Temu staje się coraz bardziej popularne. Zagraża Amazonowi?
Temu, chińska platforma z tanimi towarami, działa zaledwie od półtora roku, jednak w tym czasie udało jej się osiągnąć ogromny sukces na międzynarodowym rynku e-commerce. Rozwija się ona w podobny sposób, jak Pindoudou – oba serwisy należą do chińskiej spółki-matki PDD Holdings.
Skuteczny marketing i niskie ceny
Platforma Temu jest znana przede wszystkim z ogromnej liczby tanich ofert, które są promowane hasłem „Kupuj jak miliarder”. Swój sukces zawdzięcza niskim cenom (we wszystkich kategoriach produktowych) i umiejętnemu marketingowi online, który łączy sobie wykorzystanie danych klientów oraz algorytmy sztucznej inteligencji. Warto również wiedzieć, że Temu działa tylko i wyłącznie jak pośrednik – nie sprzedaje swoich produktów, a jedynie zewnętrznych producentów.
Temu kusi sprzedawców
Przypuszcza się, że przy obecnym tempie wzrostu Temu prześcignie swoją skalą działania amerykańskiego giganta e-commerce, czyli Amazon. Chińska platforma osiąga obecnie gigantyczną sprzedaż i jest bardzo dochodowa. Zawsze oferuje kampanie rabatowe (koło fortuny) i w efektywny sposób promuje sprzedawane za jej pośrednictwem produkty. Sprzedawcy detaliczni zamawiają w Temu nawet produkty, które wcześniej kupowali w hurtowniach.