Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Aż 222 mln - InPost chwali się odprowadzeniem gigantycznego podatku

2022.10.11

Rafał Brzoska zwraca uwagę na kwestię wysokości podatku, jaki jego firma wpłaciła do polskiego budżetu w 2021 roku – było to 222 mln, czyli o 60 mln więcej niż cała konkurencja InPostu (siedem firm) razem wzięta. Mowa tutaj o podatku CIT przy przychodach na poziomie 3,46 mld zł.

Niedawne zarzuty wobec Brzoski

Prezes InPostu wspomniał, że konkurencyjne firmy uzyskały 11,98 mld zł przychodu, jednak zasiliły budżet kwotą 160 mln zł. Wypowiedź ta nawiązuje do niedawnych zarzutów wobec Brzoski, jakoby unikał on płacenia podatków w Polsce. Biznesmen wyliczył także, że DHL odprowadziło w Polsce trochę ponad 15 mln zł podatku dochodowego za ubiegły rok, natomiast w Niemczech – 1,936 mld zł.

Właścicielowi InPostu zależy na transparentności

Brzoska uważa, że polski rząd powinien przyjrzeć się tej sytuacji. Oferuje także możliwość wglądu w strukturę kosztową swojego przedsiębiorstwa, aby zachować transparentność. Na swoim profilu w mediach społecznościowych udostępnił też tabelę, w której pokazał, na co można wydać 222 mln zł podatku (185 tys. ton węgla, 40 mln kg cukru czy 370 parków miejskich).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...