Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Influencerzy nie nadążają za pandemią

2021.09.27

Lockdowny, wymuszona zmiana sposobów spędzania czasu, konieczność zachowania dystansu – wszystko to sprawiło, że zaczęliśmy spędzać o wiele więcej czasu w Internecie. Okazuje się też, że potrzebujemy dziś innych treści niż jeszcze przed pandemią. Dotychczasowe strategie promowania produktów i usług przestały skutecznie wpływać na odbiorców. 

Badania wykazują, że lockdowny zwiększyły globalne korzystanie z sieci o 70%, a samych mediów społecznościowych o 61%. Jednocześnie zmieniły się nasze codzienne przyzwyczajenia – zaczęliśmy spędzać w domu o wiele więcej czasu. Przeciążenie przebywaniem w czterech ścianach z dziećmi, edukacja i praca zdalna, izolacja, brak kontaktu z bliskimi, dodatkowy stres, niemożność wyjechania na wakacje – wszystko to wpłynęło na to, jakich treści poszukujemy w social mediach. 

Sprawdzone strategie idą w odstawkę

Wielu influencerów przeoczyło konieczność zmian i traci przez nieskuteczne już działania. Okazuje się, że dotychczas sprawdzające się materiały – zdjęcia z pięknych podróży, kadry z życia w egzotycznych miejscach, ładne ujęcia produktów – zwyczajnie przestały wystarczać. Promowanie produktów i usług przy każdej okazji, bez osadzenia w szerszym kontekście, to coś, czego odbiorcy zaczęli unikać. Ze względu na wymuszone przez okoliczności ograniczenia takie treści zaczęły irytować, zamiast stanowić inspirację. Użytkownicy zaś zaczęli potrzebować czegoś zupełnie innego. 

Dziś rządzi misja

Co się dziś sprawdza na profilach influencerów? Przede wszystkim odbiorcy poszukują materiałów, które wniosą do ich życia coś więcej. Potrzebne są treści edukacyjne, merytoryczne i wspierające. Użytkownicy oczekują od twórców internetowych zajmowania stanowiska w ważnych społecznie kwestiach politycznych, ekologicznych czy ideologicznych. Dlatego marki nawiązujące współpracę z influencerami nie mogą już po prostu promować za pomocą ich kanałów swoich produktów. Potrzebna jest misja, która będzie przyświecać kampanii, zaangażowanie w sprawy społeczne i przekonanie o słuszności swoich działań. 

Influencer i jego zaangażowana społeczność

Influencer staje się dziś jeszcze ważniejszym elementem akcji promocyjnej. Odbiorcą kampanii będzie jego społeczność, a skuteczność promocji zależy od stopnia jej zaangażowania. Ciężar odpowiedzialności za publikowane treści rośnie wraz z zaufaniem odbiorców. Ta z kolei budowana jest na bazie autentyczności, wiedzy, którą dzieli się twórca, i wszystkich innych elementów składających się na jego markę osobistą. Liczba obserwatorów już nie przekłada się na skuteczność kampanii. To dlatego zwyczajne oznaczanie promowanych produktów i usług już nie wystarcza – potrzebna jest wartość dodana, która wniesie coś w życia odbiorców. 

Storytelling i pakiet korzyści

Influencer opowiada dziś historię osnutą wokół marki, a jego osobiste doświadczenia i potrzeby muszą być z nią spójne. Dlatego sukcesem kończą się te wspólne akcje marek i twórców internetowych, które oprócz promocji produktów pociągają za sobą również aktywizm społeczny lub ekologiczny, oferują odbiorcom darmową wiedzę czy angażują w proponowane działania.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...