Dzisiaj mamy: Wtorek, 3 Grudzień 2024

#PrasówkaEcomersy (20.11 - 24.11)

2023.11.26

Pisaliśmy, że w Polsce pojawia się coraz więcej automatów paczkowych, wspominaliśmy także o nowych funkcjach do edycji video na Facebooku i Instagramie. Podzieliliśmy się tekstem na temat 5 zasad rządzących firmowym Facebookiem oraz tekstem o SEO na blogu firmowym. Informowaliśmy o świątecznej kampanii reklamowej Amazona – „Joy is shared” i o burzy w OpenAI, w wyniku której Sam Altman i Greg Brockman zniknęli z firmy. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że pierwsze elektryczne samoloty pojawiły się w DHL Express. Poznaliśmy wyniki nowego badania Santandera na temat korzystania z aplikacji mobilnych e-sklepów przez Polaków i wyniki badania SMSAPI na temat Black Friday. Wymieniliśmy także top dostawców na Promo Show 2024. Pisaliśmy o sprzedaży detalicznej w październiku 2023 i o wzrostach w e-commerce. Wspominaliśmy o wynikach finansowych i planach na przyszłość firmy Comperia.pl SA i o wzrostach Poczty Polskiej w okresie przedświątecznym. Pisaliśmy, że Vistula stawia na NFT i wprowadza nowe produkty, ostrzegaliśmy równiez przed oszustwami w sieci w okresie przed Black Friday. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat tego, jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB.

Coraz więcej automatów paczkowych Orlenu w Polsce

Orlen informuje, że w ramach własnej sieci logistycznej uruchomił do tej pory 4 tys. automatów paczkowych. Koncern chwali się, że w ciągu dwóch lat dwukrotnie zwiększył liczbę tego typu maszyn, jednak jest to efektem ich niskiej bazy.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-automatow-paczkowych-orlenu-w-polsce

Nowe funkcje do edycji video na Facebooku i Instagramie

W czwartek firma Meta uruchomiła dwie nowe do edycji wideo, które można wykorzystać do publikowania treści na Instagramie lub Facebooku. Są one oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.

https://ecomersy.pl/nowe-funkcje-do-edycji-video-na-facebooku-i-instagramie

5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach? Przedstawiamy pięć najważniejszych zasad rządzących firmowym Facebookiem – zobacz, co dokładnie mamy na myśli!

https://ecomersy.pl/5-zasad-rzadzacych-firmowym-facebookiem

Świąteczna kampania reklamowa Amazona – „Joy is shared”

Nowa świąteczna reklama Amazona jest już dostępna! Gigant e-commerce rozpoczął globalną kampanię marketingową pt. „Joy is shared”, w której możemy usłyszeć instrumentalną wersję utworu The Beatles „In my Life”.

https://ecomersy.pl/swiateczna-kampania-reklamowa-amazona-joy-is-shared

Burza w OpenAI – Sam Altman i Greg Brockman zniknęli z firmy

Sam Altman – współzałożyciel i dyrektor generalny OpenAI (twórcy ChatuGPT) – został wyrzucony z firmy. Po tym incydencie Greg Brockman (współzałożyciel i prezes OpenAI) ogłosił, że rezygnuje z powodu usunięcia Altmana.

https://ecomersy.pl/burza-w-openai-sam-altman-i-greg-brockman-znikneli-z-firmy

Pierwsze elektryczne samoloty w DHL Express

DHL Express, firma kurierska oferująca usługi dla przesyłek międzynarodowych i obsługująca ekspresowe przesyłki lotnicze, zamówiła dwanaście w pełni elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które są dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe maszyny tego typu.

https://ecomersy.pl/pierwsze-elektryczne-samoloty-w-dhl-express

Dlaczego Polacy korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów? Nowe badanie Santandera

Z badania „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” Santander Consumer Banku wynika, że 21% polskich e-konsumentów używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu. Najczęściej robią to w celu sprawdzenia dostępności konkretnego produktu. Raport pokazuje także, jakie są największe udogodnienia dotyczące korzystania z takich aplikacji.

https://ecomersy.pl/dlaczego-polacy-korzystaja-z-aplikacji-mobilnych-e-sklepow-nowe-badanie-santandera

