Dzisiaj mamy: Piątek, 25 Lipiec 2025

E-commerce

Sukces aplikacji dm: wyróżnienie w Niemczech i rosnące zainteresowanie w Polsce

Sukces aplikacji dm: wyróżnienie w Niemczech i rosnące zainteresowanie w Polsce

2025.07.24
Aplikacja dm została uznana za najbardziej przyjazną dla klienta aplikację B2C w Niemczech. Tytuł ten przyznano w ramach pierwszej edycji Digital Service Award, organizowanej przez KPMG we współpracy z Appinio i AIVITEX. Nagroda potwierdza, że aplikacja dm jest nie tylko nowoczesna i funkcjonalna, ale realnie ułatwia codzienne zakupy. Korzystają z...
Grupa Monnari podsumowuje II kwartał 2025 roku

Grupa Monnari podsumowuje II kwartał 2025 roku

2025.07.21
Grupa Monnari szacuje, że w drugim kwartale 2025 roku osiągnęła przychody na poziomie około 79,3 mln zł, co oznacza wzrost o 10,4% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Moda z historią: upcykling i technologia w kolekcji Renewed

Moda z historią: upcykling i technologia w kolekcji Renewed

2025.07.17
Platforma Answear nawiązała współpracę z INTU Circularity, wprowadzając innowacyjne rozwiązanie w polskim e-commerce – cyfrowe paszporty produktu. Mają one być konkretną odpowiedzią na problem odpadów tekstylnych. Technologia dostarczana przez Caruma to ważny krok dla odzieży z upcyklingu i zrównoważonej mody.
Zalando i ABOUT YOU łączą siły. Co z tego wyniknie?

Zalando i ABOUT YOU łączą siły. Co z tego wyniknie?

2025.07.16
Zalando SE oraz ABOUT YOU Holding SE ogłosiły udane zakończenie strategicznej fuzji. Połączenie dwóch niemieckich liderów e-commerce z branży mody i lifestyle’u toruje drogę do stworzenia wspólnego ekosystemu zakupowego online.
Instagram w wynikach wyszukiwania: nowa era widoczności

Instagram w wynikach wyszukiwania: nowa era widoczności

2025.07.15
Od 10 lipca 2025 roku wyszukiwarka Google zaczęła indeksować publiczne posty z profesjonalnych kont na Instagramie – zdjęcia, wideo oraz rolki. Można powiedzieć, że jest to przełomowa integracja treści z mediów społecznościowych z wynikami wyszukiwania, która może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki marki budują swoją widoczność organiczną.
Nowa era dla Amazona. Więcej robotów niż ludzi w magazynach?

Nowa era dla Amazona. Więcej robotów niż ludzi w magazynach?

2025.07.08
Amazon ma obecnie do dyspozycji ponad milion maszyn na całym świecie, co oznacza pięciokrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem. To niemal tyle samo, ile wynosi liczba pracowników zatrudnionych w magazynach firmy-giganta. Czy to oznacza, że już wkrótce w centrach logistycznych Amazona będzie więcej robotów niż ludzi?
Uwaga! Coraz więcej oszustw w e-commerce i fałszywych sklepów online

Uwaga! Coraz więcej oszustw w e-commerce i fałszywych sklepów online

2025.07.07
Wraz z rosnącą liczbą „okazji” w e-commerce zwiększa się także ryzyko oszustw. UOKiK sygnalizuje nasilenie nieuczciwych praktyk – coraz częściej w sieci pojawiają się fałszywe sklepy internetowe, imitacje polskich marek oraz działania dropshippingowe, których źródło i zasady działania są celowo ukrywane. Zjawisko to szczególnie dotyczy branży modowej i akcesoryjnej.
Veo 3 od Google – zaawansowany generator wideo już dostępny w Polsce

Veo 3 od Google – zaawansowany generator wideo już dostępny w Polsce

2025.07.04
Google nie zwalnia tempa – system Gemini wciąż się rozwija i zyskuje nowe możliwości. Gigant z Mountain View ogłosił właśnie, że do Polski trafiło Veo 3 – najbardziej zaawansowany model generowania wideo z dźwiękiem. Kto może z niego skorzystać i na co dokładnie pozwala to narzędzie?
Nowy regulamin Allegro Smart! od 3 lipca – co trzeba o nim wiedzieć?

