Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Coraz więcej firm bojkotuje rosyjski rynek

Piątek, 4 Marzec 2022

Mijają kolejne dni konfliktu na wschodzie i coraz więcej firm rezygnuje ze swojej działalności w Rosji bądź wycofuje rosyjskie produkty. Może to przynieść katastrofalne skutki dla tamtejszej gospodarki – wystarczy spojrzeć na kurs rubla. Zostały nałożone również oficjalne sankcje.

Oficjalne i nieoficjalne sankcje

W Rosji zamrożono aktywa banku centralnego i zablokowano transakcje zagraniczne – to jedne z uprawomocnionych sankcji. Cały czas rośnie też liczba marek, które postanowiły utrudnić agresorowi rozwój gospodarczy. Mówimy tutaj zarówno o firmach-gigantach, jak i mniejszych działalnościach. Z kolei polskie sklepy wycofują rosyjskie oraz białoruskie produkty ze swojej oferty. Poniżej wymieniamy część z nich.

Marki, które zdecydowały się zrezygnować ze współpracy z Rosją

Lista firm, które postanowiły zbojkotować rosyjski rynek, bez przerwy się powiększa. Na razie możemy mówić o mniej więcej 70 markach. Wśród nich znalazły się przedsiębiorstwa technologiczne –  Apple, AMD, Dell, Ericsson, Microsoft, Lenovo czy Intel; producenci samochodów i innych pojazdów ­­– Audi, BMW, Chevrolet, Cadillac, Jaguar czy Mercedes; serwisy społecznościowe i aplikacje – Facebook, Instagram, Snapchat; firmy kurierskie – DHL, FedEx, UPS; marki odzieżowe – H&M, Adidas, Nike; festiwale – Eurowizja, Cannes; marki związane z przemysłem filmowym – Megogo, Netflix, Sony Pictures, Paramount.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...