Początek roku 2023 – w Polsce coraz trudniej znaleźć pracę w e-commerce. Raport Grant Thornton
Zeszły rok był trudny dla wielu Polaków – głównie ze względu na rosnącą inflację. Z problemami mierzą się także przedsiębiorcy. Kwestia ta dotyczy również innych państw Unii Europejskiej, w których nierzadko dochodzi do konieczności zwalniania pracowników. Jak to wygląda w naszym kraju, a przede wszystkim – w branży e-commerce?
Marketing i sprzedaż
Jeżeli chodzi o oferty pracy dla marketingowców i osób zajmujących się handlem, możemy mówić o zmianie na poziomie -38% rdr. Dla dyrektorów marketingu/sprzedaży pojawiło się o 33% mniej ofert, dla specjalistów ds. marketingu – o 45% mniej, dla specjalistów ds. e-commerce – o 35% mniej, z kolei dla grafików – o 26% mniej.
Spadająca liczba ofert pracy
Z raportu Grant Thornton pt. „Oferty pracy w Polsce” za styczeń 2023 wynika, że polskim pracownikom coraz trudniej jest znaleźć zatrudnienie. Wszystko dlatego, że spada liczba nowych ofert – w zeszłym miesiącu było ich o 16,9% mniej niż w styczniu 2022, chociaż o 3,2% więcej niż w grudniu ubiegłego roku.