CCC w I. kwartale 2024 – jeszcze większe wzrosty
Wyniki finansowe Grupy CCC za pierwszy kwartał przerosły oczekiwania – zysk EBITDA wyniósł 304 mln zł wobec konsensusu 217,8 mln zł. Za wzrost dynamiki sprzedaży odpowiada sieć sklepów HalfPrice. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Przychody i sukces HalfPrice
Skorygowany zysk EBITDA w Grupie CCC wyniósł w pierwszym kwartale 288 mln zł, z czego 152 mln zł to poziom osiągniętego zysku operacyjnego. Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 9% rdr. do 2,256 mld zł (analitycy spodziewali się 2,237 mld zł). Sprzedaż napędzana była głównie przez HalfPrice, czyli markę, która w marcu zadebiutowała na litewskim rynku. W pierwszym kwartale HalfPrice odnotowało tempo wzrostu przychodów na poziomie 48%. Z kolei CCC odnotowało 12% wzrostu rdr., w tym aż 23% wzrostu sprzedaży LFL (czyli w sklepach porównywalnych, istniejących co najmniej rok).
EBITDA i marża brutto
W pierwszym kwartale 2023 roku CCC miało 67 mln zł straty operacyjnej, zysk EBITDA wynosił 89 mln zł, a skorygowana EBITDA – 75 mln zł. Marża brutto na sprzedaży zwiększyła się o 5,1 p.p. rdr. do 51,6%. W okresie luty-kwiecień 2024 marża EBITDA w CCC wzrosła o 13,4 p.p. do 21,2%, w HalfPrice o 14,3 p.p. do 17,5%, a w grupie Modivo o 2,5 p.p. do 3,8%. Koszty sprzedaży i administracji w grupie CCC spadły o 1% rdr. przy wzroście powierzchni handlowej o 7%. Zadłużenie finansowe netto grupy CCC (z wyłączeniem grupy Modivo) wyniosło na koniec kwietnia 586 mln zł wobec 566 mln zł na koniec stycznia. Zadłużenie finansowe netto w grupie Modivo spadło do 99 mln zł ze 174 mln zł na koniec stycznia 2024.