Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Cyberbezpieczeństwo staje się coraz ważniejsze dla e-sprzedawców. Raport PrestaShop

2022.10.12

Z raportu przeprowadzonego przez PrestaShop wynika, że aż 46% przedsiębiorców zajmujących się internetową sprzedażą padło ofiarą cyberataku. W badaniu wzięli udział członkowie PrestaShop Million Club. Główna konkluzja brzmi następująco: dla przedstawicieli branży e-commerce coraz ważniejsze staje się bezpieczeństwo w sieci.

Z czym wiążą się ataki internetowych przestępców?

50% ankietowanych z Polski uważa, że liczba ataków hakerskich cały czas rośnie, jednak najwięcej tego typu zagrożeń odnotowuje się na terenie Ameryki Łacińskiej (80%). Według respondentów z Polski, Włoch, Francji, Hiszpanii i krajów Ameryki Łacińskiej najczęstszą formą cyberataku są złośliwe boty (47%). 29% wskazuje też na próby przejęcia kontroli nad serwerem, a 16% twierdzi, że grożono im konsekwencjami, jeżeli nie zapłacą okupu. Co drugi badany przedsiębiorca spotkał się z internetowymi niebezpieczeństwami więcej niż raz. Do najczęstszych konsekwencji ataków należą: czasowe zablokowanie działania witryny internetowej (67%), ataki pośrednie, w tym modyfikacje faktur przez dostawców, włamania na konto na Facebooku, wysyłanie fałszywych maili czy usuwanie baz danych (18%) oraz kradzież informacji (14%).


Zobacz też: Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Sprawdź koniecznie, co warto wiedzieć!


Działania związane z bezpieczeństwem w sieci

Problemy z cyberbezpieczeństwem w polskich i zagranicznych e-biznesach rozwiązywane są w mniej niż jeden dzień. 51% właścicieli sklepów internetowych zdecydowało się na skorzystanie z usług firmy zajmującej się bezpieczeństwem IT, 39% – na instalację brakujących sterowników, a 25% – na ponowną instalację kopii zapasowej systemu. Co ciekawe, 2% respondentów postanowiło zapłacić okup, kiedy padło ofiarą ataku ransomware i utraty danych. Z raportu wynika również, że polscy przedsiębiorcy preferują rozwiązywanie problemów wewnętrznie. 7 na 10 sprzedawców z całego świata planuje w przyszłości podjąć współpracę z firmą oferującą usługi z zakresu bezpieczeństwa danych.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Dzięki szybkiej reakcji na cyberatak można ograniczyć jego negatywne skutki. 78% badanych odczuło niewielkie skutki finansowe, a jedynie 2% zadeklarowało znaczący wpływ ataku na sytuację finansową firmy. Respondenci ze wszystkich krajów zaznaczają, że cyberataki, które ich dotknęły, nie niosły ze sobą ryzyka bankructwa ich przedsiębiorstw. Warto wspomnieć, że dla 90% osób prowadzących biznes e-commerce kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci stanowią wyzwanie, z kolei 24% traktuje je priorytetowo. Badani starają się chronić płatności oraz wrażliwe dane osobowe, tworzyć kopie zapasowe oraz regularnie aktualizować system, na którym opiera się dany 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...