Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”

Czwartek, 28 Październik 2021

W czwartek podczas Facebook Content Mark Zuckerberg podzielił się ze światem wizją „metawersum” – Internetu VR, w którym wirtualna rzeczywistość ma jeszcze ściślej współgrać z realnym życiem. Spółka, do której należy Facebook zmieni nazwę na Meta, natomiast sam portal społecznościowy będzie funkcjonował pod tym samym brandem, co dotychczas.

Facebook nie zmieni się w Meta

Czwartkowa konferencja Facebook Content odbiła się szerokim echem w social mediach. Mark Zuckerberg przedstawił na niej wizję Internetu przyszłości w VR, który stanie się następcą sieci jaką znamy. Do tego jeszcze daleka droga, leader Facebooka przedstawił jednak przedsmak rewolucji. Poinformował  również, że firma zmienia nazwę na Meta po to, by nie być tak bardzo kojarzoną z Facebookiem. Popularna aplikacja będzie ściśle związana z „metawersum”, jednak nie przejdzie rebrandingu.


Przeczytaj też: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?


Jak będzie wyglądać metaversum?

Mark Zuckerberg zaprezentował osobom uczestniczącym w konferencji wizję przyszłości. Spotkał się w „metawersum” ze swoimi znajomymi, których reprezentowały awatary. Co więcej, wszystko odbywało się w pokoju stylizowanym na statek kosmiczny, podczas gdy szef Facebooka cały czas był realnie obecny na konferencji. „Metawersum” ma pozwolić na przeniesienie do świata wirtualnego wszystkich codziennych czynności, zaczynając na pracy, a  kończąc na zabawie. Podstawowe narzędzia „metawersum” są już gotowe. Projekt ma być dynamicznie rozwijany w następnych latach.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...