Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Polskie firmy i sklepy rezygnują z rosyjskich produktów i usług

Środa, 2 Marzec 2022

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

Rossmann wydaje oświadczenie

Mija już prawie tydzień od pierwszego ataku Rosji na Ukrainę. Polacy organizują zbiórki, angażują się w pomoc, a polskie firmy masowo rezygnują z rosyjskich produktów oraz usług. Dobrym przykładem może być Rossmann, który w poniedziałek wydał oświadczenie, że nie zamierza w żaden sposób zasilać budżetu Rosji, tym samym wycofując ze swoich drogerii 52 artykuły wyprodukowane w tym kraju oraz 101 artykułów polskiego dystrybutora.

Ze współpracy z Rosją wycofują się sieci sklepów spożywczych

Wycofać się ze współpracy postanowiły także różne sieci sklepów: Topaz, Netto, Stokrotka, Polo, Biedronka. Te firmy angażują się też w pomoc. Netto zajęło się organizacją pomocy rzeczowej, zbierając koce, ręczniki, kołdry i inne produkty. Z kolei Stokrotka przekazuje towary na cele charytatywne. Wiemy też, że InPost podjął ważną decyzję: nie będzie więcej kupować od rosyjskich i białoruskich firm.

Rosyjskie spółki w Polsce

Izba Gospodarczo Handlowa Rynku Spożywczego (IGHRS) nawołuje do zerwania wszystkich stosunków biznesowych z podmiotami gospodarczymi zarejestrowanymi na terytorium Rosji oraz Białorusi. Radziła również, by Polacy zwracali uwagę na kody kreskowe wybranych produktów. Polski kod to 590, natomiast rosyjskie i białoruskie: od 460 do 469 i od 481. Wśród marek, które posiadają rosyjski kapitał, znajdują się: Kaspersky Lab, Telegram, Oodji czy Outpost. Obecnie w Polsce działają 982 spółki, w których jednym z udziałowców jest rosyjska firma czy osoba fizyczna z rosyjskim obywatelstwem. Pojawił się też pomysł, by rosyjskie produkty były specjalnie oznaczane.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...