Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Coraz więcej firm bojkotuje rosyjski rynek

2022.03.04

Mijają kolejne dni konfliktu na wschodzie i coraz więcej firm rezygnuje ze swojej działalności w Rosji bądź wycofuje rosyjskie produkty. Może to przynieść katastrofalne skutki dla tamtejszej gospodarki – wystarczy spojrzeć na kurs rubla. Zostały nałożone również oficjalne sankcje.

Oficjalne i nieoficjalne sankcje

W Rosji zamrożono aktywa banku centralnego i zablokowano transakcje zagraniczne – to jedne z uprawomocnionych sankcji. Cały czas rośnie też liczba marek, które postanowiły utrudnić agresorowi rozwój gospodarczy. Mówimy tutaj zarówno o firmach-gigantach, jak i mniejszych działalnościach. Z kolei polskie sklepy wycofują rosyjskie oraz białoruskie produkty ze swojej oferty. Poniżej wymieniamy część z nich.

Marki, które zdecydowały się zrezygnować ze współpracy z Rosją

Lista firm, które postanowiły zbojkotować rosyjski rynek, bez przerwy się powiększa. Na razie możemy mówić o mniej więcej 70 markach. Wśród nich znalazły się przedsiębiorstwa technologiczne –  Apple, AMD, Dell, Ericsson, Microsoft, Lenovo czy Intel; producenci samochodów i innych pojazdów ­­– Audi, BMW, Chevrolet, Cadillac, Jaguar czy Mercedes; serwisy społecznościowe i aplikacje – Facebook, Instagram, Snapchat; firmy kurierskie – DHL, FedEx, UPS; marki odzieżowe – H&M, Adidas, Nike; festiwale – Eurowizja, Cannes; marki związane z przemysłem filmowym – Megogo, Netflix, Sony Pictures, Paramount.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...