Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Sprawdź koniecznie, co warto wiedzieć!

Poniedziałek, 28 Luty 2022

Od czwartku jesteśmy zasypywani różnego rodzaju wiadomościami na temat wojny rosyjsko-ukraińskiej. Wiele z nich to tzw. fake newsy, czyli zmanipulowane czy całkowicie fałszywe informacje. Polacy, podobnie jak inni członkowie krajów sojuszniczych, są teraz bardziej niż kiedykolwiek narażeni na cyberataki.

Wojna toczy się także w sieci

Można powiedzieć, że działania wojenne rozpoczęły się w Internecie, i to już 15 stycznia br. Wtedy właśnie miał miejsce atak na kilkanaście sieci rządowych (Deface), do tego hakerzy zaszkodzili im złośliwym oprogramowaniem, służącym do kasowania danych (wiper). 10 godzin przed pierwszymi atakami ukraińskie komputery znów zostały zaatakowane. Warto pamiętać, że tego typu działania mogą odbić się na Polsce. Szczególnie zagrożone są firmy w jakiś sposób powiązane z Ukrainą (także te, które mają tam oddziały).

Kilka porad dla przedsiębiorców

Polskie przedsiębiorstwa utrzymujące kontakt internetowy ze wschodnim sąsiadem powinny zadbać o to, by połączenia między sieciami podlegały odpowiedniemu filtrowaniu, poddać weryfikacji konfigurację rozwiązań bezpieczeństwa, wprowadzić wszędzie uwierzytelnianie dwuskładnikowe oraz sprawdzić poprawność tworzenia kopii bezpieczeństwa. W Polsce został już wprowadzony trzeci stopień alarmowy CHARLIE-CRP, który dotyczy sytuacji zagrożenia terrorystycznego dotyczącego systemów teleinformatycznych organów administracji publicznej lub wchodzących w skład infrastruktury krytycznej.

Co możesz zrobić jako indywidualny użytkownik? Na co uważać?

Jeżeli chodzi o indywidualnych użytkowników, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić. Proponujemy, by nie przechowywać obecnie danych w chmurze, umieścić pieniądze w kilku różnych bankach, trzymać przy sobie jakąś ilość gotówki, zaktualizować system operacyjny w komputerze (i nie tylko! Również w telefonie i na innych sprzętach). Korzystaj też z managera haseł. Musimy też po raz kolejny wspomnieć o problemie dezinformacji. Fałszywe newsy napływają do nas z różnych stron, czasami wyglądają na sprawdzone. Musimy uważać, co rozpowszechniamy dalej. Nie warto doprowadzać do polaryzacji dyskusji i skłócać ze sobą Polaków. Bazuj na zaufanych źródłach!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...