Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Polskie firmy i sklepy rezygnują z rosyjskich produktów i usług

2022.03.02

Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.

Rossmann wydaje oświadczenie

Mija już prawie tydzień od pierwszego ataku Rosji na Ukrainę. Polacy organizują zbiórki, angażują się w pomoc, a polskie firmy masowo rezygnują z rosyjskich produktów oraz usług. Dobrym przykładem może być Rossmann, który w poniedziałek wydał oświadczenie, że nie zamierza w żaden sposób zasilać budżetu Rosji, tym samym wycofując ze swoich drogerii 52 artykuły wyprodukowane w tym kraju oraz 101 artykułów polskiego dystrybutora.

Ze współpracy z Rosją wycofują się sieci sklepów spożywczych

Wycofać się ze współpracy postanowiły także różne sieci sklepów: Topaz, Netto, Stokrotka, Polo, Biedronka. Te firmy angażują się też w pomoc. Netto zajęło się organizacją pomocy rzeczowej, zbierając koce, ręczniki, kołdry i inne produkty. Z kolei Stokrotka przekazuje towary na cele charytatywne. Wiemy też, że InPost podjął ważną decyzję: nie będzie więcej kupować od rosyjskich i białoruskich firm.

Rosyjskie spółki w Polsce

Izba Gospodarczo Handlowa Rynku Spożywczego (IGHRS) nawołuje do zerwania wszystkich stosunków biznesowych z podmiotami gospodarczymi zarejestrowanymi na terytorium Rosji oraz Białorusi. Radziła również, by Polacy zwracali uwagę na kody kreskowe wybranych produktów. Polski kod to 590, natomiast rosyjskie i białoruskie: od 460 do 469 i od 481. Wśród marek, które posiadają rosyjski kapitał, znajdują się: Kaspersky Lab, Telegram, Oodji czy Outpost. Obecnie w Polsce działają 982 spółki, w których jednym z udziałowców jest rosyjska firma czy osoba fizyczna z rosyjskim obywatelstwem. Pojawił się też pomysł, by rosyjskie produkty były specjalnie oznaczane.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...