E-commerce
InPost z ponad 90% udziałów w Yodel. Firma umacnia pozycję w UK
2025.04.18
InPost sfinalizował przejęcie Yodel, jednego z największych operatorów kurierskich działających na Wyspach Brytyjskich. Transakcja ta pozwala umocnić pozycję firmy jako trzeciego niezależnego dostawcę usług logistycznych w Zjednoczonym Królestwie.
Zabezpieczenia Meta: jak z nich korzystać?
2025.04.16
Ochrona konta firmowego w Meta Business Suite to dziś już nie tylko kwestia ostrożności, ale realna konieczność. Liczba zagrożeń cały czas się zwiększa, a ataki cyberprzestępców stają się coraz bardziej podstępne i trudniejsze do rozpoznania. Na szczęście Meta oferuje konkretne narzędzia i funkcje, które pozwalają zabezpieczyć konto. Chcesz poznać najważniejsze...
Znana marka odzieżowa przejęta przez chińską firmę
2025.04.16
Jack Wolfskin, jedna z kultowych marek outdoorowych, została przejęta przez chińską grupę Anta Sports. Dotychczasowy właściciel uznał, że nowy nabywca zapewni marce dalszy rozwój i stabilność.
Marcowy boom w e-commerce – sprzedaż przyspiesza
2025.04.15
W marcu 2025 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce – BaseLinker Index – osiągnął 153 pkt, notując wyraźny wzrost wobec lutego br. (120 pkt). Indeks opracowany przez analityków platformy BaseLinker bazuje na danych sprzedażowych 3 tys. firm działających online. Wartość bazowa (100 pkt) została ustalona na podstawie wyników ze stycznia 2022.
InPost Pay pojawi się w najważniejszych sklepach Grupy CCC
2025.04.14
Grupa CCC podjęła decyzję o wdrożeniu usługi InPost Pay w sklepach MODIVO, CCC i eobuwie w trzecim kwartale 2025. Uruchomienie tej funkcji poprzedzał pilotaż, który przebiegł pomyślnie.
Wirtualne modelki i modele w kampaniach H&M
2025.04.11
Szwedzka marka odzieżowa H&M będzie wykorzystywać sztuczną inteligencji do tworzenia wirtualnych wersji wybranych modelek i modeli. „Cyfrowi bliźniacy” mają brać udział w kampaniach marketingowych, głównie kierowanych do social mediów, zastępując rzeczywistych ludzi.
Metale ciężkie na ubraniach z Shein? Alarmujące wyniki badań
2025.04.10
Eksperci z Laboratorium Nawozów i Wyrobów Chemicznych, które jest związane z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, przeanalizowali 29 produktów kupionych na popularnych azjatyckich platformach sprzedażowych. W ponad połowie losowo wybranych ubrań, butów i akcesoriów wykryto obecność metali ciężkich – takich jak chrom, nikiel, ołów czy kobalt – w stężeniach, które...
Czym jest SPIM? Influencer marketing w Polsce się rozwija
2025.04.09
Nowa organizacja branżowa, czyli SPIM – Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu – to wspólna inicjatywa agencji, managementów twórców, ekspertów branży oraz samych influencerów. Jej głównym celem jest tworzenie standardów i rozwijanie profesjonalnego ekosystemu influencer marketingu w Polsce.
Answear w I kwartale 2025 – spółka dzieli się sukcesami
2025.04.06
Spółka Answear wstępnie szacuje, że jej przychody ze sprzedaży według standardów MSSF zwiększyły się w I kwartale 2025 roku o 22% rdr., osiągając poziom 351,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży online wyniosły w tym okresie 332,5 mln zł, co oznacza niemal 19-procentowy wzrost w ujęciu rocznym.
Wiemy, kto zostanie nowym prezesem Allegro!
2025.04.04
Stanowisko prezesa Allegro obejmie Marcin Kuśmierz, który ma ponad 25 lat doświadczenia w branży technologicznej. Zastąpi Roya Perticucciego – przejmie on funkcję Specjalnego Doradcy Grupy Allegro.
Kampanie likepage`owe. Czy i kiedy warto zbierać fanów?
2025.04.03
Czy liczba fanów na Facebooku nadal ma znaczenie? Kiedyś panowało przekonanie, że im więcej polubień, tym większy sukces marki w social mediach. Dziś jednak algorytmy zmieniają zasady gry, a przedsiębiorcy coraz częściej zastanawiają się, czy warto inwestować w kampanie likepage’owe i czy zdobywanie fanów to nadal skuteczna strategia marketingowa. Sprawdźmy,...
TikTok vs USA – rozwiązanie sporu już za kilka dni?
2025.04.02
Donald Trump ogłosił, że umowa na sprzedaż TikToka przez jego chińskiego właściciela, firmę ByteDance, zostanie sfinalizowana przed 5 kwietnia. Aplikacja liczy 170 milionów użytkowników w USA.
