Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Polskie firmy i sklepy rezygnują z rosyjskich produktów i usług

2022.03.02

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

Rossmann wydaje oświadczenie

Mija już prawie tydzień od pierwszego ataku Rosji na Ukrainę. Polacy organizują zbiórki, angażują się w pomoc, a polskie firmy masowo rezygnują z rosyjskich produktów oraz usług. Dobrym przykładem może być Rossmann, który w poniedziałek wydał oświadczenie, że nie zamierza w żaden sposób zasilać budżetu Rosji, tym samym wycofując ze swoich drogerii 52 artykuły wyprodukowane w tym kraju oraz 101 artykułów polskiego dystrybutora.

Ze współpracy z Rosją wycofują się sieci sklepów spożywczych

Wycofać się ze współpracy postanowiły także różne sieci sklepów: Topaz, Netto, Stokrotka, Polo, Biedronka. Te firmy angażują się też w pomoc. Netto zajęło się organizacją pomocy rzeczowej, zbierając koce, ręczniki, kołdry i inne produkty. Z kolei Stokrotka przekazuje towary na cele charytatywne. Wiemy też, że InPost podjął ważną decyzję: nie będzie więcej kupować od rosyjskich i białoruskich firm.

Rosyjskie spółki w Polsce

Izba Gospodarczo Handlowa Rynku Spożywczego (IGHRS) nawołuje do zerwania wszystkich stosunków biznesowych z podmiotami gospodarczymi zarejestrowanymi na terytorium Rosji oraz Białorusi. Radziła również, by Polacy zwracali uwagę na kody kreskowe wybranych produktów. Polski kod to 590, natomiast rosyjskie i białoruskie: od 460 do 469 i od 481. Wśród marek, które posiadają rosyjski kapitał, znajdują się: Kaspersky Lab, Telegram, Oodji czy Outpost. Obecnie w Polsce działają 982 spółki, w których jednym z udziałowców jest rosyjska firma czy osoba fizyczna z rosyjskim obywatelstwem. Pojawił się też pomysł, by rosyjskie produkty były specjalnie oznaczane.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...