Coraz więcej skarg na Temu. UOKiK podejmie działania?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się jednej z najpopularniejszych chińskich platform zakupowych – Temu. Do UOKiK wpływają skargi, które dotyczą przede wszystkim wprowadzania w błąd co do cen i jakości produktów.
Co zarzuca się platformie?
Temu to znany marketplace, który zyskał ogromną rozpoznawalność głównie dzięki agresywnemu marketingowi, niskim cenom i bogatemu asortymentowi. Jakość ofert budzi jednak wątpliwości – UOKiK otrzymał w ostatnim czasie dziewięć skarg na platformę. Zarzuty dotyczą m.in. zawyżania cen, stosowania fałszywych liczników i wprowadzających w błąd komunikatów, sprzedaży niespełniających norm produktów oraz problemów z dostępnością towaru.
Temu odpowiada
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny oczekuje od Temu „eliminacji identyfikowanych nieprawidłowości”. Urząd nie wyklucza też dalszych działań, a sprawa wykracza poza granice Polski, dlatego UOKiK ma pozostawać w ścisłym kontakcie z Europejską Siecią Ochrony Konsumentów. Platforma Temu odpiera zarzuty, wskazując, że jej model biznesowy ma pozwalać na utrzymanie niskich cen bez uszczerbku na jakości. Z kolei różnice w cenach reklamowych tłumaczy elastycznym łańcuchem dostaw.