Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Cyberbezpieczeństwo staje się coraz ważniejsze dla e-sprzedawców. Raport PrestaShop

2022.10.12

Z raportu przeprowadzonego przez PrestaShop wynika, że aż 46% przedsiębiorców zajmujących się internetową sprzedażą padło ofiarą cyberataku. W badaniu wzięli udział członkowie PrestaShop Million Club. Główna konkluzja brzmi następująco: dla przedstawicieli branży e-commerce coraz ważniejsze staje się bezpieczeństwo w sieci.

Z czym wiążą się ataki internetowych przestępców?

50% ankietowanych z Polski uważa, że liczba ataków hakerskich cały czas rośnie, jednak najwięcej tego typu zagrożeń odnotowuje się na terenie Ameryki Łacińskiej (80%). Według respondentów z Polski, Włoch, Francji, Hiszpanii i krajów Ameryki Łacińskiej najczęstszą formą cyberataku są złośliwe boty (47%). 29% wskazuje też na próby przejęcia kontroli nad serwerem, a 16% twierdzi, że grożono im konsekwencjami, jeżeli nie zapłacą okupu. Co drugi badany przedsiębiorca spotkał się z internetowymi niebezpieczeństwami więcej niż raz. Do najczęstszych konsekwencji ataków należą: czasowe zablokowanie działania witryny internetowej (67%), ataki pośrednie, w tym modyfikacje faktur przez dostawców, włamania na konto na Facebooku, wysyłanie fałszywych maili czy usuwanie baz danych (18%) oraz kradzież informacji (14%).


Zobacz też: Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Sprawdź koniecznie, co warto wiedzieć!


Działania związane z bezpieczeństwem w sieci

Problemy z cyberbezpieczeństwem w polskich i zagranicznych e-biznesach rozwiązywane są w mniej niż jeden dzień. 51% właścicieli sklepów internetowych zdecydowało się na skorzystanie z usług firmy zajmującej się bezpieczeństwem IT, 39% – na instalację brakujących sterowników, a 25% – na ponowną instalację kopii zapasowej systemu. Co ciekawe, 2% respondentów postanowiło zapłacić okup, kiedy padło ofiarą ataku ransomware i utraty danych. Z raportu wynika również, że polscy przedsiębiorcy preferują rozwiązywanie problemów wewnętrznie. 7 na 10 sprzedawców z całego świata planuje w przyszłości podjąć współpracę z firmą oferującą usługi z zakresu bezpieczeństwa danych.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Dzięki szybkiej reakcji na cyberatak można ograniczyć jego negatywne skutki. 78% badanych odczuło niewielkie skutki finansowe, a jedynie 2% zadeklarowało znaczący wpływ ataku na sytuację finansową firmy. Respondenci ze wszystkich krajów zaznaczają, że cyberataki, które ich dotknęły, nie niosły ze sobą ryzyka bankructwa ich przedsiębiorstw. Warto wspomnieć, że dla 90% osób prowadzących biznes e-commerce kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci stanowią wyzwanie, z kolei 24% traktuje je priorytetowo. Badani starają się chronić płatności oraz wrażliwe dane osobowe, tworzyć kopie zapasowe oraz regularnie aktualizować system, na którym opiera się dany 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...