Nowy regulamin Allegro Smart! od 3 lipca – co trzeba o nim wiedzieć?

2025.07.03
Allegro, najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce, ogłasza, że od 3 lipca 2025 roku zaczyna obowiązywać nowy regulamin usługi Allegro Smart!. Jakie zmiany czekają klientów już od dzisiaj?
Ekspansja Alsendo nabiera tempa – strategiczne przejęcie we Włoszech

Ekspansja Alsendo nabiera tempa – strategiczne przejęcie we Włoszech

2025.07.02
Alsendo, wiodąca platforma technologiczna wspierająca zarządzanie procesami wysyłkowymi, ogłasza swoją pierwszą akwizycję na rynku Europy Zachodniej. Do grupy dołączają Spedire.com oraz SpedirePRO – czołowe włoskie serwisy specjalizujące się w krajowych i międzynarodowych usługach kurierskich. To ważny krok w kierunku umacniania pozycji Alsendo jako paneuropejskiego lidera technologii w sektorze logistyki i...
Sprzedaż detaliczna w maju 2025. Wzrosty w e-commerce

Sprzedaż detaliczna w maju 2025. Wzrosty w e-commerce

2025.06.30
W maju 2025 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 4,4% w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku. Dla porównania – w kwietniu odnotowano wzrost o 7,6%, a w maju 2024 roku o 5,0%. W okresie od stycznia do maja 2025 sprzedaż detaliczna była o 3,5% wyższa niż w tym samym czasie...
Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

2025.06.27
Z nowego raportu Autopay pt. „Finanse Polek i Polaków 2025” wynika, że polski e-konsument to osoba wymagająca i niecierpliwa – gotowa przerwać zakupy, jeśli napotka choćby najmniejsze utrudnienie. Okazuje się, że nasza „cyfrowa cierpliwość” szybko się kończy. Brak wygodnej formy płatności czy jakiekolwiek opóźnienia w procesie finalizacji transakcji wystarczą, by...
OLX rośnie w siłę: rekordowe wyniki i przyszłość oparta na AI

OLX rośnie w siłę: rekordowe wyniki i przyszłość oparta na AI

2025.06.26
Grupa OLX opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2025. Przychody spółki wyniosły 777 mln USD, co oznacza wzrost o 18% względem roku poprzedniego. Skorygowany EBIT (aEBIT) osiągnął poziom 270 mln USD – to aż o 61% więcej niż w 2024 roku (w przeliczeniu na złotówki). Marża aEBIT wzrosła do 35%...
Francja wypowiada wojnę fast fashion. Jest projekt ustawy

Francja wypowiada wojnę fast fashion. Jest projekt ustawy

2025.06.25
Francuski parlament stanowczo reaguje na szkodliwe praktyki gigantów fast fashion. Nowa ustawa, niemal jednomyślnie przyjęta przez Senat, zakłada wprowadzenie podatku ekologicznego oraz całkowity zakaz reklamowania marek takich jak Shein i Temu. To pierwszy tak kompleksowy zestaw regulacji w Europie, wymierzony w ultratanią modę, której wpływ na środowisko i społeczeństwo staje...
Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

2025.06.17
BLIK ruszył z nowym spotem w ramach platformy kreatywnej „Ludzie Ery BLIKA”, promującym usługę Płatności powtarzalnych BLIK. Dzięki niej użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób opłacać subskrypcje oraz rachunki. Kampania została utrzymana w morskim klimacie i kontrastuje ryzyko wycieku danych przy tradycyjnych metodach płatności z bezpieczeństwem, które zapewnia nowa...
GLS x Żabka – nowa współpraca na rynku logistycznym

