Bakalland i Purella łączą się w jedną markę – FoodWell
Dwie znane marki – Bakalland i Purella – połączyły się. Będą teraz działać pod zmienioną nazwą: FoodWell. Celem fuzji jest stworzenie silnego brandu w segmencie zdrowej żywności, na początku w Polsce, a później również na arenie międzynarodowej.
Plany na przyszłość
Bakalland działa od 1991 roku, specjalizując się w sprzedaży bakalii oraz zdrowych batonów, z kolei Purella zadebiutowała na rynku spożywczym w 2016 roku. Wszystkie marki działające w ramach obu firm (Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i BeRAW) będą dalej rozwijane. FoodWell zapewnia, że sukces zapewni mu połączenie doświadczenia i innowacyjności, a także odpowiednia strategia, która odpowiada trendom konsumenckim. W planach jest osiągnięcie ponad 1 mld zł rocznego obrotu do 2026 roku, z czego 1/3 przychodów ma pochodzić z kanału e-commerce i eksportu.
Nowoczesne rozwiązania
FoodWell zamierza zostać liderem na rynku zdrowej żywności, ze szczególnym uwzględnieniem produktów pochodzenia roślinnego. Warto wspomnieć, że firma posiada trzy fabryki: w Janowie Podlaskim, Włocławku i Białymstoku. Z kolei w Warszawie powstało centrum innowacji, a jego przedstawiciele zajmują się analizą nowości rynkowych, a następnie proponuje zmiany w ofercie. Pierwsze produkty roślinne („plant-based”) mają zostać wprowadzone w IV. kwartale tego roku. Przedsięwzięcie jest pomysłem właścicieli – Rafała Brzoski i Mariana Owerki.