Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”

2021.10.28

W czwartek podczas Facebook Content Mark Zuckerberg podzielił się ze światem wizją „metawersum” – Internetu VR, w którym wirtualna rzeczywistość ma jeszcze ściślej współgrać z realnym życiem. Spółka, do której należy Facebook zmieni nazwę na Meta, natomiast sam portal społecznościowy będzie funkcjonował pod tym samym brandem, co dotychczas.

Facebook nie zmieni się w Meta

Czwartkowa konferencja Facebook Content odbiła się szerokim echem w social mediach. Mark Zuckerberg przedstawił na niej wizję Internetu przyszłości w VR, który stanie się następcą sieci jaką znamy. Do tego jeszcze daleka droga, leader Facebooka przedstawił jednak przedsmak rewolucji. Poinformował  również, że firma zmienia nazwę na Meta po to, by nie być tak bardzo kojarzoną z Facebookiem. Popularna aplikacja będzie ściśle związana z „metawersum”, jednak nie przejdzie rebrandingu.


Przeczytaj też: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?


Jak będzie wyglądać metaversum?

Mark Zuckerberg zaprezentował osobom uczestniczącym w konferencji wizję przyszłości. Spotkał się w „metawersum” ze swoimi znajomymi, których reprezentowały awatary. Co więcej, wszystko odbywało się w pokoju stylizowanym na statek kosmiczny, podczas gdy szef Facebooka cały czas był realnie obecny na konferencji. „Metawersum” ma pozwolić na przeniesienie do świata wirtualnego wszystkich codziennych czynności, zaczynając na pracy, a  kończąc na zabawie. Podstawowe narzędzia „metawersum” są już gotowe. Projekt ma być dynamicznie rozwijany w następnych latach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...