Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Burza w OpenAI – Sam Altman i Greg Brockman zniknęli z firmy

2023.11.21

Sam Altman – współzałożyciel i dyrektor generalny OpenAI (twórcy ChatuGPT) – został wyrzucony z firmy. Po tym incydencie Greg Brockman (współzałożyciel i prezes OpenAI) ogłosił, że rezygnuje z powodu usunięcia Altmana.

Konflikt w OpenAI

O odejściu Sama Altmana z OpenAI pracownicy dowiedzieli się w tym samym czasie, co reszta świata. Po godzinie 12.30 czasu amerykańskiego firma wydała oświadczenie, że zastąpiła go CTO Mira Murati. Mniej więcej godzinę później Greg Brockman powiadomił Internet o swojej rezygnacji. Poinformował w e-mailu, a także na platformie X, że zrobił to ze względu na „dzisiejsze wiadomości”. Z oświadczenia OpenAI wynika, że Brockman został wcześniej usunięty ze stanowiska prezesa.

Przyszłość w Microsofcie

Osoby wewnątrz OpenAI i Microsoft zgodziły się, że było to nagłe i niespodziewane posunięcie. Microsoft twierdzi jednak, że popiera nowego lidera swojego partnera. Wiemy też, że Sam Altman nie wróci do OpenAI – będzie kierować zespołem badawczym zajmującym się zaawansowaną sztuczną inteligencją w Microsofcie. Greg Brockman również dołączy do firmy Microsoft.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...