Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

UOKiK na tropie internetowych scamerów

2021.10.28

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów coraz uważniej przygląda się działaniom influencerów. Najpierw na celowniku znalazły się kryptoreklamy, teraz – scam, czyli oszustwa polegające na zdobyciu czyjegoś zaufania i wyłudzeniu pieniędzy.

Szkodliwe działania influencerów są na językach

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, twierdzi, że do Urzędu zaczęły wpływać skargi na niepokojące praktyki scamerów. Może mieć to związek z niedawnym nagłaśnianiem takich działań przez youtuberów. Ostrzegał przed nimi przede wszystkim Sylwester Wardęga, który zarzucał influencerom sprzedaż chińskich podróbek.


Zobacz też: Influencerzy nie nadążają za pandemią


Najgłośniejsza akcja scamerska w Polsce

Jedną z najbardziej znanych akcji scamerskich z udziałem polskich twórców internetowych była promocja słuchawek HypePods. Miały być tańszym, a jednocześnie tak samo funkcjonalnym zamiennikiem AirPodsów od Apple. Reklamowali je tacy influencerzy, jak Marcin Dubiel, Natsu czy Mini Majk – według nich słuchawki były warte 249 zł. Okazało się jednak, że można je znaleźć na chińskich serwisach sprzedażowych za... 30 zł.

Reklamy niezgodne z prawdą

Odbiorcy zostają wprowadzeni w błąd, ponieważ oferuje się im produkty niskiej jakości reklamowane jako wysokojakościowe. Często również okazuje się, że dany towar w rzeczywistości nie posiada cech, poprzez które był promowany. Chróstny niedawno wypowiadał się na temat szkodliwości tego typu działań i zapowiada dalsze przyglądanie się sprawie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...