InPost cały czas rośnie. Sukcesy w 2024 roku
2025.03.31
InPost podsumował rekordowy 2024 rok. Przychody wzrosły o ponad 23% rdr. do prawie 11 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła 3,6 mld zł (+33,5% rdr.). Firma dostarczyła 1,1 mld przesyłek (+22% rdr.). Wpłacony podatek CIT wyniósł 380 mln zł, bijąc dotychczasowe rekordy.
Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?
2025.03.31
Najnowsze badanie Santander Consumer Banku ujawnia, że Polacy nie ograniczają swoich zakupów wyłącznie do Internetu i nowych produktów. Aż 74% ankietowanych sięga po towary z drugiej ręki – 44% wybiera zakupy online, a co trzeci korzysta z punktów stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to kwestia oszczędności, dbałości o środowisko,...
Nowy sklep HalfPrice w samym sercu Hiszpanii
2025.03.28
W Madrycie pojawił się salon HalfPrice, najmłodszej marki należącej do Grupy CCC. W ten sposób spółka umacnia swoją pozycję w Hiszpanii, kontynuując zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynkach Europy Południowej.
Klarna x DoorDash – nowa współpraca w USA
2025.03.27
Klarna rozszerza swoje usługi w USA – we współpracy z DoorDash wprowadzi możliwość odroczenia płatności za zamawianie jedzenia. To kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na amerykańskim rynku, zwłaszcza w kontekście planowanego debiutu giełdowego.
Spadki sprzedaży detalicznej w lutym – wbrew przewidywaniom
2025.03.25
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła w lutym o 0,5% rdr. W ujęciu miesięcznym zanotowano jeszcze większy spadek – aż o 65. Wyniki te zaskoczyły ekonomistów, którzy co prawda spodziewali się spowolnienia dynamiki po styczniowym wzroście, ale nie przewidywali spadku. Konsensus rynkowy zakładał wzrost...
Wyciek danych klientów Empiku? Jest wyjaśnienie
2025.03.24
Na jednym z forów cyberprzestępczych pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży bazy danych, która miała zawierać informacje o 24 milionach klientów Empiku. Firma poinformowała w sobotę po południu, że prowadzi obecnie szczegółową weryfikację tych doniesień, podkreślając, że większość danych ujawnionych w udostępnionej próbce nie znajduje się w jej systemach.
Praktyczny poradnik: jak prowadzić profil sklepu internetowego na Facebooku?
2025.03.21
Mimo rosnącej popularności innych platform Facebook wciąż pozostaje najważniejszym portalem społecznościowym w Polsce. W 2025 roku trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez aktywnego profilu w social mediach – nie każdy jednak wie, jakimi zasadami należy się kierować, rozwijając konto firmowe. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu poznasz dobre...
Firmy chętnie kupują na Allegro Business. Zobacz wyniki badania
2025.03.20
Allegro Business to platforma zakupowa stworzona z myślą o firmach – od biur i salonów kosmetycznych po branżę HoReCa i budowlaną. Według badań już 7 na 10 firm zaopatruje się na Allegro, które jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym dla przedsiębiorców w Polsce. Użytkownicy zyskują w ten sposób dostęp do szerokiego...
CCC rezygnuje z opcji esize.me
2025.03.19
Grupa CCC oficjalnie poinformowała klientów o rezygnacji z usługi esize.me. Ta innowacyjna technologia, dostępna od 2018 roku, ułatwiała dobór odpowiedniego rozmiaru obuwia i minimalizowała ryzyko nietrafionych zakupów online.
Meta stawia na własne chipy AI – krok w stronę niezależności od Nvidii
2025.03.18
Meta rozpoczęła testy swojego pierwszego, wewnętrznie opracowanego układu do trenowania sztucznej inteligencji. To dla firmy ważny krok, który może pozwolić amerykańskiemu gigantowi uniezależnić się od zewnętrznych dostawców, takich jak Nvidia. W przypadku pomyślnego zakończenia testów Meta planuje wdrożyć układ na szerszą skalę.
Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay
2025.03.17
Współcześni konsumenci online są bardziej uważni, wymagający i świadomi swoich potrzeb niż kiedykolwiek – dotyczy to również metod opłacania zamówień. Jakie formy płatności cieszą się największą popularnością wśród e-kupujących i dlaczego jedynie 3% z nich nie ma swojego ulubionego sposobu regulowania należności?
Rekordowy rok dla Allegro – wzrost GMV, zysków i liczby użytkowników
2025.03.14
Allegro spełniło wszystkie oczekiwania dotyczące wyników za czwarty kwartał, osiągając wyższą od zakładanej zyskowność na każdym poziomie. Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, uwzględniająca działalność międzynarodową, wzrosła w ubiegłym roku o 9,6% rdr. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 17,9%, co było efektem silnego wzrostu zysków w...