Dzisiaj mamy: Niedziela, 19 Maj 2024

Semrush i Brand24 łączą siły

2024.05.07

Amerykańska spółka Semrush Holdings INC, platforma zajmująca się widocznością w sieci, stała się większościowym udziałowcem Brand24 SA, właściciela wyspecjalizowanych narzędzi do monitoringu Internetu. Wartość transakcji wyniosła niemal 55 mln zł.

Zakup udziałów

Semrush zakupiło udziały Brand24 za pośrednictwem spółki zależnej Prowly. Zgodnie z podanymi informacjami, Prowly ma nabyć 1 281 999 akcji Brand24, stanowiących ok. 57,58% kapitału zakładowego oraz głosów na walnym zgromadzeniu w zamian za ok. 43 mln zł. Wraz z earn-outem łączna wartość transakcji wynosi ok. 55 mln zł. Semrush, notowany na amerykańskiej giełdzie NYSE, jest jedną z najpopularniejszych platform SaaS na świecie, posiadającym ponad 100 tys. aktywnych klientów.

Plany na przyszłość

Brand24 ma ambitne plany, by stworzyć kompleksową platformę dostarczają wiedzę konsumencką, wnioski i rekomendacje dla marek z całego świata, a szczególnie dla tych z Fortune 500, które już dzisiaj chętnie korzystają z produktów Semrush. Połączenie danych obu firm otwiera nowe możliwości rozwoju. Jedną z pierwszych decyzji podjętych wspólnie z Semrush jest rozbudowa polskiej załogi Brand24.

Polecamy