Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”

2021.10.28

W czwartek podczas Facebook Content Mark Zuckerberg podzielił się ze światem wizją „metawersum” – Internetu VR, w którym wirtualna rzeczywistość ma jeszcze ściślej współgrać z realnym życiem. Spółka, do której należy Facebook zmieni nazwę na Meta, natomiast sam portal społecznościowy będzie funkcjonował pod tym samym brandem, co dotychczas.

Facebook nie zmieni się w Meta

Czwartkowa konferencja Facebook Content odbiła się szerokim echem w social mediach. Mark Zuckerberg przedstawił na niej wizję Internetu przyszłości w VR, który stanie się następcą sieci jaką znamy. Do tego jeszcze daleka droga, leader Facebooka przedstawił jednak przedsmak rewolucji. Poinformował  również, że firma zmienia nazwę na Meta po to, by nie być tak bardzo kojarzoną z Facebookiem. Popularna aplikacja będzie ściśle związana z „metawersum”, jednak nie przejdzie rebrandingu.


Przeczytaj też: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?


Jak będzie wyglądać metaversum?

Mark Zuckerberg zaprezentował osobom uczestniczącym w konferencji wizję przyszłości. Spotkał się w „metawersum” ze swoimi znajomymi, których reprezentowały awatary. Co więcej, wszystko odbywało się w pokoju stylizowanym na statek kosmiczny, podczas gdy szef Facebooka cały czas był realnie obecny na konferencji. „Metawersum” ma pozwolić na przeniesienie do świata wirtualnego wszystkich codziennych czynności, zaczynając na pracy, a  kończąc na zabawie. Podstawowe narzędzia „metawersum” są już gotowe. Projekt ma być dynamicznie rozwijany w następnych latach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...