Top dostawcy na Promo Show 2024

Czołowi polscy oraz zagraniczni dostawcy potwierdzili swój udział w kolejnej edycji Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW 2024. V edycja wydarzenia odbędzie się 14-15 lutego 2024 r. w samym centrum stolicy, w EXPO XXI Warszawa.

https://ecomersy.pl/top-dostawcy-na-promo-show-2024

Sprzedaż detaliczna w październiku 2023 – wzrosty w e-commerce

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2023 roku była wyższa niż przed rokiem o 2,8% (wobec wzrostu o 0,7% w październiku 2022). W porównaniu z wrześniem 2023 odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 3,2%. W okresie styczeń-październik 2023 sprzedaż zmalała rdr. o 2,6% (w 2022 roku był to wzrost o 6,0%). W październiku zarejestrowano także wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących – o 13,4%.

https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-pazdzierniku-2023-wzrosty-w-e-commerce

Coraz więcej osób kupuje na Black Friday. Nowe badanie SMSAPI

Tegoroczna edycja badania SMSAPI wyraźnie pokazuje, że zwiększa się odsetek klientów zainteresowanych promocjami na Black Friday. Znaczna część respondentów zwraca uwagę na najniższą cenę z ostatnich 30 dni, wykorzystując możliwość weryfikacji promocji, którą daje dyrektywa Omnibus.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-osob-kupuje-na-black-friday-nowe-badanie-smsapi

Comperia.pl SA – wyniki finansowe i plany na przyszłość

Grupa Comperia.pl SA – właściciel pierwszej polskiej porównywarki produktów finansowych – może pochwalić się sukcesami, zamykając trzeci kwartał z przychodami w wysokości 32,6 mln zł. Firma inwestuje też w rozwój segmentu e-commerce.

https://ecomersy.pl/comperiapl-sa-wyniki-finansowe-i-plany-na-przyszlosc

SEO na blogu firmowym. Jak zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę?

Content marketing odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu sklepu internetowego, szczególnie jeżeli zależy Ci na odpowiednich strategiach SEO i zwiększaniu widoczności w wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów marketingu treści jest blog firmowy. To nie tylko przestrzeń do dzielenia się wiedzą czy inspiracjami, ale także potężne narzędzie, które służy budowaniu wizerunku marki w sieci i lepszej optymalizacji. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat i twórz atrakcyjny, efektywny content!

https://ecomersy.pl/seo-na-blogu-firmowym-jak-zoptymalizowac-tekst-pod-wyszukiwarke

Vistula stawia na NFT i wprowadza nowe produkty

W najnowszym concept store marki Vistula w Warszawie (Westfield Mokotów) pojawiło się ok. 150 wyjątkowych produktów, oznaczonych wirtualnymi metkami NFT. Są one dostępne wyłącznie dla klientów, którzy odwiedzą ten salon. Projekt zrealizowano we współpracy z Go2NFT, wiodącym dostawcą korporacyjnych tokenów dla branży modowej w Polsce.

https://ecomersy.pl/vistula-stawia-na-nft-i-wprowadza-nowe-produkty

Poczta Polska ze znacznymi wzrostami w okresie przedświątecznym

W Poczcie Polskiej rozpoczął się już szczyt świąteczny – w pierwszej połowie listopada br. spółka obsłużyła o 35% więcej przesyłek niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne inwestycje logistyczne już przynoszą efekty.

https://ecomersy.pl/poczta-polska-ze-znacznymi-wzrostami-w-okresie-przedswiatecznym

Coraz więcej oszustw w sieci przed Black Friday. Jak nie paść ofiarą cyberprzestępców?

CSIRT NASK ostrzega przed fałszywymi sklepami internetowymi, które oferują bardzo duże zniżki, niezwykłe okazje czy oferty limitowane czasowo. W okresie Black Friday i Cyber Monday pojawia się ich coraz więcej, dlatego Ministerstwo Cyfryzacji i NASK przygotowały nowy spot ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-oszustw-w-sieci-przed-black-friday-jak-nie-pasc-ofiara-cyberprzestepcow

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne reakcje pod publikowanymi postami? W tym artykule przyjrzymy się kilku strategiom, które mogą pomóc Ci zwiększyć liczbę lajków na Twoim firmowym profilu na Facebooku. Gotowy, aby zacząć?

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-104-jak-zdobywac-lajki-na-firmowym-profilu-fb

Polecamy