Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 28.02 - 04.03

Poniedziałek, 7 Marzec 2022

Dużo pisaliśmy o wojnie w Ukrainie i jej konsekwencjach, zaangażowaniu InPostu oraz Ubera w pomoc, ataku grupy Anonymous na strony rządowe Rosji i Białorusi, akcji Firmy dla Ukrainy fundacji Pomagam, reakcjach największych portali społecznościowych na konflikt oraz firmach, które bojkotują rosyjski rynek. Oprócz tego, radziliśmy, jak zwiększyć poziom cyberbezpieczeństwa w Polsce oraz jak zaskoczyć klientki podczas Dnia Kobiet. Opublikowaliśmy też TOP lutego 2022, czyli zestawienie najchętniej czytanych tekstów. Z kolei w Ecomersach Basic znalazł się artykuł na temat obsługi klienta biznesowego w e-commerce.

Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Sprawdź koniecznie, co warto wiedzieć!

Od czwartku jesteśmy zasypywani różnego rodzaju wiadomościami na temat wojny rosyjsko-ukraińskiej. Wiele z nich to tzw. fake newsy, czyli zmanipulowane czy całkowicie fałszywe informacje. Polacy, podobnie jak inni członkowie krajów sojuszniczych, są teraz bardziej niż kiedykolwiek narażeni na cyberataki.

https://ecomersy.pl/cyberbezpieczenstwo-w-polsce-sprawdz-koniecznie-co-warto-wiedziec

InPost i Uber angażują się w pomoc dla Ukrainy

Od kilku dni Polacy cały czas mobilizują się do pomocy swojemu wschodniemu sąsiadowi. Wsparcie oferują nie tylko jednostki, ale też firmy. Zarówno Uber, jak i InPost zajęły się transportem rzeczy zbieranych podczas licznych zbiórek.

https://ecomersy.pl/uber-oraz-inpost-angazuja-sie-w-pomoc-dla-ukrainy

Anonymous atakuje strony rządowe Rosji i Białorusi

Hakerzy ze znanej grupy Anonymous jawnie opowiedzieli się przeciwko Rosji. W niedzielę w nocy postanowili zablokować dostęp do rządowych stron Rosji i Białorusi, o czym poinformowali na Twitterze.

https://ecomersy.pl/anonymous-atakuje-strony-rzadowe-rosji-i-bialorusi

TOP lutego 2022

Jakie teksty opublikowane w lutym szczególnie zainteresowały naszych czytelników? Bardzo chętnie zaglądali zarówno do newsów, jak i dłuższych artykułów. Dużą popularnością cieszyły się treści związane z Grupą CCC i jej sukcesem na koniec IV kwartału 2021, niemiecką drogerią DM w Polsce czy nową usługą od Shoper. W topce znalazły się też: zestawienie operatorów przesyłek, poradnik, jak uzyskać pomoc na Facebooku czy tekst na temat znaczenia link buildingu. Nasi czytelnicy chcieli też się dowiedzieć, o co chodzi z kontrowersyjną kampanią Adidasa oraz z możliwym zniknięciem Facebooka i Instagrama z Europy. Opublikowaliśmy też wywiad Michaelem Kacprzakiem, CPO i współzałożycielem Booste, na temat kapitału na marketing w e-commerce oraz artykuł o UX (user experience).

https://ecomersy.pl/top-lutego-2022

Fundacja Pomagam z akcją Firmy dla Ukrainy

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

https://ecomersy.pl/polskie-firmy-i-sklepy-rezygnuja-z-rosyjskich-produktow-i-uslug

Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

Zastanawiasz się, co możesz przygotować dla swoich klientów z okazji Dnia Kobiet? W branży e-commerce ten dzień to kolejna okazja, by zainteresować odbiorców. Kupować będą przede wszystkim mężczyźni – dla swoich wybranek, matek, sióstr, przyjaciółek. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotować się na to wydarzenie i jak najlepiej je wykorzystać.

https://ecomersy.pl/dzien-kobiet-w-e-commerce-jak-zaskoczyc-klientki

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

https://ecomersy.pl/reakcje-najwiekszych-portali-spolecznosciowych-na-wojne-w-ukrainie

Coraz więcej firm bojkotuje rosyjski rynek

Mijają kolejne dni konfliktu na wschodzie i coraz więcej firm rezygnuje ze swojej działalności w Rosji bądź wycofuje rosyjskie produkty. Może to przynieść katastrofalne skutki dla tamtejszej gospodarki – wystarczy spojrzeć na kurs rubla. Zostały nałożone również oficjalne sankcje.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-firm-bojkotuje-rosyjski-rynek

Ecomersy Basic #18: Obsługa klienta biznesowego w e-commerce

Wiele pisaliśmy o tym, jak dotrzeć do indywidualnego klienta lub jak poszerzyć swoje grono odbiorców. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić Ci kilka sposobów na zdobycie kontaktów biznesowych. Dowiesz się, na czym polega marketing B2B i jak sprawić, aby był skuteczny. Poznasz też różnice w pozyskiwaniu pojedynczych konsumentów i firm bądź organizacji.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-18-obsluga-klienta-biznesowego-w-e-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...