GLS x Żabka – nowa współpraca na rynku logistycznym

2025.06.16
GLS, czołowa europejska firma logistyczna, nawiązała współpracę z siecią Żabka – liderem rynku convenience – przy wsparciu technologicznym firmy Pointpack. Od teraz przesyłki GLS można wygodnie odbierać i nadawać w niemal 11,5 tysiąca sklepów należących do partnerskiej sieci Żabka.
Kara dla OLX za nieuczciwe praktyki. UOKiK: opinie wystawiali też ci, którzy nie kupowali

Kara dla OLX za nieuczciwe praktyki. UOKiK: opinie wystawiali też ci, którzy nie kupowali

2025.06.13
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Grupę OLX karę przekraczającą 28 milionów złotych. Powodem miał być wprowadzający w błąd system ocen na platformie olx.pl. Jak wynika z komunikatu, wielu użytkowników nie wiedziało, że opinie mogą być wystawiane również przez osoby, które nie dokonały zakupu.
Cross-border w Polsce zyskuje na znaczeniu? Wnioski z raportu Alsendo

Cross-border w Polsce zyskuje na znaczeniu? Wnioski z raportu Alsendo

2025.06.11
Jak wynika z raportu Alsendo „Polski e-commerce bez granic”, polskie firmy coraz częściej dostrzegają potencjał sprzedaży cross-border. Już 11% rodzimych sklepów internetowych wysyła za granicę ponad 50 przesyłek miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że – choć zainteresowanie ekspansją zagraniczną rośnie, a deklaracji o planach wejścia na nowe rynki przybywa, większość e-sklepów...
Temu pod lupą UOKiK. Chodzi o nieuczciwe promocje

Temu pod lupą UOKiK. Chodzi o nieuczciwe promocje

2025.06.06
UOKiK postawił zarzuty platformie zakupowej Temu w związku z nieprawidłowym prezentowaniem cen promocyjnych. Irlandzka spółka Whaleco Technology Limited, odpowiedzialna za działalność Temu na polskim rynku, może zostać ukarana grzywną w wysokości nawet do 10% rocznego obrotu.
Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

2025.06.04
Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo z globalną platformą e-commerce Temu. Celem współpracy jest integracja systemów logistycznych, co ma zapewnić szybszą i bardziej niezawodną dostawę zamówień w całej Polsce.
Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy

Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy

2025.06.03
Grupa Esotiq & Henderson – lider segmentu bielizny premium – zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z 6-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów rok do roku, osiągając poziom 67 mln zł. Mimo przejściowych trudności logistycznych spółce udało się utrzymać wysoką marżę brutto oraz zanotować imponujący, 56-procentowy wzrost sprzedaży online. Nowa strategia logistyczna realizowana...
TikTok Shop pojawi się w Polsce? Rewolucja w zakupach na żywo

TikTok Shop pojawi się w Polsce? Rewolucja w zakupach na żywo

2025.05.30
TikTok szykuje się do uruchomienia w Polsce nowej usługi – chodzi o platformę e-commerce zintegrowaną bezpośrednio z główną aplikacją mobilną. Funkcja o nazwie Shop umożliwi twórcom internetowym sprzedaż różnorodnych produktów podczas transmisji na żywo.
KE kontra Shein. Zarzuty o wprowadzanie klientów w błąd

KE kontra Shein. Zarzuty o wprowadzanie klientów w błąd

2025.05.28
Chińska marka Shein została oskarżona przez organy ochrony konsumentów z Belgii, Francji, Irlandii i Holandii – działające pod egidą Komisji Europejskiej – o stosowanie praktyk niezgodnych z unijnym prawem konsumenckim. Po wspólnym dochodzeniu poinformowały one platformę o obowiązku dostosowania swojej działalności do przepisów obowiązujących w UE.
Wieczne promocje w Renee i Born2Be. Jest kara od UOKiK

Wieczne promocje w Renee i Born2Be. Jest kara od UOKiK

2025.05.28
W sklepach Renee i Born2Be niemal zawsze można było zobaczyć informację o „ostatniej szansie”, której towarzyszyły odliczające czas zegary, kolejne kody rabatowe i niekończące się promocje. Jak wykazało postępowanie UOKiK, te „okazje” były stałym elementem oferty, a platformy modowe wprowadzały konsumentów w błąd. W efekcie spółka Azagroup, właściciel obu marek,...