Facebook = Meta? Mark Zuckerberg przedstawił wizję „metawersum”
W czwartek podczas Facebook Content Mark Zuckerberg podzielił się ze światem wizją „metawersum” – Internetu VR, w którym wirtualna rzeczywistość ma jeszcze ściślej współgrać z realnym życiem. Spółka, do której należy Facebook zmieni nazwę na Meta, natomiast sam portal społecznościowy będzie funkcjonował pod tym samym brandem, co dotychczas.
Facebook nie zmieni się w Meta
Czwartkowa konferencja Facebook Content odbiła się szerokim echem w social mediach. Mark Zuckerberg przedstawił na niej wizję Internetu przyszłości w VR, który stanie się następcą sieci jaką znamy. Do tego jeszcze daleka droga, leader Facebooka przedstawił jednak przedsmak rewolucji. Poinformował również, że firma zmienia nazwę na Meta po to, by nie być tak bardzo kojarzoną z Facebookiem. Popularna aplikacja będzie ściśle związana z „metawersum”, jednak nie przejdzie rebrandingu.
Przeczytaj też: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?
Jak będzie wyglądać metaversum?
Mark Zuckerberg zaprezentował osobom uczestniczącym w konferencji wizję przyszłości. Spotkał się w „metawersum” ze swoimi znajomymi, których reprezentowały awatary. Co więcej, wszystko odbywało się w pokoju stylizowanym na statek kosmiczny, podczas gdy szef Facebooka cały czas był realnie obecny na konferencji. „Metawersum” ma pozwolić na przeniesienie do świata wirtualnego wszystkich codziennych czynności, zaczynając na pracy, a kończąc na zabawie. Podstawowe narzędzia „metawersum” są już gotowe. Projekt ma być dynamicznie rozwijany w następnych latach.