#PrasówkaEcomersy (03.06–07.06)
Pisaliśmy o drugich urodzinach Biedronka Home i konkursie oraz promocjach dla kupujących z tej okazji. Wspominaliśmy o kolejnych zarzutach wobec Shein oraz o tym, że kupujący na Allegro Lokalnie żegnają się z tradycyjnym przelewem. Podzieliliśmy się artykułami na temat tworzenia marki od podstaw i zaletach prowadzenia bloga w e-commerce. Podzieliliśmy się informacją, że po 12 latach w branży fashion Karolina Piątkowska wystartowała z własnym sklepem internetowym. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że InPost odnosi sukcesy we Włoszech oraz że Magazyn Allegro odnotował 3,5 mln wysłanych produktów. Opublikowaliśmy majowy TOP od #ecomersy i zastanawialiśmy się, czy w Empiku zostanie wprowadzona płatność jednym spojrzeniem. Wspominaliśmy także o nowym narzędziu od adQuery i największym GMV w historii ERLI. Pisaliśmy o problemach wizerunkowych Laurelli oraz interaktywnej kampanii Helleny kierowanej do najmłodszego pokolenia.
Drugie urodziny Biedronka Home – konkurs i promocje dla kupujących
W tym miesiącu Biedronka Home, sklep internetowy z artykułami dla domu i ogrodu, obchodzi swoje drugie urodziny! Z tej okazji oferuje specjalne promocje na ponad 1500 produktów z różnych kategorii, od domu i ogrodu aż po elektronikę. Skorzystać z urodzinowych okazji i wziąć udział w specjalnym konkursie można do 16 czerwca.
https://ecomersy.pl/drugie-urodziny-biedronka-home-konkurs-i-promocje-dla-kupujacych
Kolejne zarzuty wobec Shein. Ministerstwo Rozwoju wymaga wyjaśnień
Działalność chińskiej platformy Shein budzi wątpliwości różnych organów prawnych. Tym razem wyjaśnień domaga się Ministerstwo Rozwoju i Technologii, a Shein deklaruje gotowość do dialogu. Chodzi o zgłaszane przez klientów nieprawidłowości w funkcjonowaniu platformy.
https://ecomersy.pl/kolejne-zarzuty-wobec-shein-tym-razem-do-ministerstwa
Kupujący na Allegro Lokalnie żegnają się z tradycyjnym przelewem
Użytkowników Allegro Lokalnie czekają zmiany w zakresie płatności – już od 4 czerwca br. kupujący nie mogą opłacać swoich zakupów tradycyjnym przelewem. Dotyczy to zarówno ogłoszeń typu „kup teraz”, jak i tych rozstrzyganych w drodze licytacji. Jakie metody płatności pozostają?
https://ecomersy.pl/kupujacy-na-allegro-lokalnie-zegnaja-sie-z-tradycyjnym-przelewem
Po 12 latach w branży fashion wystartowała z własną marką!
Na rynku modowym online pojawiła się nowa, bardzo ciekawa marka – Caroline Brand. Nowoczesna, skoncentrowana na minimalizmie i elegancji, firma skupia wokół siebie kobiety, którym zależy na doświadczeniu, wysokiej jakości i ponadczasowych fasonach. Co warto wiedzieć o Caroline Brand, a także o jego właścicielce – Karolinie Piątkowskiej? Sprawdź, aby być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w branży fashion!
https://ecomersy.pl/po-12-latach-w-branzy-fashion-wystartowala-z-wlasna-marka
Tworzenie marki od podstaw: Kluczowe elementy skutecznego brandingu
Budowanie nowej marki od zera to trudny kawałek chleba. Nie jest to checklista z punktami do odhaczenia, a raczej proces (i to w dodatku skomplikowany), w trakcie którego wiele rzeczy może się zmienić. Jednak stworzenie silnej i rozpoznawalnej marki to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży i stabilnego rozwoju firmy. To właśnie dlatego firmy dążą dziś nie tylko do możliwie największych zysków, ale również do budowania jak największej rozpoznawalności ich marki.
https://ecomersy.pl/tworzenie-marki-od-podstaw-kluczowe-elementy-skutecznego-brandingu
Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego nie ma sensu. Przecież e-commerce jest od tego, by zaprezentować produkt i nakłonić klienta do jego zakupu, a nie po to, by snuć storytellingowe opowieści. To tak jak ze sklepami stacjonarnymi – tam od sprzedawców wymaga się odpowiedniej prezentacji wyrobów na półkach i w witrynach, a także udzielania wszelkich informacji na temat asortymentu, kiedy klient o to poprosi, a nie opowieści o historii i wartościach marki. Jednak takie postawienie sprawy zawiera w sobie jeden istotny błąd, bo nie uwzględnia wielu aspektów funkcjonowania biznesu w Sieci. W niniejszym tekście postawimy i spróbujemy obronić tezę mówiącą, że blog dla e-commerce ma sens i z roku na rok konieczność prowadzenia go wręcz wzrasta.
https://ecomersy.pl/dlaczego-warto-prowadzic-blog-w-e-commerce
InPost odnosi sukcesy we Włoszech – czy zostanie liderem dostaw out-of-home także w tym kraju?
