Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

Czwartek, 3 Marzec 2022

Zastanawiasz się, co możesz przygotować dla swoich klientów z okazji Dnia Kobiet? W branży e-commerce ten dzień to kolejna okazja, by zainteresować odbiorców. Kupować będą przede wszystkim mężczyźni – dla swoich wybranek, matek, sióstr, przyjaciółek. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotować się na to wydarzenie i jak najlepiej je wykorzystać.

Popularność Dnia Kobiet i sposoby dotarcia do grupy odbiorczej

Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku aż 94% Polaków obchodziło Dzień Kobiet. Jest to większa liczba niż w przypadku Walentynek. Z kolei zgodnie z badaniami Providenta 84% mężczyzn planuje kupić komuś prezent na tę okazję. Przedziały cenowe wahają się od 60 do nawet 300 zł. Średnia kwota, jaką chcą przeznaczyć na podarunek, wynosi jednak 80 zł. Jednymi z najczęstszych pomysłów w 2021 roku były: dzień w SPA bądź masaż, sesja zdjęciowa oraz lekcje makijażu. Jak dostosować funkcjonowanie swojego sklepu internetowego na Dzień Kobiet? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, do kogo kierujesz swoją ofertę. Konsumenci płci męskiej kierują się nieco innymi wytycznymi niż klientki. Szukają konkretnych informacji o produktach i usługach, nierzadko decydując się na pierwszy towar, który spełni ich oczekiwania, dlatego warto zadbać o odpowiednie CTA (Call to Action). Pamiętaj też, że mężczyźni częściej korzystają z aplikacji mobilnych, zwracają uwagę na opis sklepu i cenią sobie rekomendacje.

Jak rozplanować swoje kampanie?

Dobrze, a co z datami? Kiedy zacząć działać? Najlepiej już kilka dni przed, żeby zdążyć wszystko dokładnie rozplanować. Jeżeli prowadzisz sklep online z odzieżą damską, nie możesz przegapić Dnia Kobiet. Tę okazję z pewnością warto uczcić rabatem, najlepiej 20- czy 30-procentowym. Co ważne, może on obejmować całą kolekcję albo poszczególne kategorie – np. sukienki albo bluzki. Dobrze, aby do Dnia Kobiet w sklepie debiutowały pierwsze wiosenne kolekcje. W marcu największą popularnością będą cieszyły się wiosenne sukienki i okrycia wierzchnie oraz cieńsze swetry. Zadbaj o to, by mieć w e-sklepie dużo modnych nowości! Obniżki powinny trwać przez cały wtorek, 8 marca. Jeżeli chodzi o kampanię na Facebooku, powinieneś zacząć ją planować kilka dni przed. Chodzi o to, żeby w tym gorącym okresie portal zdążył ją zweryfikować. Odpowiednie bannery zamieść w dniu startu, postaw też na 3 czy 4 posty w social mediach. Zainteresuj swoich odbiorców interesującymi treściami, najlepiej silnie oddziałującymi na emocje.

Dodatkowe działania na Dzień Kobiet

Jeżeli chodzi o dodatkowe sposoby na zwiększenie ruchu w swoim e-sklepie, możesz umieścić informację o rabatach na stronie głównej, w okienku pop-up. Przygotuj też poradnik prezentowy, w którym pomożesz niezdecydowanym klientom podjąć decyzję. Znakomitym pomysłem okażą się również specjalne zestawy na Dzień Kobiet oraz różnego rodzaju konkursy. Warto przy tym stworzyć specjalny hasztag i namawiać swoich klientów, by go rozpowszechniali. W ten sposób dotrzesz do większej liczby odbiorców. Możesz także zdecydować się na e-mail marketing, poprzez który zachęcisz poszczególne osoby do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Przyda Ci się też odpowiednie targetowanie, z podziałem na płeć. Pamiętaj, że nie tylko mężczyźni chcą kupować prezenty na Dzień Kobiet. Potencjalnych klientów przyciągnie też darmowa dostawa i gwarancja dostawy na czas.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...