Dzisiaj mamy: Piątek, 21 Czerwiec 2024

TOP maja od #ecomersy!

2024.06.06

Jakie teksty opublikowane w maju szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o połączeniu sił Semrush i Brand24, o jeszcze większych wzrostach CCC w I. kwartale 2024 i o coraz większej liczbie skarg na Temu. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł z serii Ecomersy Basic o dostępności produktów w sklepie internetowym. W majowym TOP-ie znalazło się też miejsce na informacje o tym, że Tantis.pl ma nowego Marketing Managera oraz że nowe centra danych Amazona pojawiły się w USA. Pisaliśmy również o kwietniowym BaseLinker Index i o sporych wzrostach w e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że ruszyła największa kampania polskiego fintechu PayPo i że CCC ma wyższą wycenę akcji. Odbiorców zainteresowała też prasówka z okresu 06.05-10.05.

Semrush i Brand24 łączą siły

Amerykańska spółka Semrush Holdings INC, platforma zajmująca się widocznością w sieci, stała się większościowym udziałowcem Brand24 SA, właściciela wyspecjalizowanych narzędzi do monitoringu Internetu. Wartość transakcji wyniosła niemal 55 mln zł.

https://ecomersy.pl/semrush-i-brand24-lacza-sily

Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?

Kiedy myślimy o sklepach internetowych, oczywistą kwestią wydaje się to, że ich najważniejszym elementem jest asortyment, czyli sprzedawane produkty. Aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji, firmy decydują się na rozmaite strategie – wprowadzają bogatą ofertę różnorodnych towarów (przy większym budżecie), skupiają się na konkretnej kategorii produktów, oferują mniejszą liczbę towarów, za to bardzo wysokiej jakości. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić nad jednym z kluczowych zagadnień, które dotyczy wszystkich e-sprzedawców, a mianowicie nad dostępnością produktów w sklepie internetowym. Zobacz, dlaczego warto o to dbać!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-117-dlaczego-trzeba-dbac-o-dostepnosc-produktow-w-sklepie-internetowym

CCC w I. kwartale 2024 – jeszcze większe wzrosty

Wyniki finansowe Grupy CCC za pierwszy kwartał przerosły oczekiwania – zysk EBITDA wyniósł 304 mln zł wobec konsensusu 217,8 mln zł. Za wzrost dynamiki sprzedaży odpowiada sieć sklepów HalfPrice. Co jeszcze wiemy na ten temat?

https://ecomersy.pl/ccc-w-i-kwartale-2024-jeszcze-wieksze-wzrosty

Coraz więcej skarg na Temu. UOKiK podejmie działania?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się jednej z najpopularniejszych chińskich platform zakupowych – Temu. Do UOKiK wpływają skargi, które dotyczą przede wszystkim wprowadzania w błąd co do cen i jakości produktów.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-skarg-na-temu-uokik-podejmie-dzialania

Tantis.pl ma nowego Marketing Managera. Kto nim został?

Ola Magiera stanie na czele działu marketingu w tantis.pl – znanej księgarni internetowej. Za sprawą zmiany struktury organizacyjnej w firmie na początku maja wydzielony został sześcioosobowy dział marketingu.

https://ecomersy.pl/tantispl-ma-nowego-marketing-managera-kto-nim-zostal

Nowe centra danych Amazona w USA

Amerykański gigant e-commerce Amazon zainwestuje 11 milionów dolarów w centra danych w stanie Indiana. Nowa inicjatywa ma zapewnić ok. tysiąc nowych miejsc pracy.

https://ecomersy.pl/nowe-centra-danych-amazona-w-usa

„PayPo? Spoko”. Ruszyła największa kampania polskiego fintechu

Największa kampania wizerunkowa PayPo już wystartowała – towarzyszy jej hasło reklamowe „PayPo? Spoko”. Jest to pierwsza tak duża akcja marketingowa fintechu, która będzie emitowana online i w przestrzeni publicznej kilku dużych polskich miast.

https://ecomersy.pl/paypo-spoko-ruszyla-najwieksza-kampania-polskiego-fintechu

CCC z wyższą wyceną akcji. Raport DM BOŚ

Analitycy DM BOŚ w raporcie opublikowanym 21 kwietnia br. podtrzymali rekomendację dla CCC na poziomie „kupuj”. Podwyższona została wycena akcji spółki w horyzoncie 12-miesięcznym – z 69,5 zł do 108,8 zł.

https://ecomersy.pl/ccc-z-wyzsza-wycena-akcji-raport-dm-bos

#PrasówkaEcomersy (06.05–10.05)

Podzieliliśmy się TOP-em kwietnia od #ecomersy, pisaliśmy również, że do zespołu Medializer dołączyła Aleksandra Padyk. Wspominaliśmy, że Temu staje się coraz bardziej popularne oraz że Semrush i Brand24 łączą siły. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że CCC odnotowało wyższą wycenę akcji oraz że do UOKiK wpływa coraz więcej skarg na Temu. Informowaliśmy, że w aplikacji Żabka Jush pojawiła się oferta supermarketu delio i że nowe centra danych Amazona staną w USA. Podzieliliśmy się wynikami BLIK-a za I. kwartał 2024 roku oraz wynikami badania MediaMarktSaturn Polska na temat programów lojalnościowych. Pisaliśmy, że wyniki finansowe Amazona za I. kwartał 2024 przerastają oczekiwania. Wspominaliśmy, że na platformie ERLI dostępna jest nowa opcja – Zwrot Paczkomat 24/7 i że ruszyła największa kampania PayPo. Informowaliśmy, że BLIK jest dostępny w Google Play. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat dostępności produktów w sklepie internetowym.

https://ecomersy.pl/prasowkaecomersy-06051005

BaseLinker Index w kwietniu br. Spore wzrosty w e-commerce

W kwietniu br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 142 pkt. Możemy więc zauważyć wzrost zarówno w stosunku do ubiegłego miesiąca (136 pkt), jak i ubiegłego roku (121 pkt). Poniżej przedstawiamy szczegóły.

https://ecomersy.pl/baselinker-index-w-kwietniu-br-spore-wzrosty-w-e-commerce

Polecamy