ERLI z największym GMV w historii. Kwietniowe sukcesy platformy
ERLI – druga największa platforma typu marketplace w Polsce – po raz pierwszy w historii osiągnęła miesięczną wartość obrotu (GMV) powyżej 100 mln zł, co było spowodowane blisko 500 tys. zrealizowanymi transakcjami. ERLI to jedna z najszybciej rozwijających się platform sprzedażowych online w Europie.
Wyniki finansowe za kwiecień 2024
W samym kwietniu 2024 przychód netto ERLI osiągnął wartość ponad 14,5 mln zł, dzięki czemu wynik finansowy na poziomie EBITDA firmy wyniósł ponad 1,8 mln zł. Platforma cały czas kontynuuje dobrą passę z początku roku – niedawno ogłosiła przekroczenie progu rentowności po zaledwie 4 latach od startu. Osiągnięta w kwietniu liczba transakcji stanowiła drugi najlepszy wynik w historii platformy (zaraz po grudniu 2023 roku). Zrealizowanych zostało 483 tys. transakcji (+170% rdr.), co wygenerowało wartość obrotu GMV w wysokości 104,8 mln zł (+179% rdr.) – jest to najlepszy wynik oraz pierwszy raz w historii ERLI, kiedy miesięczny obrót przekroczył 100 mln zł GMV. Pozwoliło to spółce osiągnąć przychód netto o wartości przekraczającej 14,5 mln zł (+230 % rdr.) i EBITDA powyżej 1,8 mln zł.
Inwestycje na promocję i aplikacja mobilna
Od stycznia 2024 roku nastąpił wzrost inwestycji przeznaczanych na promocję platformy ERLI. Tylko do kwietnia br. ich wartość wyniosła 47 mln zł. Pozwala to m.in. na systematyczny wzrost liczby aktywnych konsumentów. W kwietniu blisko 7,5 mln użytkowników odwiedziło platformę ERLI w poszukiwaniu ofert z najniższymi cenami. Aplikację mobilną ERLI w kwietniu br. pobrało kolejne 200 tys. użytkowników, a łączna liczba pobrań przekroczyła już 1,5 mln. W omawianym miesiącu najpopularniejsze oferty na platformie ERLI pochodziły z kategorii Dom i Ogród oraz Elektronika i Motoryzacja, zaś największą dynamikę odnotowały sekcje Uroda oraz Moda.