Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 28.02 - 04.03

2022.03.07

Dużo pisaliśmy o wojnie w Ukrainie i jej konsekwencjach, zaangażowaniu InPostu oraz Ubera w pomoc, ataku grupy Anonymous na strony rządowe Rosji i Białorusi, akcji Firmy dla Ukrainy fundacji Pomagam, reakcjach największych portali społecznościowych na konflikt oraz firmach, które bojkotują rosyjski rynek. Oprócz tego, radziliśmy, jak zwiększyć poziom cyberbezpieczeństwa w Polsce oraz jak zaskoczyć klientki podczas Dnia Kobiet. Opublikowaliśmy też TOP lutego 2022, czyli zestawienie najchętniej czytanych tekstów. Z kolei w Ecomersach Basic znalazł się artykuł na temat obsługi klienta biznesowego w e-commerce.

Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Sprawdź koniecznie, co warto wiedzieć!

Od czwartku jesteśmy zasypywani różnego rodzaju wiadomościami na temat wojny rosyjsko-ukraińskiej. Wiele z nich to tzw. fake newsy, czyli zmanipulowane czy całkowicie fałszywe informacje. Polacy, podobnie jak inni członkowie krajów sojuszniczych, są teraz bardziej niż kiedykolwiek narażeni na cyberataki.

https://ecomersy.pl/cyberbezpieczenstwo-w-polsce-sprawdz-koniecznie-co-warto-wiedziec

InPost i Uber angażują się w pomoc dla Ukrainy

Od kilku dni Polacy cały czas mobilizują się do pomocy swojemu wschodniemu sąsiadowi. Wsparcie oferują nie tylko jednostki, ale też firmy. Zarówno Uber, jak i InPost zajęły się transportem rzeczy zbieranych podczas licznych zbiórek.

https://ecomersy.pl/uber-oraz-inpost-angazuja-sie-w-pomoc-dla-ukrainy

Anonymous atakuje strony rządowe Rosji i Białorusi

Hakerzy ze znanej grupy Anonymous jawnie opowiedzieli się przeciwko Rosji. W niedzielę w nocy postanowili zablokować dostęp do rządowych stron Rosji i Białorusi, o czym poinformowali na Twitterze.

https://ecomersy.pl/anonymous-atakuje-strony-rzadowe-rosji-i-bialorusi

TOP lutego 2022

Jakie teksty opublikowane w lutym szczególnie zainteresowały naszych czytelników? Bardzo chętnie zaglądali zarówno do newsów, jak i dłuższych artykułów. Dużą popularnością cieszyły się treści związane z Grupą CCC i jej sukcesem na koniec IV kwartału 2021, niemiecką drogerią DM w Polsce czy nową usługą od Shoper. W topce znalazły się też: zestawienie operatorów przesyłek, poradnik, jak uzyskać pomoc na Facebooku czy tekst na temat znaczenia link buildingu. Nasi czytelnicy chcieli też się dowiedzieć, o co chodzi z kontrowersyjną kampanią Adidasa oraz z możliwym zniknięciem Facebooka i Instagrama z Europy. Opublikowaliśmy też wywiad Michaelem Kacprzakiem, CPO i współzałożycielem Booste, na temat kapitału na marketing w e-commerce oraz artykuł o UX (user experience).

https://ecomersy.pl/top-lutego-2022

Fundacja Pomagam z akcją Firmy dla Ukrainy

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

https://ecomersy.pl/polskie-firmy-i-sklepy-rezygnuja-z-rosyjskich-produktow-i-uslug

Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

Zastanawiasz się, co możesz przygotować dla swoich klientów z okazji Dnia Kobiet? W branży e-commerce ten dzień to kolejna okazja, by zainteresować odbiorców. Kupować będą przede wszystkim mężczyźni – dla swoich wybranek, matek, sióstr, przyjaciółek. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotować się na to wydarzenie i jak najlepiej je wykorzystać.

https://ecomersy.pl/dzien-kobiet-w-e-commerce-jak-zaskoczyc-klientki

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

https://ecomersy.pl/reakcje-najwiekszych-portali-spolecznosciowych-na-wojne-w-ukrainie

Coraz więcej firm bojkotuje rosyjski rynek

Mijają kolejne dni konfliktu na wschodzie i coraz więcej firm rezygnuje ze swojej działalności w Rosji bądź wycofuje rosyjskie produkty. Może to przynieść katastrofalne skutki dla tamtejszej gospodarki – wystarczy spojrzeć na kurs rubla. Zostały nałożone również oficjalne sankcje.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-firm-bojkotuje-rosyjski-rynek

Ecomersy Basic #18: Obsługa klienta biznesowego w e-commerce

Wiele pisaliśmy o tym, jak dotrzeć do indywidualnego klienta lub jak poszerzyć swoje grono odbiorców. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić Ci kilka sposobów na zdobycie kontaktów biznesowych. Dowiesz się, na czym polega marketing B2B i jak sprawić, aby był skuteczny. Poznasz też różnice w pozyskiwaniu pojedynczych konsumentów i firm bądź organizacji.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-18-obsluga-klienta-biznesowego-w-e-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...