#PrasówkaEcomersy (06.05–10.05)
Podzieliliśmy się TOP-em kwietnia od #ecomersy, pisaliśmy również, że do zespołu Medializer dołączyła Aleksandra Padyk. Wspominaliśmy, że Temu staje się coraz bardziej popularne oraz że Semrush i Brand24 łączą siły. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że CCC odnotowało wyższą wycenę akcji oraz że do UOKiK wpływa coraz więcej skarg na Temu. Informowaliśmy, że w aplikacji Żabka Jush pojawiła się oferta supermarketu delio i że nowe centra danych Amazona staną w USA. Podzieliliśmy się wynikami BLIK-a za I. kwartał 2024 roku oraz wynikami badania MediaMarktSaturn Polska na temat programów lojalnościowych. Pisaliśmy, że wyniki finansowe Amazona za I. kwartał 2024 przerastają oczekiwania. Wspominaliśmy, że na platformie ERLI dostępna jest nowa opcja – Zwrot Paczkomat 24/7 i że ruszyła największa kampania PayPo. Informowaliśmy, że BLIK jest dostępny w Google Play. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat dostępności produktów w sklepie internetowym.
TOP kwietnia od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w kwietniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat sprawy Allegro vs. Google, pierwszych subskrypcjach BLIK-iem oraz rekordowej liczbie pobrań aplikacji ERLI (milion po sześciu miesiącach). Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł o udanej współpracy z agencją e-commerce oraz wywiad z Joanną Górą na temat sprzedaży kosmetyków naturalnych w sieci. W kwietniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na wyniki różnych badań, m.in. ranking blogów w e-commerce agencji Elephate oraz wnioski na temat popularności marketplace’ów wśród Polaków Santander Consumer Banku. Pisaliśmy również o małym sklepie Ikea w Gliwicach – studio i centrum zamówień. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że InPost Pay zdobył pierwszy milion użytkowników oraz że automaty paczkowe Poczty Polskiej prawdopodobnie będą się nazywać Pocztomatami.
https://ecomersy.pl/top-kwietnia-od-ecomersy-1714979789
Do zespołu Medializer dołączyła Aleksandra Padyk! Co wiemy o tej współpracy?
Agencja Medializer zyskała nową specjalistkę – Aleksandrę Padyk! Zajmie się stworzeniem nowego zespołu specjalizującego się w influencer marketingu dla segmentu fashion. Co jeszcze wiemy o tej współpracy?
https://ecomersy.pl/do-zespolu-medializer-dolaczyla-aleksandra-padyk-co-wiemy-o-tej-wspolpracy
Temu staje się coraz bardziej popularne. Zagraża Amazonowi?
Temu, chińska platforma z tanimi towarami, działa zaledwie od półtora roku, jednak w tym czasie udało jej się osiągnąć ogromny sukces na międzynarodowym rynku e-commerce. Rozwija się ona w podobny sposób, jak Pindoudou – oba serwisy należą do chińskiej spółki-matki PDD Holdings.
https://ecomersy.pl/temu-staje-sie-coraz-bardziej-popularne-zagraza-amazonowi
Semrush i Brand24 łączą siły
Amerykańska spółka Semrush Holdings INC, platforma zajmująca się widocznością w sieci, stała się większościowym udziałowcem Brand24 SA, właściciela wyspecjalizowanych narzędzi do monitoringu Internetu. Wartość transakcji wyniosła niemal 55 mln zł.
https://ecomersy.pl/semrush-i-brand24-lacza-sily
CCC z wyższą wyceną akcji. Raport DM BOŚ
Analitycy DM BOŚ w raporcie opublikowanym 21 kwietnia br. podtrzymali rekomendację dla CCC na poziomie „kupuj”. Podwyższona została wycena akcji spółki w horyzoncie 12-miesięcznym – z 69,5 zł do 108,8 zł.
https://ecomersy.pl/ccc-z-wyzsza-wycena-akcji-raport-dm-bos
Coraz więcej skarg na Temu. UOKiK podejmie działania?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się jednej z najpopularniejszych chińskich platform zakupowych – Temu. Do UOKiK wpływają skargi, które dotyczą przede wszystkim wprowadzania w błąd co do cen i jakości produktów.
