Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

Coraz więcej osób kupuje na Black Friday. Nowe badanie SMSAPI

2023.11.23

Tegoroczna edycja badania SMSAPI wyraźnie pokazuje, że zwiększa się odsetek klientów zainteresowanych promocjami na Black Friday. Znaczna część respondentów zwraca uwagę na najniższą cenę z ostatnich 30 dni, wykorzystując możliwość weryfikacji promocji, którą daje dyrektywa Omnibus.

Sprawdzanie najniżej ceny z 30 dni przed obniżką

61% badanych deklaruje, że zamierza skorzystać z tegorocznych przecen z okazji Black Friday – w zeszłym roku było to 56% respondentów. 31% konsumentów uzależnia swoją decyzję od tego, jak korzystne będą oferty. W sprawdzeniu prawdziwości promocji ma pomóc dyrektywa Omnibus. Aż 84% badanych zauważyło, że przy przecenionych produktach pojawia się informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką. Prawie 70% zrezygnowało z zakupu, gdy okazywało się, że aktualna cena jest wyższa od najniższej z ostatnich 30 dni.

Black Friday – sposób na uniknięcie inflacji?

W 2023 roku zwiększył się odsetek respondentów, którzy odwlekają zakupy do okresu listopadowych promocji, licząc na korzystniejsze oferty. Obecnie jest to niemal 70% ankietowanych, a w zeszłym roku było to 61%. 44% konsumentów uważa, że w ten sposób uda im się uniknąć skutków inflacji przy zakupach świątecznych. Do najpopularniejszych kategorii zakupowych należą: odzież i obuwie (76%), sprzęt RTV i elektronika (57%) oraz kosmetyki (52%) – podobnie jak w 2022 roku. Ponad połowa badanych zdobywa informacje na temat przecen z mediów społecznościowych (54%) lub bezpośrednio ze strony sklepu (56%).

Polecamy