InPost coraz bardziej umacnia swoją pozycję poza granicami Polski – poprzednio pisaliśmy o Wielkiej Brytanii, a teraz warto wspomnieć również o Włoszech. W I. kwartale 2024 roku Grupa zwiększyła sieć PUDO i urządzeń Paczkomat w tym kraju o 40% rdr. Obecnie spółka oferuje dostęp do blisko 5 tys. punktów odbioru i nadania przesyłek oraz 2 tys. maszyn paczkowych. InPost jest już obecny w 1882 miejscowościach we Włoszech, we wszystkich regionach kraju.
Magazyn Allegro z 3,5 mln wysłanych produktów
Coraz więcej kupujących na najpopularniejszym marketplace w Polsce wybiera wysyłkę z Magazynu Allegro. Rozwiązanie to staje się coraz cieszy się szczególnym uznaniem wśród najaktywniejszych użytkowników platformy, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Co jeszcze o nim wiemy?
https://ecomersy.pl/magazyn-allegro-z-35-mln-wyslanych-produktow
Płatność jednym spojrzeniem w Empiku? Współpraca z Mastercard i PayEye
Dzięki współpracy trzech firm – Mastercard, Empik i PayEye – uruchomiony zostanie pilotaż płatności biometrycznych, które są fuzją biometrii tęczówki oka i twarzy. Konsumenci będą mogli przetestować płatność za zakupy spojrzeniem w pięciu salonach Empik w Polsce. Jest to pierwszy w Europie pilotaż płatności biometrycznych w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.
https://ecomersy.pl/platnosc-jednym-spojrzeniem-w-empiku-wspolpraca-z-mastercard-i-payeye
TOP maja od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w maju szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o połączeniu sił Semrush i Brand24, o jeszcze większych wzrostach CCC w I. kwartale 2024 i o coraz większej liczbie skarg na Temu. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł z serii Ecomersy Basic o dostępności produktów w sklepie internetowym. W majowym TOP-ie znalazło się też miejsce na informacje o tym, że Tantis.pl ma nowego Marketing Managera oraz że nowe centra danych Amazona pojawiły się w USA. Pisaliśmy również o kwietniowym BaseLinker Index i o sporych wzrostach w e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że ruszyła największa kampania polskiego fintechu PayPo i że CCC ma wyższą wycenę akcji. Odbiorców zainteresowała też prasówka z okresu 06.05-10.05.
https://ecomersy.pl/top-maja-od-ecomersy-1717572205
Nowe narzędzie od adQuery. Marketing internetowy wspierany przez AI
adQuery – platforma technologiczna, która specjalizuje się w marketingu internetowym – wprowadza do oferty narzędzie AI Q-commerce. Dzięki nowej opcji firmy zyskają możliwość jeszcze skuteczniejszego dostosowywania swoich działań do potrzeb odbiorców. Firma przewiduje, że konwersja wzrośnie nawet o 15-20%.
https://ecomersy.pl/nowe-narzedzie-od-aquery-marketing-internetowy-wspierany-przez-ai
ERLI z największym GMV w historii. Kwietniowe sukcesy platformy
ERLI – druga największa platforma typu marketplace w Polsce – po raz pierwszy w historii osiągnęła miesięczną wartość obrotu (GMV) powyżej 100 mln zł, co było spowodowane blisko 500 tys. zrealizowanymi transakcjami. ERLI to jedna z najszybciej rozwijających się platform sprzedażowych online w Europie.
https://ecomersy.pl/erli-z-najwiekszym-gmv-w-historii-kwietniowe-sukcesy-platformy
Problemy wizerunkowe Laurelli – klientki od tygodni nie dostają zamówień
Jak podaje Wyborcza, znana marka odzieżowa Laurella mierzy się ze sporymi problemami wizerunkowymi – sklep od tygodni nie wysyła zamówień, nie zwraca też pieniędzy klientkom odsyłającym towar. W mediach społecznościowych Laurelli aż wrze – pod postami można znaleźć mnóstwo negatywnych komentarzy.
https://ecomersy.pl/problemy-wizerunkowe-laurelli-klientki-od-tygodni-nie-dostaja-zamowien
Interaktywna kampania Helleny kierowana do najmłodszego pokolenia
Polskie przedsiębiorstwo Hellena rozpoczęło kampanię reklamową, która ma dotrzeć do pokolenia Alfa. Chodzi o promocję Oranżady Hellena Musssująca, a wśród kanałów znajdują się TikTok, Roblox i influencerzy.
https://ecomersy.pl/interaktywna-kampania-helleny-kierowana-do-najmlodszego-pokolenia