Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Sprzedaż detaliczna w marcu 2023 – wyraźne wzrosty w branży e-commerce

2023.04.25

Z danych udostępnionych przez GUS możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2023 roku była niższa niż w marcu 2022 o 7,3% (wobec wzrostu o 9,6% w ubiegłym roku). Z kolei w porównaniu z lutym br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 14,0%. W okresie styczeń-marzec 2023 sprzedaż zmalała o 3,5% rdr (wobec wzrostu o 9,0% w analogicznym okresie w 2022 roku).

Porównanie do marca 2022

W marcu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z marcem 2022 utrzymał się w jednostkach handlujących paliwami stałymi, ciekłymi, gazowymi (o 20,7% wobec wzrostu o 15,5% przed rokiem). Sprzedaż zmniejszyła się również w następujących grupach: pozostałe” (o 18,5%), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 17,8%), „meble, rtv, agd” (o 15,2%). W kategorii „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” zarejestrowano taki sam spadek, jak miesiąc temu (o 4,6%). Wzrost sprzedaży odnotowały jedynie przedsiębiorstwa należące do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 1,7%).

Zestawienie danych z lutego 2023 – większy udział sprzedaży online

W porównaniu do lutego 2023 w marcu br. zarejestrowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących (o 14,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 8,7% w lutym 2023 roku do 8,6% w marcu br. Spadek tego udziału odnotowały firmy należące do kategorii „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 26,3% przed miesiącem do 25,6%). Wzrost udziału odnotowały natomiast jednostki z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 22,1% do 23,0%) oraz „meble, rtv, agd” (z 17,9% do 18,0%).

Źródło zdjęcia: https://twitter.com/GUS_STAT

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...