Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Coraz więcej firm bojkotuje rosyjski rynek

2022.03.04

Mijają kolejne dni konfliktu na wschodzie i coraz więcej firm rezygnuje ze swojej działalności w Rosji bądź wycofuje rosyjskie produkty. Może to przynieść katastrofalne skutki dla tamtejszej gospodarki – wystarczy spojrzeć na kurs rubla. Zostały nałożone również oficjalne sankcje.

Oficjalne i nieoficjalne sankcje

W Rosji zamrożono aktywa banku centralnego i zablokowano transakcje zagraniczne – to jedne z uprawomocnionych sankcji. Cały czas rośnie też liczba marek, które postanowiły utrudnić agresorowi rozwój gospodarczy. Mówimy tutaj zarówno o firmach-gigantach, jak i mniejszych działalnościach. Z kolei polskie sklepy wycofują rosyjskie oraz białoruskie produkty ze swojej oferty. Poniżej wymieniamy część z nich.

Marki, które zdecydowały się zrezygnować ze współpracy z Rosją

Lista firm, które postanowiły zbojkotować rosyjski rynek, bez przerwy się powiększa. Na razie możemy mówić o mniej więcej 70 markach. Wśród nich znalazły się przedsiębiorstwa technologiczne –  Apple, AMD, Dell, Ericsson, Microsoft, Lenovo czy Intel; producenci samochodów i innych pojazdów ­­– Audi, BMW, Chevrolet, Cadillac, Jaguar czy Mercedes; serwisy społecznościowe i aplikacje – Facebook, Instagram, Snapchat; firmy kurierskie – DHL, FedEx, UPS; marki odzieżowe – H&M, Adidas, Nike; festiwale – Eurowizja, Cannes; marki związane z przemysłem filmowym – Megogo, Netflix, Sony Pictures, Paramount.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...