Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#PrasówkaEcomersy (24.04 -28.04)

2023.05.04

Podzieliliśmy się artykułem na temat SERM i zastanawialiśmy się, jak dbać o korzystne dla sklepu wyniki wyszukiwania. Pisaliśmy, że Allegro Pay Business cieszyło się powodzeniem w 2022 roku oraz że sprzedaż detaliczna w marcu 2023 zwiększyła się w branży e-commerce. Wspominaliśmy, że Grupa LESS koncentruje się na sprzedaży odzieży używanej i że zbliża się Drop Day 2023. Radziliśmy także, jak zwiększyć ruch organiczny na stronie e-sklepu. Informowaliśmy, że Poczta Polska stawia na nowoczesną logistykę i że Meta bada i inwestuje w sztuczną inteligencję. Nasi klienci mogli dowiedzieć się również o tym, że płatności odroczone Klarny pojawiły się w polskim sklepie stacjonarnym i że Poczta Polska stawia na bezetykietowe przesyłki. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat tego, jak bronić się przed atakami trudnych klientów.

Działania SERM. Jak dbać o korzystne dla sklepu wyniki wyszukiwania?

Prowadząc sklep internetowy, musimy zawsze dbać o wizerunek naszej marki. Staramy się to robić na różne sposoby – zdobywając pozytywne opinie od kupujących, tworząc wartościowe treści, oferując profesjonalną obsługę. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że większość użytkowników szuka e-sklepów poprzez wyszukiwarki, mając do nich bardzo duże zaufanie. Czy możemy więc budować atrakcyjny obraz brandu właśnie w wyszukiwarce? Okazuje się, że tak.

https://ecomersy.pl/dzialania-serm-jak-dbac-o-korzystne-dla-sklepu-wyniki-wyszukiwania

Allegro Pay Business cieszy się powodzeniem. Podsumowanie 2022 roku

Allegro Pay Business to narzędzie BNPL (płatności odroczonych), które jest dostępne na platformie Allegro Business. Od 2021 roku platforma współtworzy je wraz z fintechem PragmaGO, cały czas starając się ją jak najbardziej usprawniać – w oparciu o potrzeby przedsiębiorców. Teraz Allegro podsumowuje 2022 rok.

https://ecomersy.pl/allegro-pay-business-cieszy-sie-powodzeniem-podsumowanie-2022-roku

Sprzedaż detaliczna w marcu 2023 – wyraźne wzrosty w branży e-commerce

Z danych udostępnionych przez GUS możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2023 roku była niższa niż w marcu 2022 o 7,3% (wobec wzrostu o 9,6% w ubiegłym roku). Z kolei w porównaniu z lutym br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 14,0%. W okresie styczeń-marzec 2023 sprzedaż zmalała o 3,5% rdr (wobec wzrostu o 9,0% w analogicznym okresie w 2022 roku).

https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-marcu-2023-wzrosty-w-branzy-e-commerce

Grupa LESS koncentruje się na sprzedaży odzieży używanej

Less.store to platforma, na której można sprzedawać i kupować przede wszystkim odzież używaną (a także obuwie, akcesoria czy książki). Zarząd LESS zamierza dalej skupiać się głównie na ubraniach z drugiej ręki.

https://ecomersy.pl/grupa-less-koncentruje-sie-na-sprzedazy-odziezy-uzywanej

Drop Day 2023 coraz bliżej! Co warto wiedzieć?

9 maja 2023 roku odbędzie się największa bezpłatna konferencja o dropshippingu w Polsce – Drop Day. Internetowe wydarzenie zostało zorganizowane przez Sky-Shop.pl, a jednym z patronów medialnych jest portal ecomersy.pl. Już teraz można się na nie zapisać!

https://ecomersy.pl/drop-day-2023-coraz-blizej-co-warto-wiedziec

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie e-sklepu?

Każdy właściciel e-sklepu chce, by jak najwięcej osób odwiedzało jego stronę internetową – bez tego nie sposób stać się rozpoznawalnym w świecie e-commerce. Właśnie dlatego istnieje wiele sposobów, by pozyskać ruch w witrynie. Dzisiaj przyjrzymy się konkretnym środkom służącym wzrostowi ruchu organicznego. Czym on właściwie jest i jak zwiększyć zainteresowanie stroną wśród odbiorców? Podpowiadamy!

https://ecomersy.pl/jak-zwiekszyc-ruch-organiczny-na-stronie-e-sklepu

Poczta Polska stawia na nowoczesną logistykę

Poczta Polska inwestuje w ważny projekt – Architekturę Sieci Logistycznej (ASL). Jego realizacja pozwoli na płynne przekształcanie infrastruktury logistycznej z listowej na paczkową, co należy do kluczowych strategii spółki.

https://ecomersy.pl/poczta-polska-stawia-na-nowoczesna-logistyke

Meta bada i inwestuje w sztuczną inteligencję

Meta pracuje nad ogromnym projektem mającym na celu ulepszenie infrastruktury sztucznej inteligencji. Nakłady na niego rosną o ok. 4 miliardy dolarów na kwartał. Firma publiczne przyznaje, że ma zaległości we wdrażaniu oprogramowania przyjaznego dla AI.

https://ecomersy.pl/metainwestuje-w-sztuczna-inteligencje-a

Płatności odroczone Klarny w polskim sklepie stacjonarnym

Płatności odroczone Klarny pojawią się w sklepach stacjonarnych w Polsce – w pierwszej kolejności z tej usługi będą mogli skorzystać klienci Wojasa, znanej marki obuwniczej. Szwedzki fintech zapowiedział, że w 2023 roku skupi się na rozwijaniu BNPL w naszym kraju.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-klarny-w-polskim-sklepie-stacjonarnym

Nowość dla klientów Poczty Polskiej – bezetykietowe przesyłki

Klienci Poczty Polskiej mogą już wysyłać przesyłki kurierskie Pocztex bez konieczności drukowania specjalnych etykiet nadawczych czy odwiedzania placówek pocztowych. Spółka udostępniła nadania bezetykietowe w sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan czy w Delikatesach Centrum.

https://ecomersy.pl/nowosc-dla-klientow-poczty-polskiej-bezetykietowe-przesylki

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik na ten temat. Zostań z nami na dłużej, aby wszystkiego się dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/trudny-klient-a-prawa-sprzedawcy-jak-bronic-sie-przed-atakiem

Polecamy