czyli o 60 mln więcej niż cała konkurencja InPostu (siedem firm) razem wzięta. Mowa tutaj o podatku CIT przy przychodach na poziomie 3,46 mld zł.

https://ecomersy.pl/az-222-mln-inpost-chwali-sie-odprowadzeniem-gigantycznego-podatku

Koniec Facebook live shopping. Gdzie szukać alternatyw?

Od 1 października 2022 roku nie jest już dostępna opcja live shoppingu na Facebooku. Usługa ta pozwalała na oznaczanie produktów w transmisjach na żywo oraz tworzenie list produktów. Na jakich innych serwisach znajdziemy podobną możliwość?

https://ecomersy.pl/koniec-facebook-live-shopping-gdzie-szukac-alternatyw

Cyberbezpieczeństwo staje się coraz ważniejsze dla e-sprzedawców. Raport PrestaShop

Z raportu przeprowadzonego przez PrestaShop wynika, że aż 46% przedsiębiorców zajmujących się internetową sprzedażą padło ofiarą cyberataku. W badaniu wzięli udział członkowie PrestaShop Million Club. Główna konkluzja brzmi następująco: dla przedstawicieli branży e-commerce coraz ważniejsze staje się bezpieczeństwo w sieci.

https://ecomersy.pl/cyberbezpieczenstwo-staje-sie-coraz-wazniejsze-dla-e-sprzedawcow-raport-prestashop

Dropshipping w e-commerce. Czy to coś dla Twojego sklepu? - wywiad z Kingą Tobałą, Starszą Specjalistką ds. marketingu w Sky-Shop.pl

Czy można prowadzić sklep bez własnego magazynu? Tak! Coraz więcej sprzedawców decyduje się na prowadzenie e-commerce w modelu dropshipping. O tym, na czym polega ta strategia i kiedy się opłaca, opowiada, Kinga Tobała, Starsza Specjalistka ds. marketingu w Sky-Shop.pl. Przeczytajcie, jak wykorzystać potencjał dropshippingu!

https://ecomersy.pl/dropshipping-w-e-commerce-czy-to-cos-dla-twojego-sklepu-wywiad-z-kinga-tobala-starsza-specjalistka-ds-marketingu-w-sky-shoppl

Bakalland i Purella łączą się w jedną markę – FoodWell

Dwie znane marki – Bakalland i Purella – połączyły się. Będą teraz działać pod zmienioną nazwą: FoodWell. Celem fuzji jest stworzenie silnego brandu w segmencie zdrowej żywności, na początku w Polsce, a później również na arenie międzynarodowej.

https://ecomersy.pl/bakalland-i-purella-lacza-sie-w-jedna-marke-foodwell

Wielka loteria InPostu pod hasłem #KrótkaPiłka. Do wygrania miliony nagród

InPost powrócił z wielką loterią #KrótkaPiłka! Pod tym hasłem kryje się szereg aktywności, które firma przygotowała dla użytkowników aplikacji mobilnej. Do wygrania jest ponad milion nagród, a oprócz tego – klienci InPostu będą mogli jako pierwsi zdobyć bilety na ostatni mecz reprezentacji Polski przed nadchodzącymi Mistrzostwami Świata w piłce nożnej.

https://ecomersy.pl/wielka-loteria-inpostu-pod-haslem-krotkapilka-do-wygrania-miliony-nagrod

Współpraca marki TATUUM z Klarną – płatności odroczone będą dostępne w e-sklepie

Znana marka odzieżowa TATUUM dołącza do grona partnerów Klarny, dzięki czemu klienci online z Polski i Czech będą mogli korzystać z płatności odroczonych. Szwedzki fintech cały czas rozwija swoją działalność na terenie naszego kraju.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-marki-tatuum-z-klarna-platnosci-odroczone-beda-dostepne-w-e-sklepie

#EcomersyBasic #50: Marketing afiliacyjny

Większość rodzajów strategii promocyjnych opiera się na działaniach więcej niż jednej osoby, jednak w przypadku marketingu afiliacyjnego jest to podstawa. Wiąże się z polecaniem konkretnych produktów czy usług przez osoby niezwiązane bezpośrednio z daną marką – w zamian za część udziału w zyskach. Dzięki temu przed sprzedawcą otwiera się wiele nowych sposobów, by dotrzeć do nowych odbiorców. Zobacz, na czym dokładnie to wszystko polega.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-50-marketing-afiliacyjny

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...