Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 25.10 - 29.10

2021.11.01

W tym tygodniu pisaliśmy o akcie oskarżenia wobec dwóch gigantów: Facebooka i Google. Oprócz tego, donieśliśmy, co wiemy o „metawersum” Marka Zuckerberga. Podzieliliśmy się rewelacjami na temat dostępności Amazona Prime i zmianach na Instagramie. W Strefie Wiedzy pojawił się artykuł na temat tajemnic Facebooka. Wiemy też, że na Messengerze można już kupić obuwie od Kuboty, a New Balance szykuje nową aplikację mobilną. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajmie się internetowymi scamerami, a Wschodni Akcelerator Biznesu współpracuje z Kulczyk Inwestments. W Ecomersach Basic radziliśmy, jak ruszyć ze sklepem internetowym.

Akt oskarżenia wobec Facebooka i Google - więcej szczegółów

W piątek, 22 października b.r., zostały ujawnione dokumenty sądowe dotyczące rzekomej zmowy między dwoma gigantami: Google i Facebookiem. Firmy zostały oskarżone o nieuczciwą współpracę związaną z przetargami reklamowymi.

https://ecomersy.pl/akt-oskarzenia-wobec-facebooka-i-google-ujawniony

Data urodzenia niedługo będzie konieczna na Instagramie

Już niebawem na Instagramie nie będzie można ukrywać swojego wieku. Ze względów bezpieczeństwa aplikacja zacznie prosić wszystkich o uzupełnienie daty urodzenia. Trzeba będzie to zrobić, żeby dalej korzystać z serwisu.

https://ecomersy.pl/data-urodzenia-niedlugo-bedzie-konieczna-na-instagramie

Amazon Prime już jest dostępny w Polsce

Amazon Prime jest już dostępny dla polskich użytkowników. Wiąże się to z wieloma profitami. Członkowie mogą korzystać z darmowych i ekspresowych dostaw swoich zamówień oraz dostępu do platformy streamingowej, na której znajduje się mnóstwo filmów, seriali i gier.

https://ecomersy.pl/amazon-prime-juz-jest-dostepny-w-polsce

Obuwie od Kuboty możesz kupić przez Messengera

Jeżeli chcesz kupić klapki marki Kubota, już teraz możesz zapłacić za nie blikiem w aplikacji Messenger. Producent obuwia skorzystał z rozwiązania opracowanego przez Tpay i Kodę – nowego systemu operacyjnego do płatności w chatbocie.

https://ecomersy.pl/obuwie-od-kuboty-mozesz-kupic-przez-messengera

Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?

Co tak naprawdę wiemy o funkcjonowaniu Facebooka? Cały czas jesteśmy zasypywani wiadomościami o nowościach i aktualizacjach, jednak od jakiegoś czasu można odnieść wrażenie, że sposób działania platformy pozostaje ukryty za mgłą. Czy rzeczywiście jest tak, że Facebook wie o nas wszystko, a my o nim właściwie nic? Warto pochylić się nad kilkoma kwestiami.

https://ecomersy.pl/tajemnice-facebooka-co-portal-ukrywa-przed-uzytkownikami

New Balance rozszerza program lojalnościowy o aplikację mobilną

New Balance, popularna firma istniejąca na rynku od ponad 100 lat, to kolejna marka, która oferuje swoim klientom dostęp do aplikacji mobilnej. Wynika to głównie z chęci sprostania potrzebom odbiorców: ich częstym nawykiem jest sprawdzanie promocji oraz rabatów przed odwiedzeniem sklepu.

https://ecomersy.pl/new-balance-rozszerza-program-lojalnosciowy-o-aplikacje-mobilna

UOKiK na tropie internetowych scamerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów coraz uważniej przygląda się działaniom influencerów. Najpierw na celowniku znalazły się kryptoreklamy, teraz – scam, czyli oszustwa polegające na zdobyciu czyjegoś zaufania i wyłudzeniu pieniędzy.

https://ecomersy.pl/uokik-na-tropie-internetowych-scamerow

Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”

W czwartek podczas Facebook Content Mark Zuckerberg podzielił się ze światem wizją „metawersum” – Internetu VR, w którym wirtualna rzeczywistość ma jeszcze ściślej współgrać z realnym życiem. Spółka, do której należy Facebook zmieni nazwę na Meta, natomiast sam portal społecznościowy będzie funkcjonował pod tym samym brandem, co dotychczas.

https://ecomersy.pl/facebook-meta-mark-zuckerberg-przedstawil-wizje-metawersum

Wschodni Akcelerator Biznesu już współpracuje z Kulczyk Investments

Wschodni Akcelerator Biznesu to projekt, który pomaga startupom w rozwoju i pozyskiwaniu dofinansowań. O jego sukcesach jest coraz głośniej, nic więc dziwnego, że wzbudza zainteresowanie w kręgu inwestorów. Ostatnio jego przedstawiciele podpisali list intencyjny dotyczący współpracy z InCredibles Sebastiana Kulczyka.

https://ecomersy.pl/wschodni-akcelerator-biznesu-juz-wspolpracuje-z-kulczyk-investments

Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?

Polski rynek e-commerce kryje w sobie mnóstwo możliwości. Coraz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę. Jeżeli Ty również widzisz w nim ogromny potencjał i myślisz nad założeniem własnego sklepu internetowego, zostań z nami! W dzisiejszym artykule znajdziesz podstawowe informacje, które pozwolą Ci ułożyć sobie wszystko w głowie.

https://ecomersy.pl/sklep-internetowy-jak-zaczac

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...