Dzisiaj mamy: Piątek, 18 Październik 2024

Czy młodzi Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych? Badanie MediaMarktSaturn Polska

2024.05.09

Jak wynika z marcowego badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska, aż 66,3% młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?

Ważne informacje o badaniu

Badanie pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” zlecone przez MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi klienci doceniają benefity oferowane przez programy lojalnościowe. Jedynie 12,9% ankietowanych w ogóle z nich nie korzysta. Z kolei ci, którzy biorą udział w programach lojalnościowych, doceniają personalizację, łatwy dostęp i elementy interaktywne. Badanie na zlecenie MediaMarkt zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków, od 13 do 29 roku życia, zgodnie z rozkładem płci i wieku w dniach 5-7 marca 2024 roku.

Co młodzi klienci najbardziej doceniają w programach lojalnościowych?

Do największych zalet programów lojalnościowych według młodych Polaków należy możliwość zbierania punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne (43,8% wskazań). Pokazuje to, że klienci z generacji Z chcą kupować jeszcze taniej i otrzymywać od marek podarunki. Na kolejnych miejscach znalazły się: bonusy za zakupy (43,2%), dedykowane promocje tylko dla uczestników programu (35,1%), decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4%) oraz personalizowane oferty (18,3%). Najmniej osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9%. Natomiast jedynie 0,5% pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.

Polecamy