Dzisiaj mamy: Sobota, 27 Kwiecień 2024

Dlaczego Polacy korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów? Nowe badanie Santandera

2023.11.22

Z badania „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” Santander Consumer Banku wynika, że 21% polskich e-konsumentów używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu. Najczęściej robią to w celu sprawdzenia dostępności konkretnego produktu. Raport pokazuje także, jakie są największe udogodnienia dotyczące korzystania z takich aplikacji.

Jak często używamy aplikacji mobilnych do zakupów?

Aplikacji mobilnych e-sklepów Polacy używają kilka razy w tygodniu – tę odpowiedź najczęściej wybierały osoby w średnim wieku, w przedziale od 40 do 49 lat (26%), mieszkające na wsi (25%) oraz zarabiające 7000 zł netto lub więcej (28%). 21% ankietowanych wskazało, że korzysta z takich aplikacji raz w tygodniu. Co szósty respondent używa ich kilkukrotnie w ciągu miesiąca (18%). Jedynie 11% badanych przyznało, że nie zagląda do nich w ogóle.

W jakim celu Polacy używają aplikacji?

Z badania Santander Consumer Banku możemy się też dowiedzieć, w jakim celu Polacy korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów. 56% odwiedza je po to, by sprawdzić dostępność konkretnego produktu, 52% poszukuje kodów rabatowych, a 45% śledzi swoje zamówienia. Jeżeli chodzi o największe udogodnienia takiego rozwiązania, e-konsumenci najczęściej wskazują na szybkość i wygodę (62%), możliwość kupowania produktów i usług bez wychodzenia z domu (59%) oraz dostępność asortymentu w każdej chwili (50%).

Wady takich aplikacji i najczęściej wybierane produkty

Ankietowani zwracają też uwagę na wady aplikacji mobilnych sklepów internetowych. Polakom przeszkadzają ciągłe powiadomienia (35%), problemy techniczne (31%), konieczność ciągłych aktualizacji (24%) i zajmowanie dużej ilości pamięci (24%). Zgodnie z badaniem „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” polscy konsumenci najczęściej korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów z branży odzieżowej lub obuwniczej (57%) – była to najpopularniejsza odpowiedź wśród osób w wieku 18-29 (73%), mieszkańców małych miast (64%) i zarabiających od 3000 do 3999 zł netto (62%).

Polecamy