#PrasówkaEcomersy (20.02 - 24.02)
Pisaliśmy o współpracy Poczty Polskiej i Grupy Eurocash oraz o własnym sklepie internetowym InPostu, outofthebox.pl. Wspominaliśmy również o współpracy Allegro z Packetą. Opublikowaliśmy artykuł na temat programu lojalnościowego w sklepie internetowym. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że w Polsce coraz trudniej znaleźć pracę w e-commerce – na podstawie raportu Grant Thornton. Podzieliliśmy się raportem GUS na temat sprzedaży detalicznej w styczniu 2023 roku. Pisaliśmy, że Temu, nowy marketplace w USA, bije rekordy popularności oraz że Zalando podnosi stawki dla sprzedawców. Ostrzegaliśmy przed dziwnymi powiadomieniami na Facebooku i oszustwami internetowymi. Podzieliliśmy się artykułem na temat aplikacji PWA dla sklepu internetowego. Wspominaliśmy o sukcesie Pocztex Thermo Tracking i o 100 tys. nadań dla Grupy Olmed. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat powiadomień PUSH.
Współpraca Poczty Polskiej i Grupy Eurocash – klienci mają dostęp do nowej opcji
Poczta Polska rozszerza zakres usług związanych z obsługą paczek – wszystko dzięki współpracy z Grupą Eurocash oraz partnerem technologicznym Pointpack. Od lutego 2023 roku klienci mogą nadawać przesyłki w wybranych sklepach sieci Eurocash.
https://ecomersy.pl/wspolpraca-poczty-polskiej-i-grupy-eurocash-klienci-maja-dostep-do-nowej-opcji
InPost z własnym sklepem internetowym – outofthebox.pl
InPost uruchomił własny sklep internetowy – outofthebox.pl. Działa on w Polsce od 4 dni. Można w nim znaleźć różne gadżety z logo marki i nie tylko. Na razie w ofercie widnieje 48 produktów podzielonych na 6 kategorii.
https://ecomersy.pl/inpost-z-wlasnym-sklepem-internetowym-outoftheboxpl
Współpraca Allegro z Packetą. Grupa stawia na rozwój w Czechach
Allegro nawiązało współpracę z kolejnym partnerem – tym razem jest to czeska platforma logistyczna Packeta. Firma ma pozwolić na dostarczanie przesyłek do ponad 9 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych Z-Box w Czechach. Dzięki temu rynek ten stanie się lepiej dostępny dla polskich sprzedawców.
https://ecomersy.pl/wspolpraca-allegro-z-packeta-grupa-stawia-na-rozwoj-w-czechach
EcomersyBasic #66: Program lojalnościowy w sklepie internetowym – czy warto?
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy powinieneś wprowadzić do niego program lojalnościowy? Odpowiedź jest jasna: tak, powinieneś! Jest to strategia, która wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim jednak opiera się na założeniu, że stali klienci są niezwykle cenni i warto szukać sposób, aby zatrzymać ich przy sobie – zamiast ciągłego poszukiwania nowych konsumentów. Zobacz, czego możesz się dowiedzieć na ten temat.
https://ecomersy.pl/program-lojalnosciowy-w-sklepie-internetowym-czy-warto
Początek roku 2023 – w Polsce coraz trudniej znaleźć pracę w e-commerce. Raport Grant Thornton
Zeszły rok był trudny dla wielu Polaków – głównie ze względu na rosnącą inflację. Z problemami mierzą się także przedsiębiorcy. Kwestia ta dotyczy również innych państw Unii Europejskiej, w których nierzadko dochodzi do konieczności zwalniania pracowników. Jak to wygląda w naszym kraju, a przede wszystkim – w branży e-commerce?
Sprzedaż detaliczna w styczniu 2023. Raport GUS
Z danych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2023 roku była niższa niż rok wcześniej o 0,3% (przy wzroście o 10,6% w styczniu 2022 roku). W porównaniu z grudniem 2022 odnotowano zmniejszenie sprzedaży detalicznej o 23,1%.
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-styczniu-2023-raport-gus
Temu – nowy marketplace w USA bije rekordy popularności
Temu to nowa platforma zakupowa, która prowadzi sprzedaż zarówno przez stronę internetową, jak i aplikację mobilną. Aplikacja została wprowadzona we wrześniu 2022 roku i od tamtej pory pobrano ją 24 mln razy – możemy więc mówić o 11 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczba ta przekroczyła wyniki takich gigantów, jak Amazon, Walmart czy Target.
Zalando podnosi stawki dla sprzedawców
Od 1 lipca br. Zalando wprowadza abonament (stawkę podstawową) dla zewnętrznych sprzedawców i marek – partnerzy będą musieli płacić 40 euro miesięcznie. Marketplace zamierza również zwiększyć prowizję za sprzedaną sztukę w przypadku niektórych produktów.
https://ecomersy.pl/zalando-podnosi-stawki-dla-sprzedawcow
Uwaga na oszustów – użytkownicy Facebooka otrzymują dziwne powiadomienia
Jeżeli prowadzisz profil firmowy czy fanpage na Facebooku, możesz otrzymać niepokojące powiadomienie – że Twoje konto zostanie niebawem zdezaktywowane. Powinieneś jednak wiedzieć, że to nie Meta wysyła takie wiadomości, tylko internetowi wyłudzacze.
https://ecomersy.pl/uwaga-na-oszustow-uzytkownicy-facebooka-otrzymuja-dziwne-powiadomienia
Aplikacja PWA dla sklepu internetowego. Czy to rozwiązanie dla Ciebie?
Chcesz ułatwić klientom korzystanie ze strony internetowej Twojego e-sklepu, zapewniając im dostęp do nowoczesnych narzędzi? Być może PWA okaże się dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Jest to popularna alternatywa dla standardowej aplikacji mobilnej, która znacznie upraszcza kontakt z odbiorcami. Dzięki niej witryna działa także szybko i sprawnie. Zostań z nami i sprawdź, co warto wiedzieć na temat PWA.
https://ecomersy.pl/aplikacja-pwa-dla-sklepu-internetowego-czy-to-rozwiazanie-dla-ciebie
Sukces Pocztex Thermo Tracking. 100 tys. nadań dla Grupy Olmed
Jakiś czas temu wspominaliśmy o nowej usłudze Poczty Polskiej – Pocztex Thermo Tracking. Oferowany sposób dostawy umożliwia monitorowanie temperatury na etapie przyjęcia, transportu i dostawy przesyłek, co spotkało się z ciepłym przyjęciem wśród aptek i drogerii internetowych.
https://ecomersy.pl/sukces-pocztex-thermo-tracking-100-tys-nadan-dla-grupy-olmed
EcomersyBasic #66: Powiadomienia PUSH. Czy Twoi klienci ich potrzebują?
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz częściej przypominać o sobie klientom? Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie okażą się powiadomienia. Wiadomo, że większość z nas posiada mnóstwo aplikacji mobilnych i odwiedza wiele stron w sieci, dlatego trudno jest pamiętać o każdej z nich. Powiadomienia rozwiązują ten problem – pozwalają przekazać jakąś informację w czasie rzeczywistym. Zobacz, co jeszcze warto wiedzieć na ten temat.
https://ecomersy.pl/powiadomienia-push-czy-twoi-klienci-ich-potrzebuja