Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

2022.03.03

Zastanawiasz się, co możesz przygotować dla swoich klientów z okazji Dnia Kobiet? W branży e-commerce ten dzień to kolejna okazja, by zainteresować odbiorców. Kupować będą przede wszystkim mężczyźni – dla swoich wybranek, matek, sióstr, przyjaciółek. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotować się na to wydarzenie i jak najlepiej je wykorzystać.

Popularność Dnia Kobiet i sposoby dotarcia do grupy odbiorczej

Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku aż 94% Polaków obchodziło Dzień Kobiet. Jest to większa liczba niż w przypadku Walentynek. Z kolei zgodnie z badaniami Providenta 84% mężczyzn planuje kupić komuś prezent na tę okazję. Przedziały cenowe wahają się od 60 do nawet 300 zł. Średnia kwota, jaką chcą przeznaczyć na podarunek, wynosi jednak 80 zł. Jednymi z najczęstszych pomysłów w 2021 roku były: dzień w SPA bądź masaż, sesja zdjęciowa oraz lekcje makijażu. Jak dostosować funkcjonowanie swojego sklepu internetowego na Dzień Kobiet? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, do kogo kierujesz swoją ofertę. Konsumenci płci męskiej kierują się nieco innymi wytycznymi niż klientki. Szukają konkretnych informacji o produktach i usługach, nierzadko decydując się na pierwszy towar, który spełni ich oczekiwania, dlatego warto zadbać o odpowiednie CTA (Call to Action). Pamiętaj też, że mężczyźni częściej korzystają z aplikacji mobilnych, zwracają uwagę na opis sklepu i cenią sobie rekomendacje.

Jak rozplanować swoje kampanie?

Dobrze, a co z datami? Kiedy zacząć działać? Najlepiej już kilka dni przed, żeby zdążyć wszystko dokładnie rozplanować. Jeżeli prowadzisz sklep online z odzieżą damską, nie możesz przegapić Dnia Kobiet. Tę okazję z pewnością warto uczcić rabatem, najlepiej 20- czy 30-procentowym. Co ważne, może on obejmować całą kolekcję albo poszczególne kategorie – np. sukienki albo bluzki. Dobrze, aby do Dnia Kobiet w sklepie debiutowały pierwsze wiosenne kolekcje. W marcu największą popularnością będą cieszyły się wiosenne sukienki i okrycia wierzchnie oraz cieńsze swetry. Zadbaj o to, by mieć w e-sklepie dużo modnych nowości! Obniżki powinny trwać przez cały wtorek, 8 marca. Jeżeli chodzi o kampanię na Facebooku, powinieneś zacząć ją planować kilka dni przed. Chodzi o to, żeby w tym gorącym okresie portal zdążył ją zweryfikować. Odpowiednie bannery zamieść w dniu startu, postaw też na 3 czy 4 posty w social mediach. Zainteresuj swoich odbiorców interesującymi treściami, najlepiej silnie oddziałującymi na emocje.

Dodatkowe działania na Dzień Kobiet

Jeżeli chodzi o dodatkowe sposoby na zwiększenie ruchu w swoim e-sklepie, możesz umieścić informację o rabatach na stronie głównej, w okienku pop-up. Przygotuj też poradnik prezentowy, w którym pomożesz niezdecydowanym klientom podjąć decyzję. Znakomitym pomysłem okażą się również specjalne zestawy na Dzień Kobiet oraz różnego rodzaju konkursy. Warto przy tym stworzyć specjalny hasztag i namawiać swoich klientów, by go rozpowszechniali. W ten sposób dotrzesz do większej liczby odbiorców. Możesz także zdecydować się na e-mail marketing, poprzez który zachęcisz poszczególne osoby do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Przyda Ci się też odpowiednie targetowanie, z podziałem na płeć. Pamiętaj, że nie tylko mężczyźni chcą kupować prezenty na Dzień Kobiet. Potencjalnych klientów przyciągnie też darmowa dostawa i gwarancja dostawy na czas.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...