Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

UOKiK na tropie internetowych scamerów

2021.10.28

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów coraz uważniej przygląda się działaniom influencerów. Najpierw na celowniku znalazły się kryptoreklamy, teraz – scam, czyli oszustwa polegające na zdobyciu czyjegoś zaufania i wyłudzeniu pieniędzy.

Szkodliwe działania influencerów są na językach

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, twierdzi, że do Urzędu zaczęły wpływać skargi na niepokojące praktyki scamerów. Może mieć to związek z niedawnym nagłaśnianiem takich działań przez youtuberów. Ostrzegał przed nimi przede wszystkim Sylwester Wardęga, który zarzucał influencerom sprzedaż chińskich podróbek.


Zobacz też: Influencerzy nie nadążają za pandemią


Najgłośniejsza akcja scamerska w Polsce

Jedną z najbardziej znanych akcji scamerskich z udziałem polskich twórców internetowych była promocja słuchawek HypePods. Miały być tańszym, a jednocześnie tak samo funkcjonalnym zamiennikiem AirPodsów od Apple. Reklamowali je tacy influencerzy, jak Marcin Dubiel, Natsu czy Mini Majk – według nich słuchawki były warte 249 zł. Okazało się jednak, że można je znaleźć na chińskich serwisach sprzedażowych za... 30 zł.

Reklamy niezgodne z prawdą

Odbiorcy zostają wprowadzeni w błąd, ponieważ oferuje się im produkty niskiej jakości reklamowane jako wysokojakościowe. Często również okazuje się, że dany towar w rzeczywistości nie posiada cech, poprzez które był promowany. Chróstny niedawno wypowiadał się na temat szkodliwości tego typu działań i zapowiada dalsze przyglądanie się sprawie.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...