Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

UOKiK na tropie internetowych scamerów

Czwartek, 28 Październik 2021

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów coraz uważniej przygląda się działaniom influencerów. Najpierw na celowniku znalazły się kryptoreklamy, teraz – scam, czyli oszustwa polegające na zdobyciu czyjegoś zaufania i wyłudzeniu pieniędzy.

Szkodliwe działania influencerów są na językach

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, twierdzi, że do Urzędu zaczęły wpływać skargi na niepokojące praktyki scamerów. Może mieć to związek z niedawnym nagłaśnianiem takich działań przez youtuberów. Ostrzegał przed nimi przede wszystkim Sylwester Wardęga, który zarzucał influencerom sprzedaż chińskich podróbek.


Zobacz też: Influencerzy nie nadążają za pandemią


Najgłośniejsza akcja scamerska w Polsce

Jedną z najbardziej znanych akcji scamerskich z udziałem polskich twórców internetowych była promocja słuchawek HypePods. Miały być tańszym, a jednocześnie tak samo funkcjonalnym zamiennikiem AirPodsów od Apple. Reklamowali je tacy influencerzy, jak Marcin Dubiel, Natsu czy Mini Majk – według nich słuchawki były warte 249 zł. Okazało się jednak, że można je znaleźć na chińskich serwisach sprzedażowych za... 30 zł.

Reklamy niezgodne z prawdą

Odbiorcy zostają wprowadzeni w błąd, ponieważ oferuje się im produkty niskiej jakości reklamowane jako wysokojakościowe. Często również okazuje się, że dany towar w rzeczywistości nie posiada cech, poprzez które był promowany. Chróstny niedawno wypowiadał się na temat szkodliwości tego typu działań i zapowiada dalsze przyglądanie się sprawie.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...