https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-skarg-na-temu-uokik-podejmie-dzialania
Nowości w Żabka Jush. Oferta supermarketu delio
Klienci Żabki zyskali dostęp do nowej odsłony aplikacji Żabka Jush – jej użytkownicy mogą korzystać z oferty supermarketu online delio. Żabka przygotowała z tej okazji sporo promocji.
https://ecomersy.pl/nowosci-w-zabka-jush-oferta-supermarketu-delio
Nowe centra danych Amazona w USA
Amerykański gigant e-commerce Amazon zainwestuje 11 milionów dolarów w centra danych w stanie Indiana. Nowa inicjatywa ma zapewnić ok. tysiąc nowych miejsc pracy.
https://ecomersy.pl/nowe-centra-danych-amazona-w-usa
BLIK w I. kwartale 2024 roku – sukcesy i wzrosty
Znamy już wyniki finansowe BLIK-a za pierwszy kwartał 2024 roku! W tym okresie popularny system płatności mobilnych odnotował znaczący wzrost liczby transakcji – o blisko 40% w porównaniu do poprzedniego roku, rejestrując łącznie 518 mln operacji o wartości 73,9 mld zł. Na koniec marca br. z rozwiązania aktywnie korzystało już 16,3 mln użytkowników.
https://ecomersy.pl/blik-w-i-kwartale-2024-roku-sukcesy-i-wzrosty
Czy młodzi Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych? Badanie MediaMarktSaturn Polska
Jak wynika z marcowego badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska, aż 66,3% młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?
Wyniki finansowe Amazona za I. kwartał 2024 przerastają oczekiwania
Amazon, amerykański gigant e-commerce, w pierwszym kwartale br. osiągnął wyniki powyżej oczekiwań. Przychody firmy wzrosły o 13% rdr., do 143,3 mld USD, przy czym szacowano, że w tym okresie będą one na poziomie 142,5 mld USD. Zysk Amazona na akcję wyniósł 98 centów wobec oczekiwanych przez analityków 83 centów.
https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-amazona-za-i-kwartal-2024-przerastaja-oczekiwania
Jeszcze szybsze zwroty na ERLI – Zwrot Paczkomat 24/7
ERLI – zaraz za Allegro najpopularniejszy marketplace w Polsce – wprowadził nową usługę dla swoich klientów. Dzięki niej zwroty stały się szybsze, wygodniejsze i tańsze. Mowa o rozwiązaniu ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 dostarczanym przez InPost, który od początku działalności platformy jest jej partnerem.
https://ecomersy.pl/nowosc-na-erli-zwrot-paczkomat-24-7
„PayPo? Spoko”. Ruszyła największa kampania polskiego fintechu
Największa kampania wizerunkowa PayPo już wystartowała – towarzyszy jej hasło reklamowe „PayPo? Spoko”. Jest to pierwsza tak duża akcja marketingowa fintechu, która będzie emitowana online i w przestrzeni publicznej kilku dużych polskich miast.
https://ecomersy.pl/paypo-spoko-ruszyla-najwieksza-kampania-polskiego-fintechu
BLIK dostępny w Google Play – nowość dla użytkowników Androida
W sklepie Google Play można już płacić BLIK-iem – popularny system płatności mobilnych nawiązał współpracę z firmą Google, aby ułatwić polskim użytkownikom systemu Android realizację procesów transakcyjnych – już mogą dokonywać płatności za pomocą wygenerowanego kodu.
https://ecomersy.pl/blik-dostepny-w-google-play-nowosc-dla-uzytkownikow-androida
Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?
Kiedy myślimy o sklepach internetowych, oczywistą kwestią wydaje się to, że ich najważniejszym elementem jest asortyment, czyli sprzedawane produkty. Aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji, firmy decydują się na rozmaite strategie – wprowadzają bogatą ofertę różnorodnych towarów (przy większym budżecie), skupiają się na konkretnej kategorii produktów, oferują mniejszą liczbę towarów, za to bardzo wysokiej jakości. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić nad jednym z kluczowych zagadnień, które dotyczy wszystkich e-sprzedawców, a mianowicie nad dostępnością produktów w sklepie internetowym. Zobacz, dlaczego warto o to dbać!